Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jakie zadania należą do dyrektora szkoły w ramach rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności?
Przepisy ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (t.j. Dz. U. z 2021 r., poz. 2070) oraz wydanego na jej podstawie rozporządzenia Rady Ministrów z 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych (t.j. Dz.U. z 2017 r., poz. 2247) stosuje się m.in. do jednostek budżetowych. Nie wszystkie zadania wskazane w ww. rozporządzeniu będzie można przenieść na poziom szkół. Przykładowo szkoły nie mają obowiązku informowania w sposób umożliwiający skuteczne zapoznanie się, o sposobie dostępu oraz zakresie użytkowym serwisów dla usług realizowanych przez te podmioty. Szkoły nie świadczą usługi przez serwisy. Jednakże na podstawie § 5 ust. 2 pkt 4 rozporządzenia obowiązkiem dyrektora szkoły będzie publikowanie i uaktualnianie w Biuletynie Informacji Publicznej przez podmiot realizujący zadania publiczne opisów procedur obowiązujących przy załatwianiu spraw z zakresu jego właściwości drogą elektroniczną (przykładowo wniosków w procesie rekrutacji). Dyrektor szkoły musi także zapewnić, aby systemy teleinformatyczne były wdrażane i eksploatowane z uwzględnieniem ich funkcjonalności, niezawodności, używalności, wydajności, przenoszalności i pielęgnowalności, przy zastosowaniu norm oraz uznanych w obrocie profesjonalnym standardów i metodyk (§ 15).
Istotny obowiązek został wskazany w § 20 rozporządzenia: dyrektor szkoły opracowuje i ustanawia, wdraża i eksploatuje, monitoruje i przegląda oraz utrzymuje i doskonali system zarządzania bezpieczeństwem informacji zapewniający poufność, dostępność i integralność informacji z uwzględnieniem takich atrybutów, jak autentyczność, rozliczalność, niezaprzeczalność i niezawodność.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy nauczycielowi można zwiększyć pensum z 18h na np. 24h i na jakiej podstawie?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Sprawa dotyczy ostatnio zadanego pytania. Proszę jeszcze raz przeanalizować odpowiedź. Przesyłam dodatkowe informacje z rozporządzenia.
§ 30. Do dnia 31 sierpnia 2020 r. kwalifikacje do nauczania języków obcych w przedszkolach posiada również osoba, która ma kwalifikacje do zajmowania stanowiska nauczyciela w przedszkolach określone w § 4 oraz legitymuje się świadectwem znajomości danego języka obcego w stopniu co najmniej podstawowym, o którym mowa w załączniku do rozporządzenia. § 31. Czyli do 31 sierpnia 2020 roku posiada kwalifikacje w przedszkolu.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy szkołę niepubliczną obowiązuje "Projekt aktu założycielskiego niepublicznej ośmioletniej szkoły podstawowej"? Jeżeli tak to bardzo proszę o wzór.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Pytanie dotyczy szkoły ponadgimnazjalnej. Czy uczeń przyjmowany np. do klasy trzeciej LO z innego liceum powinien przejść egzaminy klasyfikacyjne (wyrównanie różnic programowych) w przypadku niezrealizowania w poprzedniej szkole podstawy programowej (kiedy np. w poprzedniej szkole uczniowie uczą się biologii przez trzy lata, a u nas przez dwa lata)?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy umowa zlecenie, umowa o dzieło lub staż z Urzędu Pracy (wszystko po ukończeniu studiów) pozbawiają uprawnień do otrzymania zasiłku na zagospodarowanie?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe