Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jakie zmiany w organizacji szkoły wynikną ze zmiany art. 42 KN tzw. godziny karciane. Jak planować pracę czy godziny dawać w przydziale czynności?
Godziny pracy należy planować zgodnie z przydzielonymi obowiązkami pracy etatowej z pominięciem tzw. godzin „karcianych” oraz zgodnie z zapisami znowelizowanej Karty Nauczyciela, ale także z zakresem obowiązków wyszczególnionych w statucie. Bowiem Statut szkoły określa zakres zadań nauczycieli oraz innych pracowników.Oznacza to, że zmiana w tym zakresie polega na skreśleniu godzin obowiązkowych z tzw. art. 42. Więc pracę szkoły należy planować po prostu bez tych godzin.Pozostałe decyzje dyrektor podejmuje w ramach swoich kompetencji (np. ew. koła zainteresowań, zajęcia z pomocy psychologiczno-pedagogicznej).
Podstawa prawna: Ustawa z dnia 26 stycznia 1982 r. - Karta Nauczyciela (ze zm.), w szczególności art. 42.Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 21 maja 2001 r. w sprawie ramowych statutów publicznego przedszkola oraz publicznych szkół (ze zm.), w szczególności § 11 (zał. nr 2 dla szkół podstawowych).
Zmiana polega na skreśleniu godzin obowiązkowych z tzw. art. 42. W arkuszach organizacyjnych ich się nie uwzględniało, więc pracę szkoły należy planować po prostu bez tych godzin. Pozostałe decyzje podejmuje dyrektor w ramach swoich kompetencji (np. ew. koła zainteresowań, zajęcia z pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Proszę o odpowiedź na pytania: 1. Czy stosowanie wagi ocen w WSO jest zgodne z prawem?; 2. Czy wpisywanie oceny negatywnej(1) za poprawę semestru, poprawę sprawdzianów i przewidywanej oceny rocznej jest zgodne z prawem.; 3. Czy przepisywanie oceny rocznej z pierwszego semestru na drugi jako oceny cząstkowej jest zgodne z prawem. Proszę o podstawę prawną tych decyzji.
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Czy w księdze protokołów załączniki do protokołów powinny być ponumerowane (np. lista obecności)?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Jak powinien wyglądać regulamin rekrutacji do przedszkoli w świetle nowych przepisów , czy powinien zawierać daty , terminy czy wystarczą odwołania do harmonogramu wyznaczonego przez organ prowadzący ? Gdzie można znaleźć przykładowe opracowanie?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Czy jest ściśle określona liczba opiekunów na wycieczki szkolne?
- Witam, czy można zobowiązać rodziców, by dzieci były odbierane ze świetlicy wyłącznie przez osoby pełnoletnie. Proszę o podanie podstawy prawnej.
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe