Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jako SOSW, którego organem prowadzącym jest powiat realizujemy zajęcia z wczesnego wspomagania rozwoju dziecka (ZWWRD). Czy obowiązuje nas zasada tak jak w szkole ,że przyjęcie dziecka na zajęcia z innego powiatu możliwe jest na podstawie porozumienia między powiatami
Organizację wczesnego wspomagania rozwoju dzieci określa art. 127 ust. 5-9 ustawy z 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe (Dz. U. z 2024 r. poz. 737) i rozporządzenia MEN z 24 sierpnia 2017 r. w sprawie organizowania wczesnego wspomagania rozwoju dzieci (dz. u. z 2017 r. poz. 1635).
Wczesnym wspomaganiem rozwoju obejmowane są dzieci niepełnosprawne oraz ich rodziny od chwili stwierdzenia u dziecka niepełnosprawności do rozpoczęcia nauki w szkole.
Podstawą do objęcia dziecka jest opinia o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju wydana przez zespół orzekających działający w publicznej poradni psychologiczno-pedagogicznej.
Zajęcia wczesnego wspomagania rozwoju mogą być organizowane w publicznych i niepublicznych, specjalnych ośrodkach szkolno-wychowawczych.
Zajęcia w ramach wczesnego wspomagania organizuje się w wymiarze od 4 do 8 godzin w miesiącu.
Dyrektor SOSW może organizować wczesnego wspomagania w porozumieniu z organem prowadzącym (powiat).
Jeżeli organ prowadzący SOSW (powiat) nie ograniczył możliwości przyjmowania dzieci z innych powiatów, to dyrektor SOSW może przyjąć takie dziecko na wniosek rodzica, do którego dołączono opinię o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Mam pytanie odnośnie nauczania indywidualnego. Przepisy mówią o tym, że uczeń, który otrzymał zgodę z poradni na nauczanie indywidualne po 15 września musi realizować je w domu, nie w szkole. Tak się składa, że mam ucznia w IV klasie technikum, który od lat zmaga się z problemami, wśród których są także stany depresyjne. Przez cały okres kształcenia w technikum uczeń miał zapewnione nauczanie indywidualne w szkole. Opinia z poradni została wystawiona po wprowadzeniu w życie nowych przepisów. Matka chłopaka domaga się, aby zajęcia realizowane były szkole, nie w domu. Czy istnieje jakiś przepis, na który może powołać się dyrektor szkoły, aby umożliwić uczniowi realizację zajęć w szkole? Z góry dziękuję za odpowiedź.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy na podstawie Rozporządzenia MEN z dnia 29 czerwca 2017 r. w sprawie dopuszczalnych form realizacji obowiązkowych zajęć wychowania fizycznego uwzględniając § 4 można realizować zajęcia do wyboru przez ucznia w następujący sposób - system klasowo-lekcyjny 2 godziny, następne 2 godz. do wyboru w tej samej klasie, z tymi samymi uczniami, ale np. co 2 miesiące zmiana zajęć do wyboru w ramach planu przyjętego i zaakceptowanego przez wszystkie podmioty (np. 2 miesiące zajęcia sportowe, 2 miesiące zajęcia taneczne, itp)? Ewentualnie realizacja 2 godzin do wyboru przez cały rok w taki sposób że; klasa ma 2 godziny zajęć klasowo-lekcyjnych i dwie godziny tygodniowo piłki nożna, gdyż uczniowie dokonali takiego wyboru. Czy istniej możliwość zachowania systemu klasowego na 4 godziny zajęć wychowania fizycznego z zaznaczeniem,że dwie godziny realizowane są w systemie klasowo-lekcyjnym, dwie zajęcia do wyboru?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jak prawidłowo interpretować ilość klas/oddziałów w szkole. Mamy w szkole 24 klasy - jest to technikum i jest 5 różnych zawodów. Ze względu małą ilość uczniów i oszczędności połączyłam dwie pierwsze, dwie drugie, dwie trzecie i dwie czwarte ze sobą. W praktyce to wygląda tak, uczniowie mają przedmioty ogólnokształcące razem, a zawodowe oddzielnie. Jest jeden wychowawca, ale dwa dzienniki. Razem jest średnio w klasie 24 uczniów. Jak liczyć odziały - czy jest ich 24 czy 20? Od ilości oddziałów w szkole zależy ilość wicedyrektorów i dodatek funkcyjny.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy organ prowadzący może zlecić (na podstawie art. 33 ust. 5 ustawy z 8 marca 1990 o samorządzie gminnym) dyrektorowi szkoły prowadzenie spraw związanych z Systemem Informacji Oświatowej z poziomu organu prowadzącego? Informacje zawarte w tym programie obejmują również inne szkoły funkcjonujące na terenie gminy?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jesteśmy szkołą stowarzyszeniową pracującą na Kodeksie Pracy. W naszej placówce nie działają żadne związki zawodowe, rozumiem że obowiązek opiniowania arkusza organizacyjnego przez związki w naszej szkole nie obowiązuje?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe