Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jedna z nauczycielek często wstrzymuje się od głosu, gdy głosujemy za przyjęciem protokołu z poprzedniej rady? W jaki sposób ją zdyscyplinować. Ostatnio wywiesiłam kartkę w pokoju, z informacją, że można się zapoznać z protokołem w gabinecie dyrektora. Oczywiście nie przyszła, nie zapoznała się, a na radzie wstrzymała się od głosu. Niepokoi mnie to, ponieważ już tak zaczynają się zachowywać 2 następne nauczycielki? Można by było czytać, ale czasami protokół z załącznikami ma 300 stron? Szkoda czasu innych nauczycieli? Jak postąpić zgodnie z prawem? W regulaminie rady pedagogicznej jest zapis, że członek rady ma się zapoznać z protokołem.
Nauczyciel uczestniczący w zebraniu rady pedagogicznej ma prawo wstrzymać się od głosowania nawet, jeśli zapoznał się z treścią protokołu. Nie ma możliwości przymuszenia do głosowania „za” lub „przeciw”. Proponuję, by dyrektor zwrócił się do tych nauczycieli z wnioskiem o pisemne uzasadnienie powodu wstrzymania się od głosowania. Odpowiedni zapis powinien znaleźć się w regulaminie działalności rady pedagogicznej w części dotyczącej protokołowania zebrań. Rada pedagogiczna ustala regulamin swojej działalności. Uchwały rady pedagogicznej są podejmowane zwykłą większością głosów w obecności co najmniej połowy jej członków. Zebrania rady pedagogicznej są protokołowane.
Podstawa prawna:
Ustawa o systemie oświaty z 7.09.1991 r. (ze zm.), w szczególności art. 43.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy po roku od wprowadzenia programu w edukacji wczesnoszkolnej można z niego zrezygnować i zamienić na inny? Program był nowatorski i wdrażany pierwszy raz.
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Jakie obowiązki i uprawnienia ma dyrektor jako przewodniczący rady pedagogicznej?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- 1. Czy chcąc używać LOGO placówki są jakieś procedury? 2.Postępowanie w sprawie używania alkomatów przez wychowawców w stosunku do uczniów, co można, a czego nie można? Co powinno zawierać oświadczenie od rodziców, jeśli jest wymagane w takich okolicznościach?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Bardzo proszę o procedurę postępowania z dzieckiem z alergią.
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- W statucie przedszkola mamy zapis " w okresie zmniejszonej frekwencji dzieci, dyrektor może podjąć decyzję o zmniejszeniu liczby oddziałów" oraz drugi zapis " w okresie absencji nauczycieli dyrektor przedszkola może podjąć decyzję o dzieleniu grup dziecięcych". Chciałabym zapytać czy takie zapisy mogą znaleźć się w statucie. Dodam, że nauczyciele mają przydzielone planowe nadgodziny i jeśli jest mniej dzieci to dzielimy grupy i "zdejmujemy" planowe nadgodziny. W sytuacji jeśli jest duża absencja nauczycieli i jest możliwe dzielenie grup dziecięcych, aby zapewnić opiekę dzieciom to również to robimy. Dodam, że zapisy te pozwalają uniknąć pretensji rodziców, że dzieci nie są ze swoją wychowawczynią, lub w swojej sali jeśli jest to fizycznie niemożliwe. Dodam, że liczba dzieci w oddziale nie może przekroczyć 25 dzieci nawet po połączeniu grup. Chciałabym zapytać czy w statucie mogą pozostać takie zapisy czy należy je zmienić, a jeśli tak to jakie nadać im brzmienie?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe