Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jestem dyrektorem pełniącym obowiązki. W tym roku kończę staż na nauczyciela dyplomowanego. Do kogo powinnam złożyć sprawozdanie z planu rozwoju zawodowego? Plan wcześniej składałam do mojej Pani dyrektor, gdyż byłam zwykłym nauczycielem. Teraz sytuacja jest inna.
Na ten temat pisaliśmy wielokrotnie, polecamy analizę ich szczegółowych treści. Niezbędna jest ocena planu rozwoju oraz sprawozdanie za okres odbywania stażu na stanowisku nauczyciela (popularnie zwana: oceną częściową). Sprawozdanie należało złożyć tuż po zakończeniu stażu (jako nauczyciel). Od czasu pełnienia tzw. p.o. dyrektora obowiązuje Panią inny rodzaj dokumentacji dotyczący rozwoju szkoły. Bowiem w przypadku nauczyciela, któremu powierzono stanowisko dyrektora szkoły, obowiązuje sprawozdanie z ostatnich lat pracy – na tym stanowisku - obejmujące w szczególności charakterystykę i rozwój kierowanej przez niego szkoły w tym okresie, z uwzględnieniemefektów kształcenia i wychowania, a także wyróżniającą ocenę pracy uzyskaną w okresie zajmowania stanowiska dyrektora szkoły. Oznacza to, że należy posiadać dokumentację obejmującą stanowisko nauczyciela oraz dyrektora – odpowiednio do okresów pracy.
Podstawa prawna: 1. Karta Nauczyciela ustawa z dnia 26.01.1982 r. (ze zm.), w szczególności Rozdział 3a; 2. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 marca 2013 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- 10.06.2017 dziecko z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego, które uczęszcza do mojego niepublicznego przedszkola ukończyło 10 lat. Orzeczenie zostało wydane do czasu ukończenia 10 roku życia. Czy jest ono ważne jeszcze do 31.08 ? Od września chłopiec będzie miał wydane nowe orzeczenie i będzie uczęszczał do szkoły specjalnej.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Mam 54 lata. Pracuję szkole podstawowej. Na dzień 31 grudnia 2008 r. według moich wyliczeń miałam 30 lat pracy, w tym 20 lat przy tablicy (pierwszą pracę podjęłam 1 lipca 1978 r. jako pracownik administracyjny, a od 1 września 1982 r. jako nauczyciel w szkole podstawowej). Nie występowałam do ZUS-u o wyliczenie lat pracy. W związku z powyższym, czy mogę odejść przed 60. rokiem życia na wcześniejszą emeryturę z Karty Nauczyciela?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Prowadzenie przedszkola jest działalnością oświatową PKD 85.10. Czy możliwe jest dodanie dodatkowego PKD 88.91.Z dot. opieki dziennej? Czy w takiej sytuacji możliwe jest zarejestrowanie działalności gospodarczej? Czy takie dwie formy działalności mogą być zarządzane przez jednego dyrektora oraz funkcjonować w jednym budynku?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jak należy wydać duplikat świadectwa dla ucznia, który ukończył szkołę w roku szkolnym 2015/2016 wiem, że na pierwszej stronie u góry należy umieścić wyraz „Duplikat”, a na końcu dokumentu dodać wyrazy „oryginał podpisali” i wymienić nazwiska osób, które podpisały oryginał świadectwa . Czy na druku seryjnym na pierwszej stronie gdzie jest miejsce na pieczątkę dyrektora i podpis oraz na pieczęć urzędową należy to uzupełnić podczas wydawania duplikatu? skoro na końcu piszemy „oryginał podpisali”? Czy zostawić pierwszą stronę bez podpisu dyrektora i pieczęci urzędowej i tylko na ostatniej stronie podpis dyrektora?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o odpowiedz, jakie obowiązują arkusze ocen oraz świadectwa dla klasy I szkoły podstawowej i gimnazjum w bieżącym roku szkolnym po zmianie z 27 maja br.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe