Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jestem dyrektorem wygaszanego gimnazjum i wręczam moim nauczycielom ograniczenie zatrudnienia.Jeden z nauczycieli przeczytał pismo, ale go nie chciał przyjąć i nic nie podpisał.Co mam dalej z tm zrobić.
Zgodnie z art. 225 ustawy z dnia 14.12.2016 r. Przepisy wprowadzające ustawę - Prawo oświatowe, nauczycielowi gimnazjum, zatrudnionemu na podstawie mianowania lub umowy o pracę na czas nieokreślony w pełnym wymiarze zajęć, którego dalsze zatrudnienie w pełnym wymiarze zajęć nie jest możliwe, dyrektor szkoły może zaproponować ograniczenie zatrudnienia. O propozycji ograniczenia etatu, dyrektor gimnazjum informuje nauczycieli w formie pisemnej, w terminie do dnia 15 maja 2018 r. Nauczyciel, w terminie 7 dni od dnia uzyskania propozycji, może wyrazić zgodę na ograniczenie zatrudnienia. W razie braku zgody, rozwiązuje się z nim stosunek pracy, jeżeli nie wyrazi zgody na przeniesienie w stan nieczynny.
W opisanym przypadku dyrektor powinien sporządzić notatkę służbową albo adnotację na piśmie, że nauczyciel zapoznał się z pismem, jednak odmówił jego przyjęcia. W takich sytuacjach warto wręczać pisma w obecności innego pracownika szkoły, np. referenta/sekretarza szkoły/wicedyrektora, który będzie mógł poświadczyć zaistniały fakt.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Nauczyciel ma mieć w jednej szkole 6 godzin dydaktycznych, a w drugiej 4 godziny ( w tej samej gminie). Jak spisać umowę, żeby liczyło mu się zatrudnienie na pół etatu ?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Od 02.09.2013r. dostałam powołanie na PO dyrektora szkoły do momentu rozstrzygnięcia konkursu. Konkurs odbył się w lutym 2014r, który wygrałam. Zostałam powołana na 5 lat szkolnych od 01.03. 2014r., do kiedy powinnam mieć powołanie.
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Warunkiem przejścia na emeryturę z art. 88 Karty Nauczyciela obliczoną na tzw. starych zasadach było przejście na nią przed osiągnięciem powszechnego wieku emerytalnego. W konsekwencji nauczyciele, którzy zamierzają skorzystać z tej emerytury, a w dniu 1 października 2017 r. osiągną wiek 65/60 lat, będą musieli przejść na nią przed osiągnięciem obniżonego powszechnego wieku emerytalnego. W przeciwnym wypadku emerytura zostanie naliczona na tzw. nowych, mniej korzystnych zasadach. Ustawodawca przewidział jednak w tym zakresie przepis przejściowy, zgodnie z którym przejście na emeryturę z art. 88 Karty Nauczyciela obliczoną według tzw. starych zasad będzie możliwe dla nauczycieli, którzy w okresie do 31 sierpnia 2018 r. osiągną wiek wynoszący 60 lat dla kobiet i 65 lat dla mężczyzn - pod warunkiem, że złożą oni wniosek o emeryturę w terminie do 31 sierpnia 2018 r.; Pytanie nr 1. A co z nauczycielami, którzy powszechny wiek emerytalny (65 mężczyźni, 60 lat kobiety) osiągną po 31 sierpnia 2018r. ? Czy zachowają prawo przejścia na emeryturę z art. 88 Karty Nauczyciela obliczoną na tzw. starych zasadach składając wniosek przed osiągnięciem powszechnego wieku emerytalnego np. mężczyzna 65 lat w 2023 roku? I mając spełnione do 31 grudnia 2008r. warunki w zakresie przyznania emerytury nauczycielskiej bez względu na wiek.; Pytanie nr 2. Kiedy przy złożeniu wniosku o przejście na emeryturę nauczycielską na tzw. starych zasadach należy rozwiązać stosunek pracy (przed czy po złożeniu wniosku)?; Pytanie nr 3. Czy emerytura zostanie naliczona jeśli złoży się wniosek i jej wysokość będzie przedstawiona wnioskującemu, a następnie zawieszona jeśli nie rozwiąże się stosunku pracy (np. z powodu niezadowalającej kwoty)?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Pytanie dotyczy sfery zatrudnienia. Jak powinno wyglądać zatrudnienie nauczyciela mianowanego, który od września został zatrudniony na czas nieokreślony po uprzedniej umowie na czas określony, która trwała od października 2014 do końca czerwca 2015, a od września 2015 r. zatrudnienie na czas nieokreślony. Czy jest to umowa o pracę czy umowa na podstawie mianowania? Jak wygląda przykładowe pismo takiej umowy. Bardzo proszę o pomoc.
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel, na dzień przed rozpoczęciem ferii zimowych złamał nogę i uzyskał 2-miesięczne zwolnienie lekarskie. 1. Czy w takim przypadku przysługuje nauczycielowi urlop za okres ferii zimowych, w czasie których przebywał na zwolnieniu? 2. Jeżeli tak, to w jakim terminie powinien zwrócić się do dyrektora szkoły z wnioskiem o udzielenie takiego urlopu? 3. W jakim terminie dyrektor powinien udzielić nauczycielowi urlopu?
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe