Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jestem dyrektorem Zespołu Szkół Publicznych, powołanie mam do 31 sierpnia 2017r. Organ prowadzący ogłosił teraz konkurs na stanowisko dyrektora Zespołu Szkół Publicznych, który dostanie powierzenie na 5 lat, ale Zespołu Szkół Publicznych, a nie Szkoły Podstawowej, która będzie od września. Co się stanie 1 września 2017r.? Czy powierzenie z tego konkursu będzie skutkowało na 5 lat czy tylko na czas reformy 2 lata do 2019?
Przepisy ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2017 r., poz. 60 nie określają okresu kadencji dyrektorów po wygranym konkursie w związku z reformą oświaty. W związku z tym na podstawie art. 63 ust. 21 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2017 r., poz. 59 zasadą jest, że stanowisko dyrektora powierza się na 5 lat szkolnych. W uzasadnionych przypadkach można powierzyć to stanowisko na krótszy okres, jednak nie krótszy niż 1 rok szkolny. Jeśli wyjątkowo organ prowadzący uzna, że wdrażanie reformy oświaty wymaga powierzenia stanowiska dyrektora na krótszy okres, może z tej możliwości skorzystać.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy od września 2019 roku nauczyciel wygaszanego gimnazjum, który przejdzie w stan nieczynny i będzie pobierał z tego tytułu wynagrodzenie przez okres 6 miesięcy, może jednocześnie pracować i pobierać wynagrodzenie w innej szkole, w której znajdzie zatrudnienie?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczycielom dojeżdżającym do ucznia na nauczanie indywidualne, którym przyznano jedynie 0,25 godziny lekcyjnej w tygodniu przysługuje wynagrodzenie za wykonaną pracę? Jeśli tak, jak należy obliczyć ich wynagrodzenie?
- Bardzo proszę o wskazanie formalnie prawidłowej procedury postępowania w przypadku konieczności ograniczenia zatrudnienia dotyczącego nauczycieli placówki nieferyjnej. Od września, ze względu na nałożone przez organ prowadzący ograniczenia (zmniejszenie liczby grup i oddziałów szkolnych ) dla 10 z 13 nauczycieli brakuje godzin do wymaganego pensum (mają niewiele ponad 1/2 etatu ). Czy wystarcza informacja przekazana nauczycielom na Radzie Pedagogicznej 25 maja o planowanych w arkuszu organizacji zmniejszonych przydziałach (każdy nauczyciel był wyczytany z podaniem liczby godzin w nowym arkuszu i jest to zawarte w protokole z Rady) ? Czy wymagane jest wręczenie pisemnej informacji odrębnie każdemu nauczycielowi? Chcę zaznaczyć, że ze względu na specyfikę placówki (zakład poprawczy ) bardzo trudno jest określić rzeczywisty stan osobowy naszych podopiecznych na 1 września. Arkusz zakłada najbardziej optymistyczny wariant uruchomienia wszystkich grup i oddziałów, ale bardzo realne prognozy wskazują, że najprawdopodobniej to się nie uda i trzeba będzie aneksem jeszcze bardziej ograniczać godziny. Jak zachować wszelkie formalności (terminy, pisma ) wobec nauczycieli - wszyscy to nauczyciele mianowani.
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Witam. Bardzo dziękuję za dotychczasowe odpowiedzi ekspertów.Bardzo proszę o wzory pism, związanych z przekształceniem szkoły podstawowej sześcioklasowej w ośmioklasową, które jako dyrektor szkoły mam przedstawić do 15 maja każdemu nauczycielowi. Proszę również o wzór umowy zmiany dla nauczyciela, którego chce przydzielić z etatu nauczyciela na etat świetlicy ze względu na organizacje pracy szkoły (mniejsza liczba klas I od nowego roku). Czy również pracownikom niepedagogicznym mam przedstawić na piśmie taka informację. I druga sprawa poproszę o wzory pisma skierowanego do związków zawodowych w związku z opiniowaniem arkusza organizacyjnego. Które informacje z arkusza mam podać do wiadomości czy tzw. płachtę ze wszystkimi przydziałami nauczycieli czy ogólnie? Podobnie jakie informacje mam podać na radzie pedagogicznej i czy opinia ma być w formie uchwały? (poproszę o wzór). Dziękuję
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Czy istnieje możliwość przydzielenia godzin fizyki nauczycielowi wychowania technicznego, który w trakcie studiów miał odpowiednio dużą godzin fizyki ogólnej, poszczególnych działów działów np. termodynamiki, mechaniki, mechaniki technicznej i laboratorium (pracowni)? Czy istnieje możliwość uznania kwalifikacji do szkoły podstawowej?
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe