Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jestem na etapie rekrutacji, proszę mi odpowiedzieć jakie przepisy wskazują, że dzieci w wieku 3-5 lat z dniem 01 września 2017 mają prawo do wychowania przedszkolnego (szczególnie mi chodzi o 3 latki)? Informacja ważna jest mi na potrzeby pracy komisji rekrutacyjnej w przedszkolu już na początek kwietnia 2017r. Co należy zrobić jak dzieci jest więcej? Mamy ustalone kryteria rekrutacji przez gminę czy brać również kryteria ustalone przez ustawę prawo z dnia 14.grudnia 2016r.?
Na podstawie art. 31 ust. 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2017 r., poz. 59 wychowanie przedszkolne obejmuje dzieci od początku roku szkolnego w roku kalendarzowym, w którym dziecko kończy 3 lata, do końca roku szkolnego w roku kalendarzowym, w którym dziecko kończy 7 lat (zarówno w placówkach publicznych, jak i niepublicznych), z tego względu gmina lub miasto ma obowiązek znalezienia miejsc w przedszkolach dla wszystkich dzieci od 3 do 6 lat zgłoszonych w rekrutacji do publicznych placówek wychowania przedszkolnego. W rekrutacji do placówek publicznych na pierwszym etapie (gdy liczba kandydatów przekracza liczbę wolnych miejsc) obowiązują tzw. kryteria ustawowe o równej wartości określone w art. 131 ust. 2 PO (wielodzietność rodziny kandydata; niepełnosprawność kandydata; niepełnosprawność jednego z rodziców kandydata; niepełnosprawność obojga rodziców kandydata; niepełnosprawność rodzeństwa kandydata; samotne wychowywanie kandydata w rodzinie; objęcie kandydata pieczą zastępczą). W przypadku równorzędnych wyników uzyskanych na pierwszym etapie postępowania rekrutacyjnego lub jeżeli po zakończeniu tego etapu placówka nadal dysponuje wolnymi miejscami, na drugim etapie postępowania rekrutacyjnego są brane pod uwagę kryteria określone przez organ prowadzący (gminę lub miasto), a ich spełnianie jest punktowane na zasadach określonych przez ten organ (art. 131 ust. 4 – 6 PO).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- 1. Czy komisja funduszu socjalnego może żądać od pracownika przedstawienia PIT-u 11, jeśli nie to na jakiej podstawie mogą być przyznawane środki finansowe z tego funduszu.
2. Czy przedszkole powinno przedstawiać oświadczenia o stanie kontroli zarządczej, jeżeli Urząd Miasta do tej pory nie napisał żadnego pisma w tej sprawie takiego
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W bieżącym roku szkolnym dla ucznia ze spektrum autyzmu zatrudniony został nauczyciel wspomagający. Uczeń jest w klasie trzeciej szkoły podstawowej i ma orzeczenie ważne do ukończenia pierwszego etapu edukacyjnego. Rodzice dziecka już kontaktują się z PPP w celu uzyskania dalszego orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego. Czy w klasie czwartej dyrektor może zatrudnić nauczyciela wspomagającego dla ucznia tylko na określoną liczbę godzin, np. 15 godzin tygodniowo? Czy dyrektor decyduje o liczbie tych godzin czy konkretnie określają tę kwestię przepisy prawa?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Uczniowi założono arkusz ocen, na którym widnieje numer, pod którym konkretne dziecko jest wpisane do księgi uczniów, np.pod numerem 200. Uczeń opuścił naszą szkołę i przeniósł się do innej. Po roku powrócił do naszej macierzystej szkoły. My w tym czasie do księgi uczniów wpisywaliśmy nowych uczniów. Proszę mi odpowiedzieć czy powinniśmy go wpisać pod nowym numerem i założyć mu nowy arkusz ocen? A jeżeli nie, to jak może funkcjonować na starym arkuszu, skoro jest tam inny numer ucznia z księgi uczniów. Dziękuję
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy dyrektor po zapoznaniu nauczyciela z projektem oceny pracy i otrzymaniu od niego uwag na piśmie (korzystnych dla nauczyciela) może jednocześnie wprowadzić także poprawki ze swojej strony (fakty, których nie ujął w pierwszym projekcie -niekorzystne dla nauczyciela) i po tych poprawkach wystawić kartę oceny. Czy też powinien zrobić drugi projekt, zapoznać go z nim nauczyciela, dać ponowną możliwość słownej i pisemnej ingerencji i dopiero karta oceny?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel mianowany (z dyplomem ukończenia studiów I stopnia "nauczanie początkowe z matematyką" ) zawsze uczył w klasach I-III. Od 4 lat uczy matematyki w klasach 4-6 i ma 5 godzin edukacji matematycznej w klasie II. Czy rozporządzenie MEN pozwala prowadzić edukację matematyczną przez innego nauczyciela, rozdzielać w ten sposób w ogóle edukację wczesnoszkolną? Resztę edukacji wczesnoszkolnej w tej klasie ma inny nauczyciel. Oczywiście zajęć komputerowych, ruchowych i j.angielskiego uczą odpowiedni specjaliści.Czyli w tej klasie zajęcia prowadzi 5 nauczycieli, z czego 2 panie uczą edukacji wczesnoszkolnej.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe