Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jesteśmy szkołą przekształconą z gimnazjum na szkołę podstawową i mamy swój obwód. W naszej miejscowości są trzy szkoły podstawowe i trzy obwody. W mojej szkole mamy klasę 7 w której są uczniowie ze wszystkich obwodów zapisani przez rodziców i klasę 2 i 3 gimnazjum. Jakich uczniów (z których klas) powinniśmy wpisać do nowej księgi ewidencji zgodnie z prawem. Czy jest to klasa I, IV i VII (uczniowie którzy idą nową podstawą programową) z naszego obwodu, chociaż klasy I i IV nie mamy gdyż rodzice zapisali uczniów do tamtych dwóch szkół.
Rozporządzenie określa sposób prowadzenia przez publiczne przedszkola, szkoły podstawowe i szkoły ponadpodstawowe dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej oraz rodzaje tej dokumentacji.Z dniem 1 września 2017 r. księga ewidencji dzieci podlegających obowiązkowi rocznego przygotowania przedszkolnego i obowiązkowi szkolnemu, o której mowa w § 4 ust. 1 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 29 sierpnia 2014 r. w sprawie sposobu prowadzenia przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej oraz rodzajów tej dokumentacji (Dz. U. poz. 1170, z 2015 r.poz. 1250 oraz z 2016 r. poz. 1368), prowadzona przez dotychczasową sześcioletnią szkołę podstawową staje się księgą ewidencji dzieci podlegających obowiązkowi rocznego przygotowania przedszkolnego i obowiązkowi szkolnemu.Natomiast nowe obwody określone w uchwale, w sprawie dostosowania sieci szkół podstawowych i gimnazjów do nowego ustroju szkolnego dotyczą uczniów klas pierwszych szkoły podstawowej. Uczniowie realizujący naukę w danej szkole mają nabyte prawo do ukończenia szkoły, w której rozpoczęli edukację na podstawie art. 206 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Oznacza, to, że do księgi ewidencji „nowej” szkoły podstawowej należy wpisać dzieci podlegające obowiązkowi rocznego przygotowania przedszkolnego i obowiązkowi szkolnemu zamieszkałe w obwodzie tej szkoły.Uczeń bowiem ma nabyte prawo do ukończenia szkoły, w której rozpoczął edukację. Wskazywanie przez gminę miejsca realizacji obowiązku szkolnego w innej szkole podstawowej może dotyczyć wyłącznie uczniów (już obecnych) klas IV i
VII. Źródło:http://www.ko.rzeszow.pl/dla-dyrektora-i-nauczyciela/wyjasnienia-dotyczace-ksiegi-ewidencji-w-szkole-podstawowej-i-przypadkow-w-ktorych-uzywa-sie-pieczeci-zsz/
Podstawa prawna: Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 25 sierpnia 2017 r. w sprawie sposobu prowadzenia przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej oraz rodzajów tej dokumentacji w szczególności § 28.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- 01.09.2021 r. nauczycielka została zatrudniona na stanowisko nauczyciela wspomagającego. Rozpoczęła ona staż na nauczyciela stażystę. We wrześniu była kilka dni na zwolnieniu lekarskim, a od 27.09.2021 r. do końca października ma ciągłe zwolnienie. Czy należy jej wypłacić jednorazowe świadczenie w wysokości 1000 zł na start dla nauczyciela stażysty?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jestem dyrektorem poradni psychologiczno-pedagogicznej. W związku z pełnieniem tej funkcji mam zniżkę godzin- 8 godzin dydaktycznych? Czy pozbawienie mnie przez organ prowadzący części dodatku za trudne warunki pracy jest zgodne z prawem?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczycielka, która ma 10 godz. zajęć rewalidacyjno-wychowawczych z uczniem upośledzonym w stopniu głębokim, oraz 1/2 etatu nauczyciela informatyki w szkole, realiuje dodatkowe godziny z art.42. Jeśli tak to w jakim wymiarze
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jaka jest procedura i tryb oceny pracy dyrektora szkoły?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Pytanie dotyczy ankiety dla szkół dotyczące pomocy psychologiczno-pedagogicznej
Czy wszyscy uczniowie korzystający z zajęć z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej musza mieć IPETy ?
Czy można objąć uczniów opieką 9 takich co nie maja opinii lub orzeczeń bez IPETów?
Jeżeli tak to jak dokumentuje się taką pomoc?
Dot. pytania 7 tzn. osoby inicjujące objęcie ucznia pomocą psychologiczno-pedagogiczną to: poradnia psychologiczno-pedagogiczna (na podstawie opinii lub orzeczenia) Nie rozumiem tego pytania. Jeżeli uczeń przychodzi do szkoły z opinia lub orzeczeniem z poradni, to kto inicjuje pomoc? Dyrektor, uczeń, rodzic, poradnia?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe