Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Komu przydzielić zajęcia z pomocy psychologiczno-pedagogicznej? Chodzi o zajęcia dla ucznia zagrożonego niedostosowaniem społecznym (ma w orzeczeniu zalecone zajęcia rewalidacyjne, które ma prowadzić socjoterapeuta - nie ma takiego specjalisty w szkole.) Kto ma prowadzić zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne przewidziane w nowym prawie oświatowym?
Orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego ze względu na zagrożenie niedostosowaniem społecznym, tak jak każde inne orzeczenie wydane przez Zespół Orzekający publicznej poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym poradni specjalistycznej – MA MOC DECYZJI ADMINISTRACYJNEJ. To nakłada na placówkę oświatowę obowiązek zrealizowania wszystkich zaleceń zawartych w orzeczeniu odnośnie organizacji kształcenia specjalnego dla tego ucznia Zatem należy zatrudnić socjoterapeutę, który będzie realizował z tym uczniem obowiązkowe zajęcia rewalidacyjne o charakterze socjoterapeutycznym w wymiarze 2 godzin tygodniowo.
Zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne - będące formą zajęć specjalistycznych z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej mogą prowadzić szkolni specjaliści zatrudnieni na stanowisku pedagoga lub psychologa szkolnego oraz socjoterapeuty.
.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Witam! W ubiegłym roku szkolnym nauczyciel przystąpił do konkursu na stanowisko dyrektora gimnazjum. Konkurs nie został rozstrzygnięty, ale burmistrz mimo to powierzył mu pełnienie funkcji dyrektora tej szkoły na 10 miesięcy. Pod koniec kwietnia br. w szkole pojawiło się zarządzenie tego dyrektora o zwołaniu posiedzenia Rady Pedagogicznej w sprawie wyrażenia opinii o powierzeniu temu dyrektorowi przez burmistrza stanowiska dyrektora gimnazjum na okres pięciu lat szkolnych w trybie art. 36a, ust.4 ustawy z dnia 7 września 1991r. o systemie oświaty (Dz.U. z 2004 r. Nr 256, poz.2572 ze zm.). Czy takie postępowanie burmistrza jest zgodne z prawem? Czy to oznacza, ze burmistrz w takiej sytuacji jak opisana nie musi ogłaszać konkursu na stanowisko dyrektora? Czy Rada Pedagogiczna, która nie widzi współpracy z obecnym dyrektorem, może wyrazić opinię negatywną i czy ma ona wpływ na przedmiotową sprawę? Jak winien wyglądać tryb wyrażenia opinii w przedmiotowej sprawie?
- Czy do lat pracy wlicza się umowę zlecenie i umowę o dzieło?
- Zgodnie z Art 64 ust 2a dyrektorowi przysługuje prawo do urlopu wypoczynkowego w wymiarze 35 dni. Do kiedy dyrektor musi wykorzystać ten urlop? Organ prowadzący nakazał do 31.12.2018 roku.
- Aneks do arkusza organizacyjnego. Nauczycielka wraca po urlopie macierzyńskim 24 września. Czy powinnam zatwierdzić zmiany jeśli nikogo za nią nie zatrudniam, przydzielam nauczycielom godziny ponadwymiarowe. Czy mam ją wykazywać w aneksie?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Mam nauczyciela, który domaga się wypłacenia za godziny ponadwymiarowe za r. szk. 2013/2014. Średnia jego godzin - 18,37, a etat łączony - 19 godz. Z organem prowadzącym ustaliłam, że nie będę mu wręczała ograniczenia, bo na pewno uzupełni to godzinami zastępczymi. Jest to nauczyciel, który bardzo często przebywa na długotrwałych zwolnieniach lekarskich. Od IX do IV pracował 21 godzin tygodniowo. Po odejściu klas maturalnych pozostało mu tylko 11 godz. Na zwolnieniu lekarskim przebywał cały maj i czerwiec (miał płacone za cały etat) oraz 2 tygodnie w XI, 2 tygodnie w styczniu, 1 tydzień w lutym, 3 tygodnie w marcu. Z moich obliczeń wynika, że do etatu zabrakło mu jeszcze 6 godzin, za które i tak miał zapłacone. Jak mam postąpić (i tak napisał już skargę na mnie do Kuratorium)?
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe