Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Kto powinien prowadzić zajęcia rewalidacyjne z dzieckiem autystycznym?
Zajęcia rewalidacyjne – to termin ogólny określający specjalną interwencję terapeutyczno-wychowawczą dla ucznia niepełnosprawnego, z zaplanowanymi celami, które zmierzają do spowodowania określonych, pozytywnych zmian w zakresie sfery poznawczej i emocjonalno – motywacyjnej oraz w strukturze wiedzy i umiejętności szkolnych ucznia. Wśród tych zajęć wyróżnia się:
- korekcyjne wad postawy;
- korygujące wady mowy;
- orientacji przestrzennej i poruszania się;
- nauki języka migowego lub innych alternatywnych metod komunikacji;
- oraz inne, wynikające z indywidualnych programów rewalidacji, np.: zajęcia integracji sensorycznej, muzykoterapia, terapia zajęciowa, kinezyterapia, hipoterapia, Biofeedback, socjoterapia, itp.
Od rodzaju zajęć rewalidacyjnych ustalonych dla ucznia zależą kwalifikacje nauczyciela, który może je prowadzić. Resort edukacji wielokrotnie podkreślał, że można je przyznać tylko nauczycielom, których przygotowanie odpowiada rodzajowi prowadzonych zajęć. Tak więc najpierw należy ustalić jaki rodzaj/typ zajęć rewalidacyjnych będzie odpowiedni dla ucznia z autyzmem. Oczywiście na podstawie diagnozy i zaleceń zawartych w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego oraz określonych przez nauczycieli indywidualnych potrzeb tego ucznia.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy kwalifikacje do nauczania PRZYRODY w szkole ponadgimnazjalnej posiada osoba, która: 1) ukończyła studia licencjackie "biologia - specjalność nauczycielska z chemią" (ukończ w 2013r) oraz studia magisterskie "biologia, biologia sądowa" (ukończ w 2015r); 2) ukończyła studia magisterskie z matematyki (z przygotowaniem pedagogicznym) w 1996r oraz studia podyplomowe kwalifikacyjne z fizyki (ukończ w 2012r.)
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy możliwe jest ,aby uczeń w Gimnazjum będąc w grupie językowej III.1 poziom rozszerzony przeszedł do grupy niższej III.1 poziom podstawowy?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o informację dotyczącą realizacji pomocy psychologiczno- pedagogicznej w specjalnych ośrodkach szkolno-wychowawczych dla dzieci z niepełnosprawnością intelektualną oraz zasad funkcjonowania zespołu w tym zakresie.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Potrzebuję następujące dokumenty: Arkusz monitorowania realizacji kompetencji kluczowych w kl. I szkoły podstawowej oraz Arkusz monitorowania realizacji doradztwa zawodowego w kl. I szkoły podstawowej
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Godziny do dyspozycji dyrektora w gimnazjum wg nowej „ramówki”
Rozporządzenie MEN z dnia 7 lutego 2012 r. w sprawie ramowych planów nauczania w szkołach publicznych w załączniku nr 3 ust 3. podaje sposób wyliczania godzin do dyspozycji dyrektora szkoły jako różnicę pomiędzy sumą godzin wynikającą z pomnożenia tygodniowych wymiarów godzin określonych ust.2 pkt.1 przez FAKTYCZNĄ liczbę tygodni, w których odbywają się obowiązkowe zajęcia edukacyjne w kolejnych latach szkolnych a sumą godzin określonych w ust.1 pkt 1.
Stosując ten algorytm do gimnazjum publicznego przy założeniu wynikającym z uzasadnienia do cytowanego wyżej rozporządzenia, iż rok szkolny ma przeciętnie 35 tygodni otrzymujemy następujące wartości:
(29+30+31)x35 – (450+450+30+30+190+65+130+130+130+130+385+65+385+30+65+65+95)=3150-2825 = 325
Wynika z tego, że w cyklu kształcenia dyrektor ma do dyspozycji 325 godzin dyrektorskich na oddział na 3 lata co daję 3,09 godziny tygodniowo 325/(3 x 35 tygodni) = 3,09).
Na różnych szkoleniach i w przykładowych szkolnych planach nauczania podaje się, że w cyklu kształcenia liczba godzin dyrektorskich wynosi 2 na oddział . Ile więc faktycznie dyrektor powinien zaplanować tych godzin w arkuszu organizacyjnym??
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe