Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Mam pracownika, który w latach 2007 - 2010 był zatrudniony w Domu Dziecka. Od 2010 roku pracuje w szkole. Czy okres pracy w Domu Dziecka wlicza się do stażu pracy? Jeśli tak, a nie był on wliczany, to czy pracownikowi należy się wyrównanie za te lata?
Obowiązujące przepisy nie definiują pojęcia „stażu pracy”, a w związku z tym również nie określają zasad jego obliczania. Jest on każdorazowo ustalany na potrzeby danego uprawnienia pracowniczego. Przykładowo nauczycielowi samorządowej jednostki oświatowej oraz pracownikowi niepedagogicznemu takiej placówki do stażu uprawniającego np. do dodatku za wysługę lat wlicza się wszystkie zakończone okresy zatrudnienia - § 7 ust. 1 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 31 stycznia 2005 r. w sprawie wysokości minimalnych stawek wynagrodzenia zasadniczego nauczycieli, ogólnych warunków przyznawania dodatków do wynagrodzenia zasadniczego oraz wynagradzania za pracę w dniu wolnym od pracy, Dz.U. z 2014 r., poz. 416 ze zm., art. 38 ust. 5 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych, Dz. U. z 2018 r., poz. 1260 ze zm. Należy więc uwzględnić zakończony okres pracy w domu dziecka, potwierdzony świadectwem pracy. Za nieprzedawniony okres 3 lat pracownikowi należałoby wypłacić wyrównanie zaniżonego dodatku – art. 291 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy, Dz. U. z 2019 r., poz. 1040.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jestem dyrektorem placówki nieferyjnej. W ciągu roku szkolnego jest potrzeba dokonania zmiany planu nauczania – zmniejszenie etatu nauczycielowi mianowanemu z 25/25 na 21/25 z powodu zmniejszenia godzin pracy oddziału ze względu na małą frekwencje dzieci. Jaka jest procedura takiej zmiany i czy nauczyciel może odmówić zmniejszenia etatu. A jeżeli odmówi, to co wtedy zrobić?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- W tym półroczu godziny wdż zostały wpisane w plan klasom 3 gimnazjalnym i klasie 8 na ostatnich lekcjach tych klas. Mam już sygnał , że niemal wszyscy uczniowie, a konkretnie ich rodzice podpisują oświadczenia, że dzieci nie będą uczęszczać na te zajęcia. Czy nauczyciel (ma tylko etat) ma za te godziny płacone i jest do dyspozycji dyrekcji na np. zastępstwa?
- Otrzymałam od organu prowadzącego pismo, w którym prosi się o wyjaśnienie zasad funkcjonowania świetlicy szkolnej oraz zasadności trwającego zatrudnienia kierownika i opiekunów dowozu. Nadmienia, że to zatrudnienie bez świadczenia pracy trwa od 13.03.
Nadmienię, że kierownik świetlicy wykonuje swoją pracę zdalnie, tak jak inni nauczyciele. Przesyła materiały i służy w godzinach pracy pomocą uczniom, przychodzi do szkoły na dyżury. Opiekunowie dowozu mają zlecone inne zadania do wykonania. Nie widzę powodu, żeby te osoby straciły w tym czasie pracę. Bardzo proszę o pilną pomoc w udzieleniu odpowiedzi do organu prowadzącego.
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o udzielenie odpowiedzi na poniższe pytanie: Nauczyciel jest zatrudniony w jednej szkole (macierzystej) w pełnym wymiarze na czas nieokreślony, natomiast w drugiej na 1/2 etatu na czas nieokreślony. Czy będzie przysługiwała mu 6- miesięczna odprawa, jeżeli: 1) dyrektor szkoły macierzystej wyrazi zgodę na dodatkowe zatrudnienie, ale w drugiej szkole nie będzie możliwości jego dalszego zatrudnienia (ze względu na wygaszenie gimnazjum)? 2) dyrektor macierzystej szkoły nie wyrazi zgody na podjęcie pracy w drugiej szkole?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Nauczycielka zatrudniona na umowę o pracę do 31 sierpnia 2013 r. 21marca br. urodziła dziecko i do 8 sierpnia przebywa na urlopie macierzyńskim. Złożyła wniosek o urlop rodzicielski. Czy pracodawca powinien udzielić jej urlopu? W jakim wymiarze? Nie wykorzystała jeszcze urlopu wypoczynkowego.
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe