Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Mam pytanie czy jest już podpisane nowe rozporządzenie MEN w sprawie zajęć rewalidacyjnych w szkołach specjalnych to jest czy zajęcia rewalidacyjne trwają 60 minut czy 45 minut?
TAK. Tę kwestię reguluje rozporządzenie MEN z dnia 17 marca 2017 r. w sprawie szczegółowej organizacji publicznych szkół i publicznych przedszkoli (Dz.U. z 27 marca 2017 r. poz. 649) w paragrafie 10 ust. 3 i 4, mówiącym, że godzina zajęć rewalidacyjnych dla uczniów niepełnosprawnych trwa 60 minut. W uzasadnionych przypadkach dopuszcza się prowadzenie zajęć, o których mowa w ust. 3, w czasie krótszym niż 60 minut, zachowując ustalony dla ucznia łączny czas tych zajęć w okresie tygodniowym.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Prowadzę przedszkole niepubliczne niestety okazało się, że liczba dzieci po rekrutacji jest zbyt mała i nie mam środków na utrzymanie placówki. Czy rodzice mogą wystąpić do sądu gdyż nie zostali 6 miesięcy wcześniej poinformowani o likwidacji placówki?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy wychowawcy zatrudnieni w Niepublicznym Ośrodku Rehabilitacyjno-Edukacyjnym również mogą otrzymać nagrody specjalne z okazji 250 rocznicy powstania Komisji Edukacji Narodowej?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jaka jest podstawa prawna do zwolnienia ucznia z nauki drugiego języka obcego, który ma stwierdzoną dysleksję głęboką?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Zwracam się z prośbą o odpowiedź na pytanie dotyczące organizacji zajęć z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej dla dzieci w szkole podstawowej. Czy pomoc taka może być udzielana podczas np. lekcji edukacji zintegrowanej, a więc zajęć obowiązkowych dla dziecka? Inaczej: czy zajęcia z logopedą lub psychologiem mogą odbywać się podczas, gdy pozostała część klasy ma lekcje obowiązkowe np. z edukacji zintegrowanej? Dziecko wychodząc z klasy nie realizuje podstawy programowej, czy nauczyciel powinien wtedy mieć oddzielne lekcje z tym dzieckiem, aby nadrobić materiał?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy zgodne jest z prawem oświatowym opracowanie wewnętrznych (szkolnych) kryteriów przyznawania dodatków motywacyjnych w oparciu o regulamin organu prowadzącego? Czy Rada Pedagogiczna może zaproponować swoje sugestie? Wiem, że dyrektora obowiązuje regulamin - Uchwała OP, w którym brak jest kryteriów; nie tworzy się dodatkowych regulaminów. Czy dyrektor sam powinien na własne potrzeby takowe kryteria ustalić, czy uwzględnić propozycje Rady? Czy owe kryteria powinny opiniować związki zawodowe? Według mojej opinii – nie, ale proszę o poradę.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe