Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Mam pytanie dotyczące świadectwa pracy. Zaczynałam pracę 31 lat temu i nie otrzymałam z 2 szkół świadectw pracy (pracowałam po 1 roku w każdej - w tej samej gminie). Druga ze szkół została zlikwidowana i podobno pierwsza przejęła dokumentację. Teraz okazało się, ze ani w Urzędzie Gminy, ani w tej drugiej szkole nie ma moich akt osobowych, tylko listy płac w archiwum szkoły. Dyrektor oświadczył, że na tej podstawie nie może mi wystawić duplikatu świadectwa pracy. Czy ma rację? Ponadto w domu mam jeszcze kilka dokumentów z tamtych lat, np. umowy o pracę, zaświadczenia o zarobkach, dodatkach przyznanych, a także książeczkę ubezpieczeniową z pieczątkami szkół. Czy na tej podstawie mogę domagać się duplikatów świadectw pracy? Czy zakład pracy może odmówić wystawienia świadectwa pracy/jego duplikatu? Jak załatwić tę sprawę?
Należy przedstawić wszelką posiadaną dokumentacją dyrektorowi szkoły, który jest następcą prawnym zlikwidowanej szkoły, ponieważ wystawienie i wydanie oryginału świadectwa pracy należy do następcy prawnego pracodawcy i wymaga analizy dokumentów potwierdzających fakt i termin zatrudnienia – art. 231 § 1 w zw. z art. 97 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy, Dz. U. z 2019 r., poz. 1040 ze zm. Duplikat jest odpisem wydanego świadectwa, a z treści pytania wynika, że nie wydano oryginału świadcetwa, czyli nie ma też dokumentu, na podstawie którego można by było sporządzić jego kopię (odpis) - § 6 rozporządzenia Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 30 grudnia 2016 r. w sprawie świadectwa pracy (Dz.U. z 2018 r., poz. 1289 ze zm.).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Nauczycielka przebywała na zwolnieniu lekarskim od listopada 2012r.- ciąża.Urodziła dziecko 30 czerwca 2013r. cały ten czas przebywała na zwolnieniu. Nie wykorzystała urlopu w ferie 2013 (zwolnienie) i wakacje 2013 ponieważ w tym czasie ustalono jej urlopy macierzyński, dodatkowy macierzyński i rodzicielski do dnia 27 czerwca 2014r. Czy należy jej się teraz urlop 8 tyg za rok 2013 i 8 tyg za rok 2014?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Nauczycielka ukończyła w 1999 r. dwuletnie Pomaturalne Studium Bibliotekarskie i uzyskała tytuł zawodowy "Bibliotekarz". W 2002 r. ukończyła studia wyższe zawodowe na kierunku pedagogika w zakresie edukacji wczesnoszkolnej i arteterapii, a w 2004 r. ukończyła studia wyższe magisterskie uzupełniające na kierunku pedagogika w zakresie edukacji wczesnoszkolnej i arteterapii. Ponadto nauczycielka ma ukończone studia podyplomowe "Oligofrenopedagogika". Proszę o udzielenie odpowiedzi na pytanie: Czy nauczycielka posiada kwalifikacje do zajmowania stanowiska nauczyciela bibliotekarza w szkole podstawowej i gimnazjum? (podczas ostatniej kontroli kuratorium na początku 2017 r. wizytator stwierdził, że nauczycielka nie posiada kwalifikacji do zajmowania stanowiska bibliotekarza w szkole podstawowej i wydał zalecenie, aby zatrudnić nauczyciela posiadającego wymagane kwalifikacje).
- Nauczycielka od 1.09.2014 r. jest na zwolnieniu lekarskim w związku z ciążą. Z obliczeń wynika, że nie będzie jej do końca roku szkolnego, gdy urodzi dziecko. Na jej miejsce została zatrudniona młoda nauczycielka, która chciałaby rozpocząć staż na nauczyciela kontraktowego. Jednak w umowie nowo zatrudniona ma napisane, że jest zatrudniona na czas nieobecności poprzedniej nauczycielki. Czy ma to jakiś wpływ na możliwość rozpoczęcia stażu? Czy umowa powinna mieć zapis, że nauczycielka jest zatrudniona do 31.08.2015 r.?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel został wybrany jako członek komisji do wyborów samorządowych, czy w momencie kiedy uczestniczy w szkoleniach w godzinach pracy w szkole powinien mieć potrącone wynagrodzenie, czy nie? Co kiedy będzie sytuacja, że 22 października będzie jeszcze pracował w komisji a powinien być na lekcjach? Czy jest to usprawiedliwiona nieobecność, czy powinien napisać podanie o urlop bezpłatny?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Ksiądz odszedł na emeryturę nauczycielską w roku 2005, do dnia dzisiejszego pracuje czynnie na parafii jako proboszcz. Szkoła nie wypłacała mu świadczeń z funduszu świadczeń socjalnych. Ksiądz zjawił się w tym roku w szkole i stwierdził, że należy mu się wyrównanie i wypłata bieżących świadczeń na takich zasadach jak pozostałym emerytom. Bardzo proszę o odpowiedź i podstawę prawną.
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe