Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Mam pytanie od naszej Prezes Stowarzyszenia Społeczno - Oświatowego "Szansa", która od 2013 roku prowadzi publiczną sześcioletnią szkołę podstawową. Szkoła została przekazana w drodze umowy przez jst zgodnie z art. 5 g naszemu stowarzyszeniu. W związku z tym mam pytanie dotyczące reformy, czy powinniśmy składać jakieś dokumenty,wniosek, aby prowadzić szkołę ośmioletnią?
Przekształcenie szkoły podstawowej sześcioletniej w ośmioletnią nastąpi z mocy prawa, ale organ prowadzący (stowarzyszenie) ma obowiązek przedłożenia do dnia 30 czerwca 2017 r. w gminie następujących dokumentów: 1) wykaz nauczycieli przewidzianych do zatrudnienia w publicznej ośmioletniej szkole podstawowej, zawierający imiona i nazwiska nauczycieli oraz informację o ich kwalifikacjach; 2) projekt aktu założycielskiego publicznej ośmioletniej szkoły podstawowej oraz projekt statutu tej szkoły, dostosowane do przepisów ustawy z dnia 14 grudnia – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2017 r., poz. 59, 3) zobowiązanie do zapewnienia warunków działania szkoły publicznej, w tym bezpiecznych i higienicznych warunków nauki, wychowania i opieki, oraz zobowiązanie do przestrzegania przepisów dotyczących szkół publicznych (art. 120 ust. 1 ustawy z dnia 14 grudnia – Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2017 r., poz. 60). Dodatkowo w związku z reformą szkoły, w terminie do dnia 10 sierpnia 2017 r. powinno zostać dokonane odpowiednie dostosowanie umowy, na podstawie której przekazano prowadzenie szkoły (art. 261 ust. 2 ww. ustawy).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Ile ważna jest ocena pracy nauczyciela, a ile ocena dorobku zawodowego nauczyciela, jaka jest podstawa prawna?
- Szanowni Państwo, w jednej z Państwa odpowiedzi odnajduję nieścisłość, a co za tym idzie brak odpowiedzi na postawione pytanie. Uprzejmie proszę o weryfikację:
Oto pytanie i Państwa odpowiedź:
08 lutego 2016 Prawo oświatowe
Czy w związku z zachowanym zapisem dzieci pięcioletnich, których droga z domu do najbliższego przedszkola nie powinna przekraczać 3 km taki pięciolatek ma pierwszeństwo przed czterolatkiem w rekrutacji na 2015-2016r.?
Odległość drogi z miejsca zamieszkania do przedszkola nie stanowi o pierwszeństwie danej grupy wiekowej w toku rekrutacji. Tworzenie oddziałów w poszczególnych grupach wiekowych jest uzależnione od liczby wolnych miejsc po przyjęciu dzieci kontynuujących naukę i zapewnieniu miejsc dla dzieci realizujących obowiązkowe roczne przygotowanie przedszkolne. Od dnia 1 września 2016 r. gminy i miasta mają obowiązek zapewnienia miejsca w przedszkolach dla 5-latków, których rodzice zdecydują się na skorzystanie z wychowania przedszkolnego, zaś od 1 września 2017 r. miejsca muszą się znaleźć dla dzieci w wieku 3 i 4 lat i z tego wynika pierwszeństwo przyjęcia 5-latków (art. 6 ustawy z dnia 29 grudnia 2015 r. o zmianie ustawy o systemie oświaty oraz niektórych innych ustaw, Dz. U. z 2016 r., poz. 35).
Natomiast zgodnie z Ustawą:
Art. 14. 1. W latach szkolnych 2016/2017–2018/2019 sieć publicznych przedszkoli wraz z publicznymi innymi formami
wychowania przedszkolnego, oddziałami przedszkolnymi zorganizowanymi w publicznych szkołach podstawowych,
prowadzonymi przez gminę, publicznymi przedszkolami, oddziałami przedszkolnymi zorganizowanymi
w publicznych szkołach podstawowych i publicznymi innymi formami wychowania przedszkolnego, prowadzonymi przez
inną osobę prawną lub osobę fizyczną, niepublicznymi przedszkolami, o których mowa w art. 90 ust. 1b ustawy zmienianej
w art. 1, oraz niepublicznymi innymi formami wychowania przedszkolnego, o których mowa w art. 90 ust. 1c ustawy
zmienianej w art. 1, powinna zapewniać zamieszkałym na obszarze gminy:
1) dzieciom objętym obowiązkiem, o którym mowa w art. 14 ust. 3 ustawy zmienianej w art. 1, w brzmieniu nadanym
niniejszą ustawą – możliwość spełniania rocznego obowiązku przygotowania przedszkolnego;
2) dzieciom czteroletnim i pięcioletnim, a od dnia 1 września 2017 r. także dzieciom trzyletnim – możliwość realizowania
wychowania przedszkolnego.
Moim zdaniem, zgodnie z ustawą: od 1 września 2016 r. miejsca muszą się znaleźć dla dzieci w wieku 5 i 4lata, a od 1.09.2017r. - dla dzieci 3-letnich.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy dokumentowanie zajęć rozwijających uzdolnienia w przedszkolu musi być prowadzone w przygotowanych przez wydawnictwa dziennikach? Czy taką dokumentację można prowadzić w przygotowanych przez siebie dziennikach (przygotowanych i wydrukowanych w placówce)?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jak w myśl najnowszych przepisów wygląda sprawa drugoroczności uczniów, którym po raz drugi z rzędu ustalono ocenę naganną z zachowania? Otrzymują promocję czy nie?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy każda zmiana danych zawartych w zgłoszeniu do ewidencji, powstałych po wpisie do ewidencji, wymaga od placówki niepublicznej na gruncie art. 168 ust. 7 prawa oświatowego, uzyskania opinii kuratora oświaty o spełnieniu wymagań określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 123 ust. 1 pkt 1. Czy np. zmiana statutu nie wprowadzająca nowych zasad działania placówki, a jedynie mająca charakter uszczegóławiający, wymaga uzyskania takiej opinii? Przy jakich zmianach będzie to niezbędne?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe