Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Mamy zatrudnioną nauczycielkę w naszej szkole od 01.09.2017r. do 31.08.2018r. Będąc zatrudniona w innych szkołach tj. w 1 placówce 01.09.2015r. rozpoczęła awans zawodowy na nauczyciela mianowanego i otrzymała ocenę cząstkową pozytywną; w 2 placówce zatrudniona od 01.09.2016r. ma ocenę opisową, w której nie podano czy jest to ocena pozytywna czy negatywna. W naszej szkole złożyła 22.09.2017r. wniosek o kontynuacje awansu zawodowego bez oceny cząstkowej. Czy w związku z powyższym Pani może kontynuować realizację stażu w naszej szkole, czy należy go uznać że staż został przerwany?
Z sytuacji opisanej w pytaniu wynika, że nauczycielka może kontynuować staż. Dyrektor udzielając zgody powinien zwrócić się do nauczyciela z wnioskiem o uzupełnienie oceny „cząstkowej”.Bowiem warunkiem nadania nauczycielowi kolejnego stopnia awansu zawodowego jest spełnienie wymagań odpowiednich kwalifikacyjnych, odbycie stażu zakończonego pozytywną oceną dorobku zawodowego nauczyciela, a także - w przypadku nauczyciela kontraktowego – zdanie egzaminu przed komisją egzaminacyjną. Nauczyciel kontraktowy ubiegający się o awans na stopień nauczyciela mianowanego w okresie odbywania stażu powinien w szczególności: 1) uczestniczyć w pracach organów szkoły związanych z realizacją zadań dydaktycznych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych wynikających ze statutu szkoły oraz potrzeb szkoły i środowiska lokalnego, 2) pogłębiać wiedzę i umiejętności zawodowe, samodzielnie lub przez udział w różnych formach kształcenia ustawicznego, 3) poznawać przepisy dotyczące systemu oświaty, w zakresie funkcjonowania szkoły – z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której odbywa staż.Wymagania niezbędne do uzyskania stopnia nauczyciela mianowanego obejmują: 1) umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach; 2) umiejętność uwzględniania w pracy potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych; 3) umiejętność wykorzystywania w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej; 4) umiejętność zastosowania wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki oraz ogólnych zagadnień z zakresu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich w rozwiązywaniu problemów związanych z zakresem realizowanych przez nauczyciela zadań; 5) umiejętność posługiwania się przepisami dotyczącymi systemu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich w zakresie funkcjonowania szkoły, w której nauczyciel odbywał staż.
Podstawa prawna:1. USTAWA z dnia 26 stycznia 1982 r. Karta Nauczyciela (ze zm.), w szczególności art. 9b.; 2. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 marca 2013 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli, w szczególności § 7.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy nauczyciel stażysta rozpoczynający pracę i zaczynający staż na nauczyciela kontraktowego, zatrudniony na czas określony- na zastępstwo może ubiegać się o zasiłek na zagospodarowanie?
Awans zawodowy Przeczytaj odpowiedź
- Szkoła jest prowadzona przez Stowarzyszenie rodziców. Nauczycielki będą zdawać egzamin na nauczyciela mianowanego. Kto dokonuje analizy formalnej wniosku: dyrektor czy prezes stowarzyszenia? Kto wydaje zarządzenie w sprawie powołania komisji kwalifikacyjnej: dyrektor czy prezes stowarzyszenia?
Awans zawodowy Przeczytaj odpowiedź
- Czy do okresu oczekiwania na możliwość rozpoczęcia stażu na nauczyciela mianowanego wlicza się zwolnienie lekarskie oraz urlop macierzyński?
Awans zawodowy Przeczytaj odpowiedź
- Jestem dyrektorem przedszkola niepublicznego. Moje cztery nauczycielki właśnie zakończyły staż na nauczyciela kontraktowego, ja jestem również opiekunem stażu tych pań. Czy skład komisji może być dwu osobowy? Czyli ja jako dyrektor i opiekun w jednej osobie i przewodnicząca zespołu wychowawczego (jak w takiej sytuacji naliczać punkty)?
Awans zawodowy Przeczytaj odpowiedź
- Bardzo proszę o wskazanie procedury przeprowadzenia egzaminu kwalifikacyjnego dla nauczyciela ubiegającego się o stopień awansu zawodowego nauczyciela mianowanego w przypadku szkoły niepublicznej, w której organem prowadzącym jest stowarzyszenie prowadzone przez rodziców.
Awans zawodowy Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe