Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Mój pracownik (pomoc kuchenna w przedszkolu)otrzymał decyzję o przyznaniu renty z tytułu czasowej niezdolności do pracy od 7. lutego 2016 do 31. stycznia 2017. Na jego wniosek wypłacono odprawę emerytalną i ekwiwalent urlopowy. Czy należy wystawić mu świadectwo pracy, jeżeli potencjalnie rokuje powrót do pracy. Dodam jeszcze, że do osiągnięcia wieku emerytalnego po pozostaje tej pani 2,5 roku.
W pytaniu nie podano, czy z pracownikiem został rozwiązany stosunek pracy (tylko wówczas wystawia się świadectwo pracy), np. na wniosek pracownika w związku z przejściem na rentę.
Pracownikowi w wieku przedemerytalnym (objętego ochroną) można wypowiedzieć stosunek pracy tylko wówczas, gdy uzyskał prawo do renty z tytułu całkowitej niezdolności do pracy (art. 40 kodeksu pracy), natomiast nie ma obowiązku zwolnienia takiego pracownika, zwłaszcza gdy nabył prawo do renty okresowej.
Na podstawie § 9 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 18.03.2009 r. w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych, jednorazowa odprawa w związku z przejściem na emeryturę lub rentę z tytułu niezdolności do pracy jest wypłacana w dniu ustania stosunku pracy.
Jeżeli z pracownikiem nie została rozwiązana umowa o pracę, to nie powinno się wypłacać odprawy ani ekwiwalentu urlopowego. Ekwiwalent za niewykorzystany urlop przysługuje również w chwili ustania stosunku pracy.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Do kiedy należy wypowiedzieć umowę o pracę nauczycielowi mianowanemu w związku z likwidacją etatu w szkole (brak klasy 2 SP), z jakiego artykułu KN ?
- Ile dni urlopu i ile godzin należy się nauczycielowi języka angielskiego zatrudnionemu w przedszkolu na 2/25 etatu na czas określony od 01.09.2015 do 30.06.2016 r. (pracuje 2 dni w tygodniu po 1 godzinie) oraz jak wyliczyć ekwiwalent pieniężny dla tej nauczycielki, jeżeli wykorzystała 1 dzień urlopu w okresie zatrudnienia?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel, który zatrudniony jest na 26/26 i ma pełne przygotowanie do nauczania w klasach I-III może pełnić zastępstwo za nauczyciela, który jest czasowo na zwolnieniu lekarskim? Na jakich zasadach wypłaca się takiemu nauczycielowi wynagrodzenie?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o poradę: moja nauczycielka matematyki w dniu 15.02.2013 roku złożyła do mnie wniosek o udzielenie urlopu macierzyńskiego w terminie od dnia 09.02.2013 na okres 24 tygodni. Na co, zgodnie z prawem, wyraziłam zgodę. Urlop macierzyński kończy się 26.07.2013 r. Nauczycielka otrzymała po tym terminie 56 dni urlopu wypoczynkowego uzupełniającego, który kończy się 20 września. 21 września winna się więc wstawić do pracy. W dniu 29 lipca 2013 r. nauczycielka złożyła wniosek o udzielenie dodatkowego urlopu macierzyńskiego na okres 2 tygodni. Data widniejąca na wniosku to dzień 28.06.2013 r., jednak data wpływu do sekretariatu i rejestracja wniosku nastąpiła 29 lipca 2013 r. Pytanie: czy złożenie wniosku w ww. terminie, mimo iż na wniosku widnieje data 28.06.2013 r. spełnia warunki ustawy i muszę jej udzielić dodatkowego urlopu macierzyńskiego, czy też wniosek wpłynął po terminie i tym samym pracownica traci prawo do niego. Jest to dla mnie sprawa istotna, gdyż udzielenie jej urlopu wiąże się z dłuższym zastępstwem za nią innego nauczyciela. Wtedy moja nauczycielka wróciłaby do pracy dopiero 04.10.2013 r. Proszę o opinię prawną i ustosunkowanie się do kwestii prawnego udzielenia bądź nieudzielenia tej pracownicy przeze mnie dodatkowego urlopu macierzyńskiego. Wiem, że istotna kwestia w tej sprawie to termin złożenia/wpływu wniosku do pracodawcy.
- Czy w punkcie przedszkolnym dla dzieci niepełnosprawnych w stopniu umiarkowanym i znacznym( niepełnosprawność intelektualna i ruchowa) jako nauczyciel może być zatrudniona osoba, która ukończyła studia na kierunku pedagogiki wczesnoszkolnej i przedszkolnej oraz pedagogiki opiekuńczej.
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe