Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Na jakich zasadach może kontynuować naukę uczeń klasy czwartej technikum realizujący starą podstawę programową, który nie otrzymał promocji i od nowego roku szkolnego będzie w klasie czwartej realizował nową podstawę programową? Będzie konieczne zdanie wszystkich kwalifikacji wyodrębnionych w zawodzie?
Uczeń, który powtarza klasę, ale przy powtarzaniu klasy realizuje „nową” podstawę programową, ukończy szkołę ze świadectwem potwierdzającym zrealizowanie tej „nowej” podstawy programowej. W związku z powyższym, w przypadku konieczności uzupełnienia różnic programowych, szkoła powinna określić sposób, w jaki uczeń te różnice uzupełni. Jednym ze sposobów jest umożliwienie uczęszczania na zajęcia z uczniami niższych klas.
W omawianym przypadku, uczeń podlega wszystkim przepisom, którym podlegają uczniowie, z którymi kończy szkołę, a więc konieczne będzie również przystąpienie do egzaminów potwierdzających wszystkie kwalifikacje w zawodzie. W razie jakichkolwiek wątpliwości należy zwrócić się do Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej, do zadań której należy przeprowadzanie egzaminu potwierdzającego kwalifikacje w zawodzie, zgodnie z przepisami ustawy o systemie oświaty.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Do szkoły podstawowej zostało zapisanych 152 uczniów. Czy można utworzyć dwie klasy 26-osobowe bez zatrudniania asystenta nauczyciela?
- Czy można przyjąć do klasy pierwszej 5-latka? Posiada pozytywną opinie Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej.
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Jakie obowiązki i uprawnienia ma dyrektor jako przewodniczący rady pedagogicznej?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Jakie dokumenty trzeba utworzyć dla zespołu szkół (podstawówka+ liceum łącznie, a jakie osobno dla podstawówki a osobno dla liceum. Chodzi mi o takie dokumenty jak statut, arkusz organizacyjny, plan nadzoru pedagogicznego, itp.
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Czy za brak pracy domowej uczeń może otrzymać ocenę niedostateczną? Czy raczej, jeśli tych prac nie odrabia, to wpływa to na ocenę z zachowania za stosunek do obowiązków szkolnych i wpisujemy wówczas uwagę? Proszę również o pomoc w rozwianiu wątpliwości, czy wpisujemy jedynkę za brak stroju gimnastycznego, materiałów na plastykę itd., czy zaliczymy to raczej do kryteriów oceny z zachowania? Proszę o pomoc w rozstrzygnięciu dylematu.
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe