Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Na mocy rozporządzenia wprowadzono zasady prowadzenia nauczania na odległość i stworzono możliwość oceniania i klasyfikowania uczniów. Nowe przepisy będą obowiązywały od 25 marca 2020 r. do 10 kwietnia 2020 r. Czy są konkretne propozycje wprowadzenia takich zasad?
Zgodnie z § 1 pkt 4 i 5 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 20 marca 2020 r. w sprawie szczególnych rozwiązań w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 (Dz.U. z 2020 r., poz. 493 ze zm.), dyrektor ma obowiązek ustalenia (we współpracy z nauczycielami) sposobu monitorowania postępów uczniów, weryfikacji wiedzy i umiejętności uczniów, w tym również informowania uczniów lub rodziców o postępach ucznia w nauce, a także uzyskanych przez niego ocenach, a ponadto ustala warunki i sposób przeprowadzania egzaminu klasyfikacyjnego, egzaminu poprawkowego oraz warunki i sposób ustalania rocznej oceny klasyfikacyjnej zachowania w przypadku wniesienia zastrzeżenia do trybu ustalenia tej oceny. Przepisy wykonawcze nie zawierają żadnych wytycznych co do sposobu ocenia i klasyfikowania uczniów w związku z realizacją nauki zdalnej. MEN jedynie sugeruje, aby decydując o sposobie oceniania pracy zdalnej uczniów, nagradzać ich postawy – pilność i terminowość, jakość prac domowych, zaangażowanie i samodzielność, zdalną pomoc kolegom w nauce (Kształcenie na odległość. Poradnik dla szkół, https://www.gov.pl/web/edukacja/ksztalcenie-na-odleglosc--poradnik-dla-szkol).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Na podstawie jakiego rozporządzenia dokonuję klasyfikacji uczniów szkoły podstawowej i III gimnazjum za I semestr
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Do kiedy powinien zostać uchwalony plan doskonalenia zawodowego nauczycieli?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Czy ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 28 sierpnia 2014 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków i sposobu organizowania przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki krajoznawstwa i turystyki jednoznacznie umożliwia szkołom organizację wycieczek górskich BEZ OBOWIĄZKU korzystania z usług przewodnika górskiego? Pytanie to kieruję w kontekście poniższego uzasadnienia MEN w tej sprawie: "§ 1 pkt 1 rozporządzenia – zmiana porządkująca – usunięcie odwołania do przepisów wydanych na podstawie ustawy z dnia 18 stycznia 1996 r. o kulturze fizycznej (Dz. U. z 2001 r. Nr 81, poz. 889 i Nr 102, poz. 1115) tj. rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 6 maja 1997 r. w sprawie określenia warunków bezpieczeństwa osób przebywających w górach, pływających, kąpiących się i uprawiających sporty wodne (Dz. U. Nr 57, poz. 358), które nie obowiązuje od dnia 17 października 2012 r."
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Zgodnie z regulaminem przyznawania zapomogi zdrowotnej, nauczyciele składają zaświadczenie o chorobie przewlekłej i faktury za leki. Ostatnio lekarz rodzinny moim zdaniem wystawia wszystkim zaświadczenie o chorobie przewlekłej. Sprawdziłam faktury i wypisane leki. Są tam leki i na trądzik i na nadciśnienie i ze względu na choroby kobiece. Wątpliwości mam co do wystawionego zaświadczenia przez lekarza. Skoro nauczyciel przyjmuje lekarstwa od kilku chorób, to w końcu która choroba jest uznana za przewlekłą. W jaki sposób mogę sprawdzić rzetelność wystawionego zaświadczenia. Mam wrażenie że nauczyciele zbierają faktury z całej rodziny i w związku z tym proszą farmaceutę o wystawienie imiennej faktury.
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Rodzice pragną upoważnić ciocię do uzyskiwania informacji na temat ich dziecka. Czy takie upoważnienie powinno być potwierdzone notarialnie?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe