Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Nastąpiła sądowa zmiana nr PESEL u ucznia klasy drugiej. 1. Co należy zrobić w arkuszach ocen, aby były one prawidłowo prowadzone? 2. Co należy zrobić w Systemie Informacji Oświatowej? Czy należy nadać nowy numer ewidencyjny ze względu na nowy PESEL? W programie dla sekretariatu nie ma możliwości zmiany wprowadzenia nowego numer PESEL- co w takiej sytuacji?
Przepisy prawa oświatowego, w tym w szczególności przepisy rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 7 czerwca 2023 r. w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków, oraz rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 25 sierpnia 2017 r. w sprawie sposobu prowadzenia przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej oraz rodzajów tej dokumentacji, nie regulują wprost kwestii związanej z dokonywaniem zmiany numeru PESEL w dokumentacji ucznia.
Przyjmuje się, że zmiany w dokumentacji szkolnej dokonuje się w trybie przewidzianym do prostowania błędu i oczywistej omyłki, tj. poprzez skreślenie kolorem czerwonym nieprawidłowych wyrazów i czytelne wpisanie kolorem czerwonym nad skreślonymi wyrazami właściwych danych oraz wpisanie daty i złożenie czytelnego podpisu przez osobę dokonującą sprostowania Sprostowania błędu i oczywistej omyłki w księdze uczniów, księdze słuchaczy, księdze wychowanków oraz arkuszu ocen ucznia albo słuchacza dokonuje dyrektor szkoły lub placówki albo osoba przez niego upoważniona do dokonania sprostowania.
Zmiana numeru PESEL nie stanowi podstawy do zakładania nowego arkusza ocen dla ucznia – założenie nowego arkusza ocen wymagane jest w przypadku zmiany imienia lub nazwiska.
Jeśli chodzi o wprowadzanie zmiany danych do SIO, to należy wskazać, że informacje zawarte w SIO stanowią odzwierciedlenie stanów faktycznych ustalonych w oparciu o inne, odnośne dokumenty. Zgodnie z art. 30 ust. 1 ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o systemie informacji oświatowej, co do zasady dane do bazy SIO powinny zostać wprowadzone w ciągu 7 dni od dnia, w którym nastąpiła zmiana w stanie faktycznym.
Natomiast co do technicznych kwestii związanych w wprowadzaniem danych do SIO, informację w powyższym zakresie można uzyskać pod adresem https://pomoc.sio.gov.pl/tech_instruction/modyfikacja-25/
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Mam pytanie dotyczące prowadzenia praktyk zawodowych na kwalifikacyjnych kursach zawodowych. Zanim zadam pytanie - krótko wprowadzę w specyfikę mojej szkoły. Jest to szkoła dla dorosłych przy zakładzie karnym, w której większość uczniów ma podgrupę klasyfikacyjna R-1. To oznacza, że są to recydywiści penitencjarni z grupą zamkniętą. Czyli w ogóle nie mogą opuszczać murów zakładu karnego. Pytanie brzmi - czy biorąc pod uwagę specyfikę słuchaczy i szkoły istnieje jakikolwiek przepis pozwalający zwolnić uczniów z odbywanej praktyki zawodowej i jednocześnie umożliwienie im zdobycia kwalifikacji bez przymusu uczęszczania na praktyki zawodowe?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy w szkole niepublicznej o uprawnieniach szkoły publicznej obowiązują rozporządzenia np. ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ I SPORTU z dnia 18 kwietnia 2002 r. w sprawie organizacji roku szkolnego (Dz. U. z dnia 30 kwietnia 2002 r.)? Jeśli nie, to proszę o podanie jakie obowiązują?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy organ prowadzący może powierzyć na rok obowiązki dyrektora szkoły nauczycielowi tej szkoły, który to nauczyciel nie ma ukończonego zarządzania oświatą, a uzupełni je w trakcie pełnienia funkcji po dyrektora szkoły.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Zwracam się z prośbą o sporządzenie opinii prawnej dotyczącej zatrudnienia osoby prowadzącej zajęcia rewalidacyjne. W szkole w związku z liczbą uczniów posiadających orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego, wydane ze względu na niepełnosprawność z zachowaniem 2 godzin na ucznia, organizowanych jest 8 godzin zajęć rewalidacyjnych. Czy pedagog szkolny z wykształceniem pedagogika specjalna może realizować zajęcia rewalidacyjne w ramach swojego etatu podstawowego 22 godziny, czy też należy te godziny przeznaczyć do prowadzenia dla specjalisty spoza placówki/dodatkowo zatrudnionego, czy też istnieje możliwość, aby pedagog szkolny z pensum 22 miał nadgodziny i w ich ramach realizował zajęcia rewalidacyjne do 1½ etatu?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jak powinna wyglądać decyzja o nieprzyjęciu do szkoły policealnej obcokrajowca z powodu niekompletnych dokumentów potwierdzających poziom wykształcenia (dostępne tylko skany)? Proszę o wzór.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe