Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Nauczyciel dyplomowany pracuje w naszej szkole 23 lata jako nauczyciel bibliotekarz. Posiada również kwalifikacje nauczyciela informatyki i tak w różnych okresach nauczyciel pracował na odrębnych umowach o pracę jako nauczyciel informatyki w niepełnym wymiarze godzin. W okresie od 01.09.2003 – 30.06.2004 w wymiarze 4/18 (10m-cy), w okresie 01.09.2004 – 30.06.2005 w wymiarze 2/18 etatu (10 m-cy), 01.09.2011 – 30.06.2011 r w wymiarze 2/18 etatu (10 m-cy). Aktualnie jest zatrudniony od 01.09.2017 – 30.06.2018 w wymiarze 1/18 etatu. W lutym 2018 nauczyciel z tych dodatkowych umów nabędzie staż 3 lata, czy od marca 2018 powinien mieć naliczony dodatek stażowy w wysokości 3%.
Skoro nauczyciel jest zatrudniony na podstawie dwóch odrębnych umów o pracę, to dodatek stażowy ustala się odrębnie dla każdego stosunku pracy.
Na podstawie § 7 ust. 2 Rozporządzenia MENiS z dnia 31.01.2005 r. w sprawie wysokości minimalnych stawek wynagrodzenia zasadniczego nauczycieli (...), nauczycielowi pozostającemu jednocześnie w więcej niż jednym stosunku pracy okresy uprawniające do dodatku za wysługę lat ustala się odrębnie dla każdego stosunku pracy. Do okresu zatrudnienia uprawniającego do dodatku za wysługę lat nie wlicza się okresu pracy w innym zakładzie, w którym nauczyciel jest lub był jednocześnie zatrudniony. Do okresu dodatkowego zatrudnienia nie wlicza się okresów podstawowego zatrudnienia. Po trzech latach dodatkowej pracy przysługuje mu zatem dodatek w wysokości 3%.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy można zatrudnić na stanowisko nauczyciela wychowania przedszkolnego z Karty Nauczyciela, osobę, która ma ukończone studia mgr z ekonomii, a studia podyplomowe z: przygotowanie pedagogiczne, edukacja wczesnoszkolna i wychowanie przedszkolne. Czy, jeśli ta osoba pracuje w stowarzyszeniu jako pomoc nauczyciela – szkoła stowarzyszeniowa to, czy istnieje możliwość przeniesienia jej do szkoły państwowej na stanowisko nauczyciela wychowania przedszkolnego?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Zawarliśmy z pracownikiem zatrudnionym na stanowisku urzędniczym (konkurs) po raz pierwszy trzymiesięczną umowę o pracę na czas określony od 1.12.2015r. do28.02.2016r. Ustawa o pracownikach samorządowych mówi, że w przypadku osób podejmujących po raz pierwszy pracę na stanowisku urzędniczym umowę o pracę zawiera się na czas określony nie dłuższy niż 6 miesięcy. Po tym terminie zawarliśmy z tym pracownikiem kolejną umowę na czas określony od 1.03.2016r. do 30.11.2018r. Czy ta osoba nie powinna mieć tej umowy po pierwszym terminie na czas nieokreślony ?, jest to zwykła umowa o pracę nie na zastępstwo, czy tak można ? łączny okres tych umów to 36 miesięcy, czy to już umowa z automatu na czas nieokreślony ?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Obecnie mam 56 lat w 2008 roku nabyłam prawo do przejścia na emeryturę na podstawie art. 88 KN. Ile jeszcze mogę pracować, aby przejść na emeryturę na starych zasadach?
- Zwracam się z zapytaniem jak należy postąpić z pracownikiem administracji zatrudnionym w dwóch placówkach na pół etatu odchodzącym na emeryturę (z dwóch placówek jednocześnie). Obecnie kontynuuje pracę w jednej z tych placówek (jako emeryt - umowa o pracę, nie zawiesza pobierania emerytury). Czy placówka w której ustało zatrudnienie winna jest objąć takiego pracownika świadczeniami socjalnymi? Czy też placówka, w której kontynuuje zatrudnienie winna przejąć całą działalność socjalną wobec tego emeryta?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Jak prawidłowo napisać podanie o zwolnienie z pensum dydaktycznego w związku z objęciem stanowiska dyrektora w PPP a wcześniejszym stanowiskiem nauczyciela w szkole?
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe