Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Nauczyciel dyplomowany przebywał na urlopie dla poratowania zdrowia. Lekarz medycyny pracy nie dopuścił nauczyciela do pracy. W związku z powyższym z nauczycielem zostanie rozwiązana umowa o pracę. Czy nauczycielowi należy się odprawa? Jaka jest podstawa prawna do wypłacenia lub niewypłacenia odprawy?
W sytuacji, gdy rozwiązanie stosunku pracy z nauczycielem następuje na podstawie art. 23 ust. 1 pkt. 3 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. Karta Nauczyciela (t.j. Dz.U. z 2019 r. poz. 2215 z późn. zm.), a więc w razie orzeczenia przez lekarza przeprowadzającego badanie okresowe lub kontrolne o niezdolności nauczyciela do wykonywania dotychczasowej pracy, to zgodnie z art. 28 ust. 1 wyżej wymienionej ustawy przysługuje mu odprawa w wysokości jednomiesięcznego wynagrodzenia zasadniczego ostatnio pobieranego w czasie trwania stosunku pracy - za każdy pełny rok pracy na stanowisku nauczyciela, przy założeniu, ze mamy do czynienia z nauczycielem zatrudnionym na podstawie mianowania.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jesteśmy szkołą publiczną prowadzoną przez stowarzyszenie. Czy mogę zatrudnić nauczyciela chemii na 4 godz. dydaktyczne na umowę zlecenie czy musi to być umowa o pracę?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o radę dotycząca zatrudnienia nauczyciela. Od 1 września zatrudniłam nauczyciela stażystę w oddziale przedszkolnym na czas usprawiedliwionej nieobecności nauczycielki przebywającej w szpitalu. Nauczycielka niestety zmarła. Czy należy z dniem śmierci wystawić stażystce świadectwo pracy i zatrudnić ją na czas określony do 31 sierpnia 2013 r. czy sporządzić aneks do poprzedniej umowy? Chodzi także o umożliwienie odbycia stażu i uzyskanie stopnia nauczyciela kontraktowego.
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Czy zmiana w zatrudnieniu nauczycieli od września 2018 r. będzie obowiązywała w przedszkolu niepublicznym prowadzonym przez Fundację? Obecnie w tym małym przedszkolu wszyscy nauczyciele oraz dyrektor mają własne działalności. Czy zmiana będzie dotyczyła również zatrudnienia dyrektora, który nie pełni funkcji nauczyciela? Czy zmiana w KN wprowadzi zmianę dotyczącą godzin pracy nauczycieli? Dotychczas nauczyciele pracują 35godzin tygodniowo w 13-15 osobowych grupach dzieci.
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Nauczycielka w gimnazjum zatrudniona była: od 01.09.2007 r. do 31.08.2008 r. umowa o pracę na czas określony na 10/18 etatu od 01.09.2008 r. do 31.08.2009 r. umowa o pracę na czas określony na 10/18 etatu od 01.09.2009 r. zatrudnienie przez mianowanie (18/18 etatu - czas nieokreślony). W maju 2012 r. nauczycielka otrzymała wypowiedzenie warunków pracy i płacy, w części dotyczącej zatrudnienia w pełnym wymiarze czasu pracy (na 15/18) i wyraziła pisemną zgodę na tę zmianę (w wypowiedzeniu nie ma na jaki okres jest zmiana). Jednak od 01.09.2012 r. dostała w zastępstwie nieobecnej nauczycielki godziny i miała pełen etat do 27czerwca 2013 r. Od 1 września 2013 miała również pełen etat do 31 sierpnia 2014 r. (warunki z aktu mianowania). W maju podpisała analogiczne jak wyżej wypowiedzenie warunków, ale od września 2014 r. znów w zastępstwie miała pełen etat. Czy w/w sytuacja jest poprawna prawnie i jakie dokumenty dyrektor powinien uzupełnić tej nauczycielce (porozumienie, aneks, itp.)?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Czy dyrektor szkoły może nakazać nauczycielom pełnienie stałego dyżuru na spotkania z rodzicami ... np. 1 godz. w tygodniu? Jeśli tak to na jakie przepisy się może powołać? Jak to unormować w szkole?
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe