Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Nauczyciel ma wykształcenie: - wyższe magisterskie z przygotowaniem pedagogicznym, kierunek: filologia polska; - studia podyplomowe, kierunek: edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna z językiem angielskim; - certyfikat językowy TELC potwierdzający znajomość języka angielskiego na poziomie B2. Czy nauczyciel posiada kwalifikacje do nauczania języka angielskiego w przedszkolu i nauczaniu zintegrowanym?
Studia podyplomowe na kierunku edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna z językiem angielskim dają kwalifikacje nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej oraz, w przypadku posiadania certyfikatu językowego, prawo do nauczania j. angielskiego na I etapie edukacyjnym.
ŚWIADECTWA POTWIERDZAJĄCE ZNAJOMOŚĆ JĘZYKÓW OBCYCH określa Załącznik do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 12 marca 2009 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli oraz określenia szkół i wypadków, w których można zatrudnić nauczycieli niemających wyższego wykształcenia lub ukończonego zakładu kształcenia nauczycieli.
Zgodnie z nim znajomość jęzka angielskego potwierdzają:
1. Podstawowa znajomość języka:
a) First Certificate in English (FCE), University of Cambridge ESOL Examinations (dawniej University of Cambridge Local Examinations Syndicate), ocena A lub B,
b) International English Language Testing System (IELTS), z wynikiem 5,0 pkt - 6,0 pkt,
c) Test of English as a Foreign Language (TOEFL) - Educational Testing Service, Princeton, USA:
- wersja iBT (internetowa) - z wynikiem całkowitym minimum 57 pkt,
- wersja CBT (komputerowa) - minimum 173 pkt i dodatkowo minimum 3,5 pkt z pracy pisemnej (TWE) oraz minimum 50 pkt z egzaminu ustnego (TSE),
- wersja PBT (tradycyjna) - minimum 500 pkt i dodatkowo minimum 3,5 pkt z pracy pisemnej (TWE) oraz minimum 50 pkt z egzaminu ustnego (TSE),
d) City & Guilds Level 1 Certificate in ESOL International (reading, writing and listening) Communicator (B2) 500/1765/2 funkcjonujący również pod nazwą: City & Guilds International ESOL (IESOL) - poziom "Communicator"
łącznie z City & Guilds Level 1 Certificate in ESOL International (Spoken) Communicator (B2) 500/1775/5 funkcjonującym również pod nazwą: City & Guilds International Spoken ESOL (ISESOL) - poziom "Communicator";
2. Zaawansowana znajomość języka:
a) Certificate in Advanced English (CAE), University of Cambridge ESOL Examinations (dawniej University of Cambridge Local Examinations Syndicate), ocena A, B lub C,
b) International English Language Testing System (IELTS), z wynikiem 6,5 pkt - 7,0 pkt,
c) Test of English as a Foreign Language Educational Testing Service (TOEFL), Princeton, USA:
- wersja iBT (internetowa) - z wynikiem całkowitym minimum 87 pkt,
- wersja CBT (komputerowa) - minimum 213 pkt i dodatkowo minimum 4,5 pkt z pracy pisemnej - TWE oraz minimum 50 pkt z egzaminu ustnego - TSE,
- wersja PBT (tradycyjna) - minimum 550 pkt i dodatkowo minimum 4,5 pkt z pracy pisemnej - TWE oraz minimum 50 pkt z egzaminu ustnego - TSE,
d) City & Guilds Level 2 Certificate in ESOL International (reading, writing and listening) Expert (C1) 500/1766/4 funkcjonujący również pod nazwą City & Guilds International ESOL (IESOL) - poziom "Expert"
łącznie z City & Guilds Level 2 Certificate in ESOL International (Spoken) Expert (C1) 500/1768/8 funkcjonującym również pod nazwą City & Guilds International Spoken ESOL (ISESOL) - poziom "Expert";
3. Biegła znajomość języka:
a) Certificate of Proficiency in English (CPE), University of Cambridge ESOL Examinations (dawniej University of Cambridge Local Examinations Syndicate), ocena A, B lub C,
b) International English Language Testing System (IELTS), z wynikiem 7,5 pkt - 9,0 pkt,
c) Test of English as a Foreign Language Educational Testing Service (TOEFL), Princeton, USA:
- wersja iBT (internetowa) - z wynikiem całkowitym minimum 110 pkt,
- wersja CBT (komputerowa) - minimum 250 pkt i dodatkowo minimum 5 pkt z pracy pisemnej - TWE oraz minimum 50 pkt z egzaminu ustnego - TSE,
- wersja PBT (tradycyjna) - minimum 600 pkt i dodatkowo minimum 5 pkt z pracy pisemnej - TWE oraz minimum 50 pkt z egzaminu ustnego - TSE,
d) City & Guilds Level 3 Certificate in ESOL International (reading, writing and listening) Mastery (C2) 500/1767/6 funkcjonujący również pod nazwą City & Guilds International ESOL (IESOL) - poziom "Mastery"
łącznie z City & Guilds Level 3 Certificate in ESOL International (Spoken) Mastery (C2) 500/1771/8 funkcjonującym również pod nazwą City & Guilds International Spoken ESOL (ISESOL) - poziom "Mastery";
4. Egzaminy nauczycielskie
Świadectwa złożenia państwowego nauczycielskiego egzaminu z języka obcego stopnia I lub II przed Państwową Komisją Egzaminacyjną powołaną na podstawie zarządzenia nr 33 Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 sierpnia 1990 r. w sprawie egzaminów państwowych z języków obcych.
Jeżeli certyfikat, który posiada nauczyciel nie mieści się w żadnym z powyższych, nie posiada on uprawnień do nauczania języka angielskiego.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- W związku z podjętą uchwałą Rady Miejskiej z dniem 31.08.2015r. nasza szkoła zostanie zlikwidowana. Już teraz pojawiają się w związku z tym pytania i tak: Wszyscy pracownicy A+O zatrudnieni mają prawo do 26 dni urlopu wypoczynkowego. Czy w związku z powiadomieniem o likwidacji należy obniżyć proporcjonalnie wymiar urlopu (uznać zatrudnienie do 31.08.2015r.) czy też nie ma przeszkody udzielenia pełnego-26 dniowego urlopu - część z osób (kobiety) ma 55 lat życia i 35 lat pracy więc skorzysta z możliwości przejścia na świadczenie przedemerytalne, pozostali mają prawo do zasiłku dla bezrobotnych?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Czy wychowawca może realizować zajęcia doradztwa zawodowego w klasach VII i VIII (zamiast doradcy zawodowego - nie ma specjalisty w szkole) wynikających z ramowego planu nauczania w szkole podstawowej?
- W dniu 19.02.2016r pracownikowi obsługi wypłacono nagrodę jubileuszową za 20 lat pracy. W marcu 2017r pracownik dostarczył dokumenty potwierdzające lata pracy w gospodarstwie rolnym rodziców. Po przeliczeniu okazało się, że na dzień 19.12.2016r nabył prawo do nagrody jubileuszowej z tytułu 25-lecia pracy. Czy w związku z tym pracownikowi należy wypłacić nagrodę jubileuszową za 25 lat pracy, czy tylko różnicę pomiędzy nagrodą za okres 20 lat, a nagrodą za 25 lat?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Co jaki okres należy odnawiać szkolenia pracownicze w przedszkolach niepublicznych z zakresu udzielania pierwszej pomocy oraz szkolenie bhp? Z jaką częstotliwością powinno się odnawiać odbycie się ww. szkoleń?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Konkurs na dyrektora wygrała nauczycielka innej szkoły (kwalifikacje do w-f). Czy odchodzący dyrektor szkoły musi zatrudnić za porozumieniem stron nową dyrektorkę (fizycznie nie ma dla niej godzin w zatwierdzonym projekcie organizacyjnym, musiałbym zabrać godziny nauczycielowi wychowania fizycznego) czy zawiera z nią kontrakt Urząd Gminy?
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe