Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Nauczycielka przedszkola w Ostrołęce rozpoczęła awans zawodowy z dniem 1.09.2019 r. Od 1.09.2020 r. zmienia miejsce pracy, podpisując nową umowę o pracę z nowym dyrektorem w Kadzidle. Z poprzedniego przedszkola otrzymała świadectwo pracy. Czy awans zawodowy, który rozpoczęła może nadal kontynuować w nowej szkole w Kadzidle, czy musi go zacząć od początku? Jakie dokumenty powinna otrzymać z przedszkola w Ostrołęce w związku z awansem zawodowym i przedłożyć nowemu dyrektorowi?
O ile nauczycielka nie zakończyła stażu w przedszkolu oraz wystąpi ewentualna przerwa w zatrudnieniu i nie przekroczy 3 miesięcy, nauczycielka będzie mogła kontynuować staż w szkole, jeżeli będzie zatrudniona co najmniej na ½ etatu pedagogicznego oraz w przedszkolu za okres dotychczas zrealizowanego stażu uzyska (i przedłoży w nowej szkole) pozytywną ocenę dorobku zawodowego, zgodnie z art. 3 pkt 3 i art. 9f ust. 2 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. - Karta Nauczyciela, Dz. U. z 2019 r., poz. 2215. Ponadto z uwagi na zmianę miejsca pracy może (ale nie musi) zachodzić konieczność wprowadzenia zmian do planu rozwoju zawodowego, realizowanego dotychczas w czasie stażu, aby był on zgodny ze specyfiką nowego miejsca pracy, co w razie zaistnienia takiej potrzeby wymaga przedłożenia projektu zmian przez nauczyciela i zatwierdzenia przez dyrektora szkoły - § 3 ust. 3 – 5 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 26 lipca 2018 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz.U. z 2018 r., poz. 1574 ze zm.).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Proszę o poradę dotyczącą kontroli realizacji rocznego obowiązku przedszkszkolnego. W wykazie z Urzędu Miasta figuruje dziecko zameldowane w naszym obwodzie. Z uzyskanych przez szkołę informacji wynika, że matka z dzieckiem nie zamieszkuje w tym miejscu. Ojciec nie odebrał pisma poleconego z prośbą o wskazanie miejsca pobytu dziecka. Nie otworzył też drzwi Pani pedagog, która osobiście udała się pod wskazany adres. Jak powinien postąpić teraz dyrektor? Czy pod wskazany adres należy wysłać upomnienie w sprawie wykonania obowiązku zapewnienia dziecku regularnego uczęszczania na zajęcia przedszkolne/szkolne, potem wniosek o wszczęcie postępowania egzekucyjnego z tytułem wykonawczym?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy dla absolwenta gimnazjum, który od roku szkolnego 2019/2020 rozpoczął naukę w klasie I w 4-letnim technikum, wpisuje się w arkuszu ocen MEN-I/50/2 w części "Inne zajęcia" wychowanie do życia w rodzinie? Przepisy prawa jasno precyzują obowiązek wpisania wychowania do życia w rodzinie dla absolwenta szkoły podstawowej w arkuszu MEN-I/50/2 w części "Inne zajęcia", który w roku szkolnym 2019/2020 rozpoczął naukę w 5-letnim technikum w klasie I, natomiast nie precyzują obowiązku wpisywania dla absolwenta gimnazjum. Proszę o wyjaśnienie problemu.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Witam!
Mam nauczyciela nauczyciela nauczania indywidualnego na całym etacie, czyli 18 godzin 60 minutowych. Jako godziny kartowe otrzymał jedną godzinę nauczania indywidualnego, czyli 60 minut i jedną godzinę zdw.
-Czy godzina kartowa zdw powinna być 60 minutowa czy 45 minutowa.
-Czy godziny kartowe odnoszą się do etatu czy do rodzaju zajęć.
Skoro nauczyciel ma nauczanie indywidualne cały etat 18 godzin 60 minutowych to powinien mieć 2x60 minut godzin kartowych.
Podobną sytuację mam z nauczycielem w świetlicy.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy dziecko z orzeczeniem do kształcenia specjalnego może realizować nauczanie domowe?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy w gimnazjum dla dorosłych należy realizować projekt edukacyjny - jeżeli tak, to jaka jest podstawa prawna?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe