Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Nauczycielka zgłosiła, że w tym semestrze zrealizowała już ponad 36 godzin z art.42 KN. Czy nadwyżkę tych godzin można przenieść na II semestr?
Podjęcie decyzji w kwestii rodzaju zajęć, które będą realizowane w szkole w ramach godzin, o których mowa w art. 42 ust. 2 pkt 2 lit. a i b Karty Nauczyciela, przydzielenie tych godzin do realizacji poszczególnym nauczycielom oraz rozliczanie tych godzin, należy do kompetencji dyrektora szkoły. Zajęcia te są rejestrowane i rozliczane w okresach półrocznych w dziennikach zajęć pozalekcyjnych. Rozliczane są z wyłączeniem: ferii zimowych, ferii letnich, dni wolnych od pracy oraz przerw w nauce. Oznacza to, że przepisy wskazują dyrektora jako osobę kompetentną do rozliczania godzin, nie ma natomiast zastrzeżenia, że godziny muszą być przepracowane w konkretnej ilości godzin w każdym półroczu. Półrocze bowiem w każdej szkole może oznaczać inne terminy – w zależności od zapisów w statucie (sposobu podziału na okresy półroczne zależne np. od rozpoczęcia ferii szkolnych w danym województwie). Podstawa prawna: 1) art. 42 ust. 7a pkt 2 ustawy – Karta Nauczyciela z 26.01.1982 r. (ze zm.), 2) Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 18 kwietnia 2002 r. w sprawie organizacji roku szkolnego (ze zm.), 3) § 10 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 19 lutego 2002 r. w sprawie sposobu prowadzenia przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej oraz rodzajów tej dokumentacji (ze zm.).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy jak szkoła zgłosiła do sio ucznia, za którego otrzymała mniej pieniędzy to czy podczas kontroli starostwo otrzymuje zwrot od ministerstwa za danego ucznia?
Podam przykład
Uczeń ma upośledzenie umiarkowane natomiast do sio został podany jako uczeń z upośledzeniem lekkim. Wynika z tego że Starostwo nie otrzymało takiej subwencji oświatowej jaką powinno. Czy starostwo może się starać o zwrot części subwencji od MEN których nie dostało z powodu błędu szkoły?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy w niepublicznej szkole podstawowej (o uprawnieniach szkoły publicznej) musi być gabinet profilaktyki zdrowotnej i pomocy przedmedycznej? Proszę o stosowne akty prawne.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jakie przepisy regulują awans zawodowy w tym roku szkolnym (2017/18) nauczyciela stażysty na kontraktowego? Wg jakich przepisów przeprowadzać rozmowę i powołowywać komisje i kto w komisji itp.?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy 2 godz. z art.42 KN można przydzielić na realizację dodatkowego języka obcego w klasie 4.szkoły podstawowej, włączyć do szkolnego planu nauczania, oceniać i klasyfikować,by wpisać na świadectwie szkolnym jako przedmiot nadobowiązkowy. Dotychczas realizowany był w ten sposób dodatkowy język obcy z godzin dyrektorskich, obecnie brakuje mi godzin,rodzice oczekują,że będzie oceniony i wpisany na świadectwie.
- Na jakiej podstawie pozostawić dziecko z upośledzeniem w stopniu głębokim w klasie IV? Dziecko spełnia obowiązek w ośrodku specjalnym na podstawie porozumienia i miało wydłużony etap edukacyjny w klasie III. Zgodnie z wymogami było to do końca lutego za zgodą rodziców i RP. Czy w klasie IV jest zwyczajny brak promocji? Jaką podstawę prawna zastosować?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe