Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Od 1 stycznia 2016 r. wchodzi obowiązek zatrudnienia dodatkowego nauczyciela w klasie gdzie jest dziecko z zespołem Aspergera. Czy ten nauczyciel musi być zatrudniony na podstawie Karty Nauczyciela? Nadmieniam, że dziecko jest w klasie IV.
Na podstawie § 7. 2 nowego Rozporządzenia MEN z dnia 24.07.2015 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym, w przedszkolach ogólnodostępnych, innych formach wychowania przedszkolnego i szkołach ogólnodostępnych, w których kształceniem specjalnym są objęte dzieci i uczniowie posiadający orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane ze względu na autyzm, w tym zespół Aspergera, lub niepełnosprawności sprzężone, zatrudnia się dodatkowo:
1) nauczycieli posiadających kwalifikacje w zakresie pedagogiki specjalnej w celu współorganizowania kształcenia uczniów niepełnosprawnych lub specjalistów, lub
2) w przypadku klas I–III szkoły podstawowej – asystenta, o którym mowa w art. 7 ust. 1e ustawy, lub
3) pomoc nauczyciela
– z uwzględnieniem realizacji zaleceń zawartych w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego.
W zależności zatem od potrzeb ucznia i klasy, do której uczęszcza zatrudnia się jedną z wyżej wymienionych osób, przy czym asystenta i pomoc zatrudnia się na podstawie przepisów kodeksu pracy, natomiast tzw. nauczyciela wspomagającego na podstawie przepisów Karty Nauczyciela. Taki nauczyciel ma bowiem inne zadania niż pozostałe osoby wymienione w Rozporządzeniu:
1) prowadzi wspólnie z innymi nauczycielami zajęcia edukacyjne oraz wspólnie z innymi nauczycielami i specjalistami realizuje zintegrowane działania i zajęcia, określone w programie;
2) prowadzi wspólnie z innymi nauczycielami i specjalistami pracę wychowawczą z uczniami niepełnosprawnymi, niedostosowanymi społecznie oraz zagrożonymi niedostosowaniem społecznym;
3) uczestniczy, w miarę potrzeb, w zajęciach edukacyjnych prowadzonych przez nauczycieli oraz w zintegrowanych działaniach i zajęciach, określonych w programie, realizowanych przez nauczycieli i specjalistów;
4) udziela pomocy nauczycielom prowadzącym zajęcia edukacyjne oraz nauczycielom i specjalistom realizującym zintegrowane działania i zajęcia, określone w programie, w doborze form i metod pracy z uczniami niepełnosprawnymi, niedostosowanymi społecznie oraz zagrożonymi niedostosowaniem społecznym.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- W szkole jest regulamin przydzielania pracownikom i nauczycielom środków ochrony indywidualnej, odzieży i obuwia. Regulamin ten przewiduje wypłatę ekwiwalentów za zakup ww. odzieży. W regulaminie tym nie ma zawartej informacji w jaki sposób traktować nauczycieli zatrudnionych np. 4/18 na wf? Czy pracodawca powinien wypłacić temu nauczycielowi ekwiwalent w wysokości proporcjonalnej do wymiaru etatu, czyli jeśli n-l na 18/18 wf ma 400 zł. to ten n-l zatrudniony na 4/18 powinien otrzymać 88,89 zł.? Czy powinien otrzymać kwotę w pełnej wysokości? Ponieważ wf ma w 4 dniach w tygodniu i zużycie jego jest podobne, czy w regulaminie dopuszczalny jest zapis pracownikom zatrudnionym w niepełnym wymiarze czasu pracy okresy ekwiwalent wypłaca się proporcjonalnie do wymiaru etatu?
- Jesteśmy szkołą likwidowaną. Czy wszystkim nauczycielom przysługuje odprawa pieniężna (jeśli tak to w jakiej wysokości oraz na jakiej podstawie prawnej) gdyż większość nauczycieli będzie zatrudniana na nowych warunkach przez innego pracodawcę. Czy tym nauczycielom, którzy będą zatrudniani przez nowego pracodawcę przysługuje odprawa pieniężna- w jakiej wysokości oraz na jakiej podstawie prawnej. Co się dzieje w tej sprawie z pracownikami niepedagogicznymi, którzy będą na nowo zatrudniani?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Czy pedagog lub inny specjalista może mieć w szkole nadgodziny?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Jaki system czasu pracy powinien być stosowany w internacie sosw jeżeli wychowawcy pracują od pon do piątku z nocami i w niedzielę od godz. 15. Przerwa na zajęcia lekcyjne 8:30-14. Pensum wynosi 24 godz.
- Bardzo proszę o zajęcie stanowiska czy nauczyciel z wymienionymi poniżej kwalifikacjami może prowadzić zajęcia z etyki w klasach I-III i IV-VIII: 1. Świadectwo ukończenia studiów podyplomowych dla nauczycieli "Filozofia w szkole" Instytut Filozofii i Socjologii PAN. "Program obejmuje 220 godz. warsztatów, seminariów i wykładów w oparciu o materiały m. in. Uniwersytetu w Amsterdamie. Materiały te pozwalają na prowadzenie ćwiczeń z zakresu krytycznego i twórczego myślenia, etyki, estetyki i filozofii społecznej w szkole podstawowej i średniej". 2. Studium specjalne socjoterapii. 3. Studium przedmiotowo - metodyczne dla nauczycieli, kierunek: nauczanie początkowe. 4. Studia magisterskie w zakresie pedagogiki.
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe