Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Od 1 września 2021 r. pragnie uczyć się w szkole ponadpodstawowej – technikum uczeń, który przybywa z Ukrainy. Jak powinien wyglądać jego proces rekrutacji? W szkole prowadzona jest rekrutacja elektroniczna z wykorzystaniem programu VULCAN? Czy o jego zakwalifikowaniu ma decydować dyrektor rozpatrujący jego indywidualny wniosek, czy komisja rekrutacyjna?
Odpowiedź jest uzależniona od wyboru rodzica kandydata na ucznia. Gdyby rodzic chciał zapewnić dziecku przyjęcie do I klasy szkoły publicznej, kandydat może wziąć udział w postępowaniu rekrutacyjnym, a jego wniosek rozpatrzy komisja rekrutacyjna, o ile wniosek rekrutacyjny zostanie złożony przed upływem terminu do złożenia wniosku w naborze do szkoły – art. 130 ust. 1 i art. 157 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2020 r., poz. 910. Z kolei jeśli rodzic nie chce, by dziecko brało udział w rekrutacji, rodzic może złożyć do dyrektora wniosek o przyjęcie do pierwszej lub wyższej klasy, wniosek rozpatrzy dyrektor oraz dyrektor będzie mógł przyjąć ucznia, ale jedynie pod warunkiem, że w szkole będzie wolne miejsce, co w razie ubiegania się o przyjęcie do I klasy będzie mogło nastąpić dopiero po zakończeniu postępowania rekrutacyjnego – § 6 pkt 2 i § 13 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 23 sierpnia 2017 r. w sprawie kształcenia osób niebędących obywatelami polskimi oraz osób będących obywatelami polskimi, które pobierały naukę w szkołach funkcjonujących w systemach oświaty innych państw (Dz.U. z 2020 r., poz. 1283).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Bardzo dziękuję za odpowiedź dotyczącą nauczania języków obcych w szkołach ponadgimnazjalnych.
Niestety odpowiedź owa nie rozwiała moich wątpliwości, postaram się więc zadać pytanie inaczej.
Wyobraźmy sobie, że uczeń A kończy gimnazjum ucząc się języka angielskim na poziomie IIIO, w świetle przepisów (tak to zrozumiałam) w LO kontynuuje naukę na poziomie IV1 poziom podstawowy (co to znaczy poziom podstawowy? treści zawarte w podstawie programowej na poziomie podstawowym?) czy liczba godzin przeznaczona do nauki języka obcego na poziomie podstawowym a treści mogą być z wyższego poziomu?). Czy uczeń A nawet jeżeli jest bardzo dobry z języka, musi być na poziomie podstawowym? Czy może jednak realizować rozszerzenie? Co zrobić z uczniem B, który ukończył angielski w gimnazjum na poziomie III1 jednak jego umiejętności nie pozwalają kontynuować nauki na poziomie rozszerzonym? Bardzo proszę o interpretacje tych konkretnych przykładów.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Zgodnie z ROZPORZĄDZENIEM MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ I SPORTU z dnia 18 stycznia 2005 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych oraz niedostosowanych społecznie w przedszkolach, szkołach i oddziałach ogólnodostępnych lub integracyjnych.
Kształcenie dzieci i młodzieży niepełnosprawnych oraz niedostosowanych społecznie w szkołach i oddziałach nie dłużej niż do ukończenia 24 roku życia w szkole ponadgimnazjalnej. Moje pytanie brzmi: Czy uczeń w ostatniej klasie szkoły ponadgimnazjalnej kończąc 24 lata w ciągu trwania roku szkolnego ma prawo do jej ukończenia?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Uczniowie BRISt, którzy ukończyli 18 lat w zawodzie mechanik pojazdów samochodowych mają przeprowadzone szkolenie nauki jazdy pojazdem samochodowym kat. B w wymiarze 30 godzin. W jakiej formie mogą być przeprowadzone te zajęcia i w jakiej formie zapisywany jest udział w tych zajęciach na świadectwie szkolnym?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy szkolny zestaw podręczników powinien być opiniowany przez radę pedagogiczną?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Bardzo proszę o informację. Czy można uczniowi kl. III szkoły podstawowej wydłużyć o rok okras kształcenia. Uczeń ma orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego (upośledzenie umysłowe w stopniu lekkim). Ile godzin rewalidacji można przydzielić? Dziękuję.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe