Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Od 29.06 2015 do 03.09.2015 roku obowiązki dyrektora szkoły wykonywała o p.o dyrektora. W dniu 31.08.2015 roku p.o. dyrektora wydała świadectwo pracy, na którym widnieje jej pieczątka, ale jest brak podpisu p.o. dyrektora. Pracownik po 2 miesiącach dostrzegł brak w/w podpisu i zwrócił się z prośbą o uzupełnienie świadectwa pracy o podpis. Problem polega na tym,że 3 września 2015 r. powrócił na stanowisko dyrektor i w chwili obecnej nie bardzo wiadomo jak dokonać uzupełnienia treści świadectwa pracy? W dniu wydawania świadectwa pracy obowiązki dyrektora pełniła inna osoba, która jest w dalszym ciągu nauczycielem tej szkoły i nie chce podpisać dokumentu, pomimo, że na dzień 31.08. pełniła funkcję p.o dyrektora. Od Czy pracownik może z tą sprawą zwrócić się do Sądu Pracy?
Na podstawie art. 97 § 21 kodeksu pracy, pracownik może w ciągu 7 dni od otrzymania świadectwa pracy wystąpić z wnioskiem do pracodawcy o sprostowanie świadectwa. W razie nieuwzględnienia wniosku pracownikowi przysługuje, w ciągu 7 dni od zawiadomienia o odmowie sprostowania świadectwa pracy, prawo wystąpienia z żądaniem jego sprostowania do sądu pracy.
W opisanej sytuacji przekroczone zostały terminy, jednak pracodawca może sprostować świadectwo pracy - wydać nowe z datą dzisiejszą, zwłaszcza, że to pracodawca popełnił błąd. Świadectwo takie podpisuje obecny dyrektor szkoły.
Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Pracyi Polityki Socjalnej z dnia 15.05.1996 r. w sprawie szczegółowej treści świadectwa pracy oraz sposobu i trybu jego wydania i sprostowania, pracodawca zawiadamia pracownika na piśmie o negatywnym wyniku rozpatrzenia wniosku o sprostowanie świadectwa pracy w ciągu 7 dni od dnia otrzymania tego wniosku. W razie uwzględnienia wniosku, pracodawca wydaje pracownikowi w tym terminie nowe świadectwo pracy.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy osoba posiadająca studia magisterskie na kierunku socjologia w zakresie służb socjalnych oraz posiadająca studia podyplomowe pedagogiczne może zostać zatrudniona na stanowisku pedagoga w gimnazjum?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Jaka jest podstawa prawna żądania przez Kuratorium aktualnej oceny pracy (do 5 lat) w przypadku, gdy organ prowadzący chce powierzyć stanowisko dyrektora na kolejną kadencję dyrektorowi, który pełnił tą funkcję dotychczas (kończy kadencję) po konkursie na stanowisko dyrektora szkoły?
- Potrzebuję wystawić świadectwo pracy. Umowa, kartoteki wynagrodzenia oraz pismo w którym wyrażona jest zgoda na dodatkowe zatrudnienie ( świadectwo dotyczy dodatkowego wynagrodzenia) mają różne daty. Na podstawie czego powinnam wystawić świadectwo pracy? Na umowie jest data od 01.02.1983 do odwołania, wynagrodzenia są od kwietnia z wyrównaniem za marzec do sierpnia 1983, natomiast zgoda na zatrudnienie jest od 07.03.1983r. do 31.12.1983r. W aktach jest również pismo z prośbą o rozwiązanie stosunku pracy z dniem 1 czerwca 1983, ale na kartotekach jest wynagrodzenie do sierpnia 1983r.
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- W konkursie na dyrektora szkoły publicznej mowa jest o wymaganiu ukończył studia wyższe lub studia podyplomowe z zakresu
zarządzania albo kurs kwalifikacyjny z zakresu zarządzania oświatą, prowadzony zgodnie z przepisami w sprawie placówek doskonalenia
nauczycieli. W roku 2015 minister edukacji narodowej zatwierdziła plan takowego kursu, który musi trwać minimum 210 godzin i co najmniej 9 miesięcy. Pytanie brzmi: co w przypadku gdy kandydat na dyrektora szkoły publicznej stający do konkursu ma ukończony kilkutygodniowy kurs przyśpieszony niezgodny z obecnie obowiązującym ramowym planem i programem kursu kwalifikacyjnego z zakresu zarządzania oświatą, a co za tym idzie niezgodnym z rozporządzeniem o wymaganiach na stanowisko dyrektora. Czy wprowadzone rozporządzenie oraz zatwierdzony plan jakoby unieważniło poprzednie kursy? A obecnie kandydat musi mieć studia podyplomowe lub kurs zgodny z nowym rozporządzeniem??
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczycielowi zatrudnionemu zgodnie z organizacją roku szkolnego od dnia 01.09.2013r należy się 13 za rok 2014 w przypadku gdy zwolnił się z pracy od 03.04.2014r. Proszę o pilną odpowiedź w tej kwestii.
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe