Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Od lutego 2017r. uruchamiam w swoim CKU nowy kierunek kształcenia w ramach Kwalifikacyjnych Kursów Zawodowych - 'asystent osoby niepełnosprawnej', kwalifikacja Z.8. W trakcie rekrutacji muszę przekazać kandydatowi skierowanie na badania do lekarza medycyny pracy. Bardzo proszę o pomoc w sformułowaniu czynników uciążliwych, niebezpiecznych i szkodliwych związanych z ww. zawodem, które należy uwzględnić w skierowaniu.
Kierując kandydata do lekarza medycyny pracy wskazuje Pan/Pani czynniki uciążliwe, niebezpieczne i szkodliwe dla zdrowia, na jakie będzie narażony słuchacz w trakcie odbywania praktycznej nauki w/w zawodu, tj.: czynniki fizyczne (hałas, temperatura, mikroklimat), chemiczne (możliwy kontakt z substancjami toksycznymi, drażniącymi czy uczulającymi), biologiczne (ryzyko zakażenia bakteriami i wirusami), psychofizyczne (obciążenie fizyczne - dźwiganie podopiecznego, sprzętu rehabilitacyjnego… i obciążenie psychiczne – trudne doświadczenia związane z realizacją usługi asystenckiej, podejmowanie decyzji, wyczerpanie emocjonalne,) – z jakimi może mieć kontakt słuchacz w zależności od tego, gdzie będzie odbywał praktykę, np. w zakładzie opieki społecznej czy też w domu konkretnej osoby.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Pracownicy niepedagogiczni (sprzątaczki, woźny, kucharka, pomoce kuchenne) w czasie zawieszenia zajęć w związku z korona wirusem muszą świadczyć pracę w szkole. Czy dyrektor może częściowo zwolnić ich z tego obowiązku (mogą pracować krócej tzn. zamiast 8h to 6h)? Co znaczy, że pracownik może być w gotowości do pracy? W jaki sposób będzie obliczone jego wynagrodzenie?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy w ramach realizacji programu Książki naszych marzeń do szkolnej biblioteki zakupić można mapy, filmy na płytach DVD?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Jaka jest maksymalna stawka dla premii uznaniowej rozliczana z dotacji? Czy można przyznać pomocy nauczyciela dodatek specjalny jednorazowo i w jakiej kwocie maksymalnie, i rozliczyć to z dotacji na przedszkole? Czy można jednorazowo przy wypłacie dać premię uznaniową i dodatek specjalny?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel dyplomowany, zatrudniony na czas nieokreślony w roku szkolnym 2009/2010 otrzymał przydział 21 godzin dydaktycznych: 10 godzin w klasie I liceum i 11 godzin w klasie 3 liceum. Ze względu na fakt, iż klasy maturalne kończą naukę 30. 04.2010 średnia godzin tego nauczyciela wynosiła 18,69. Roczne rozliczenie obowiązkowego wymiaru godzin wskazywało, iż w maju i czerwcu po odejściu klas maturalnych nauczyciel zachowuje 10 godzin dydaktycznych, a to skutkuje podniesieniem obowiązkowego, tygodniowego wymiaru godzin w niektórych okresach rozliczeniowych.
W ciągu pierwszych 8 tygodni roku szkolnego nauczyciel pracował obowiązkowo 21 godzin. Następnie przebywał na urlopie dla poratowania zdrowia do 30.04.2010r. wracając do szkoły jego liczba godzin dydaktycznych zmniejszyła się do 10. W tym samym momencie inna nauczycielka odeszła na długotrwałe zwolnienie lekarskie. Nauczycielowi przyznano dodatkowe 8 godzin.
Zgodnie z Uchwałą Rady Powiatu:
§ 1. Ustala się zasady rozliczania tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć nauczycieli, dla których ustalony plan zajęć jest różny w poszczególnych okresach roku szkolnego.
§ 2. Niniejsze zasady dotyczą nauczycieli szkół, dla których ustalony plan zajęć wynikający z planów nauczania lub organizacji pracy jest różny w poszczególnych okresach roku szkolnego i spowodowany jest:
a. odbywaniem praktyk zawodowych przez uczniów,
b. wcześniejszym zakończeniem zajęć w ostatnich klasach szkół ponadgimnazjalnych.
§ 3. 1. Nauczyciele zatrudnieni w pełnym wymiarze zajęć, dla których plan zajęć wynikający z planów nauczania lub organizacji pracy, w danym okresie roku szkolnego, nie wyczerpuje obowiązującego tego nauczyciela wymiaru godzin zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych lub przekracza ten wymiar, zobowiązani są do realizowania w innych okresach trwania roku szkolnego takiego wymiaru tygodniowej liczby godzin zajęć (zwiększonego lub zmniejszonego), aby średni wymiar zajęć nauczyciela w ciągu całego roku szkolnego odpowiadał obowiązkowemu wymiarowi godzin zajęć, określonemu w odrębnych przepisach.
2. Nauczyciel, który naucza odpowiednio większą ilość godzin w pewnym okresie roku szkolnego, nie otrzymuje z tego tytułu dodatkowego wynagrodzenia, ale w okresie, gdy plan zajęć nie wyczerpuje obowiązującego tego nauczyciela tygodniowego wymiaru zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych, nie dokonuje się potrącenia wynagrodzenia.
§5. 1. Przydzielone w planie organizacyjnym godziny zajęć określone według zasad ustalonych w § 3 ust.1, nie zrealizowane przez nauczyciela z powodu choroby lub przyczyn leżących po stronie pracodawcy, nie wymienionych w § 2, traktuje się dla rocznego rozliczenia godzin jak godziny zajęć zrealizowane, z zastrzeżeniem § 4 ust. 1.
2. Niewykonywanie pracy, w okresie zmniejszonego wymiaru, z powodu usprawiedliwionej nieobecności nauczyciela (np. z powodu choroby), nie stanowi podstawy do uznania za godziny ponadwymiarowe zrealizowanych wcześniej godzin zajęć ponad obowiązkowy wymiar.
Czy przyznane 8 godzin to w całości godziny ponadwymiarowe?
Czy przebywanie na urlopie zdrowotnym traktujemy dokładnie tak samo jak przebywanie na zwolnieniu lekarskim z powodu choroby?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Dzień dobry,
mam wygłosić referat na temat:"Innowacje pedagogiczne- czy warto je stosować i jak wpływają na pracę szkoły" proszę o pomoc i przygotowanie referatu.sprawa pilna dziękuję
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe