Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Organ prowadzący zamierza utworzyć szkołę podstawową w budynku istniejącego gimnazjum, a gimnazjum przekształcić w zespół szkół. Powodem takiej decyzji jest dwuzmianowość w istniejących już placówkach oraz prognozy demograficzne, rozwój miasta i gminy. Gimnazjum ma odpowiednią bazę- dawniej była to szkoła podstawowa, klasy dla uczniów edukacji wczesnoszkolnej znajdują się w wydzielonej części szkoły. Koncepcja utworzenia SP zakłada, że nabór do niej prowadzony na rok szkolny 2016/2017 odbywałby się na zasadach dobrowolności i tylko do klas pierwszych. Rekrutacja na podstawie obwodu odbywałaby się dopiero od kolejnego roku szkolnego i obejmowałaby tylko klasy pierwsze. Czyli szkoła podstawowa tworzona byłaby od edukacji wczesnoszkolnej, a dzieci w starszych klas, uczęszczające już do szkół podstawowych, kontynuowałby w nich naukę. Proszę o odpowiedź, jakie terminy obowiązują organ prowadzący w składaniu wniosku o opinię/zgodę do KO w takich warunkach, kiedy przekształcenie nie polega na tworzeniu zespołu szkół z placówek likwidowanych, zapis do szkoły odbywa się na zasadzie dobrowolności
Art. 62 ust. 5b UoSO stanowi jedynie, że połączenie w zespół szkoły podstawowej z gimnazjum wymaga pozytywnej opinii kuratora oświaty. Ponieważ termin nie został ściśle określony, zwrócenie się do kuratora oświaty przez organ prowadzący powinno nastąpić przed nadaniem aktu założycielskiego i statutu, a po sporządzeniu projektu uchwały o połączeniu szkół w zespół. W orzecznictwie dopuszcza się także uzyskanie pozytywnej opinii już po podjęciu uchwały o utworzeniu zespołu (wyrok NSA z dnia 19 stycznia 2012 r., I OSK 2087/11, www.orzeczenia.nsa.gv.pl).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- W mojej szkole jest 1/25 godzina j. angielskiego w 5-latkach, 2/22 w dwóch grupach zerówki i 21/18 w kl. I-VIII. W sumie po uśrednieniu jest 26/19. Chcę przydzielić etat obecnemu nauczycielowi, a do pozostałych godzin zatrudnić innego nauczyciela. Czy mogę godziny, które są poza etatem pierwszego nauczyciela wykazać na wakat w arkuszu? Czy mam obowiązek przydzielać obecnemu nauczycielowi etat i wszystkie nadliczbówki? Proszę o informację z odniesieniem do przepisów prawa.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Dziecko uczęszcza do klasy integracyjnej, ma orzeczenie o upośledzeniu umysłowym w stopniu umiarkowanym. Opracowano mu program. Czy ma uczęszczać na zajęcia z j. angielskiego
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o poradę jak ma wyglądać rekrutacja 2015/2016 wychowanków zakwaterowanych w placówkach zapewniających opieke i wychowanie uczniom w okresie pobierania nauki poza miejscem stałego zamieszkania. Czy obowiązują przepisy przejściowe z ub. roku?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o przykład wniosku dyrektora składanego do organu prowadzącego o dofinansowanie doskonalenia zawodowego nauczycieli w 2017r.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy rada pedagogiczna może podjąć decyzję o braku promocji ucznia klasy II szkoły podstawowej w przypadku, gdy rodzic nie wyraża na to zgody? Uczeń nie opanował najważniejszych kompetencji w zakresie czytania, pisania i liczenia. Dziecko lekceważy obowiązki szkolne, nie odrabia zadań domowych i jest systematycznie nieprzygotowane do lekcji. Braki w wiadomościach i umiejętnościach są tak znaczne, że w żaden sposób nie sprosta ono wymaganiom w klasie III, tym bardziej, że pomimo starań wychowawcy nie ma żadnej współpracy z rodzicem dziecka.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe