Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Pedagog w naszej szkole jest zatrudniony na 16/25 etatu. Podczas aneksu w listopadzie dostałem z organu prowadzącego aby obniżyć zatrudnienie pedagoga do 11/25. Co mam w tej sytuacji zrobić jeżeli pedagog nie podpisze porozumienia zmieniającego warunki umowy? Dać wypowiedzenie warunków umowy lub wypowiedzenie umowy o pracę? Czy organ prowadzący może obniżyć w trakcie roku szkolnego liczbę godzin pedagoga?
Ograniczenie nauczycielowi wymiaru etatu może nastąpić jedynie za zgodą nauczyciela (zarówno na podstawie przepisów art. 22 karty Nauczyciela, jak i art. 225 ustawy Przepisy wprowadzające ustwę Prawo oświatowe).
Propozycja ograniczenia wymiaru godzin powinna nastąpić najpóźniej w maju, ponieważ brak zgody nauczyciela skutkuje rozwiązaniem stosunku pracy albo przejściem w stan nieczynny, a w szkole feryjnej rozwiązanie z nauczycielem stosunku pracy z przyczyn organizacyjnych następuje z końcem roku szkolnego.
Podobnie jest w przypadku wypowiedzenia warunków pracy. Na podstawie art. 42 kodeksu pracy, w razie odmowy przyjęcia przez pracownika zaproponowanych warunków pracy lub płacy, umowa o pracę rozwiązuje się z upływem okresu dokonanego wypowiedzenia.
W opisanej sytuacji, w razie braku zgody nauczyciela na ograniczenie etatu, nie będzie można zastosować wypowiedzenia.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy od września 2019 roku nauczyciel wygaszanego gimnazjum, który przejdzie w stan nieczynny i będzie pobierał z tego tytułu wynagrodzenie przez okres 6 miesięcy, może jednocześnie pracować i pobierać wynagrodzenie w innej szkole, w której znajdzie zatrudnienie?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Czy można zatrudnić nauczyciela emeryta na umowę zlecenie? Nauczyciel zatrudniony w szkole często bywa na zwolnieniach lekarskich, jako jedyny w szkole może nauczać danego przedmiotu. W sytuacji kiedy byłby na zwolnieniu nauczyciel emeryt przychodziłby doraźnie na zastępstwo. Tylko czy umowa zlecenie jest dopuszczalna jako forma zatrudnienia nauczyciela emeryta w szkole?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Pytanie dotyczy zaliczania zakończonych okresów zatrudnienia do dodatkowego miejsca zatrudnienia w sytuacji, gdy w podstawowym miejscu pracy nauczyciel ma zatrudnienie w pełnym wymiarze czasu pracy – chodzi o interpretację § 7 ust. 1, 2, 3 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 31 stycznia 2005 r. w sprawie wysokości minimalnych stawek wynagrodzenia zasadniczego nauczycieli, ogólnych warunków przyznawania dodatków do wynagrodzenia zasadniczego oraz wynagradzania za pracę w dniu wolnym od pracy.
Sytuacja jest następująca:
Nauczyciel pracuje w szkole A w pełnym wymiarze czasu pracy (podstawowe miejsce zatrudnienia) oraz w szkole B w niepełnym wymiarze (dodatkowe miejsce zatrudnienia). Czy do dodatkowego miejsca zatrudnienia można zaliczyć okresy zatrudnienia w szkole C? Okresy zatrudnienia w szkole C nie są zaliczone do stażu pracy w szkole A, jednak okres ten dubluje się z innym okresem zatrudnienia w szkole D, który to został zaliczony do stażu pracy w szkole A. Jaka jest zasada ustalania stażu pracy w dodatkowym miejscu zatrudnienia? Czy można do niego zaliczyć inne dodatkowe okresy zatrudnienia, czy jednak każde dodatkowe miejsce zatrudnienia należy traktować odrębnie? Mam tutaj na myśli sytuację, kiedy w podstawowym miejscu pracy nauczyciel ma zatrudnienie w pełnym etacie.
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Od roku 2016/17 do klasy IV Szkoły Podstawowej będzie uczęszczała uczennica z orzeczeniem o niepełnosprawności sprzężonej. Czy w ramach pomocy psych- ped. oprócz 2 godzin zajęć rewalidacyjnych mogę zatrudnić nauczyciela z przygotowaniem (oligofrenopedagogika) jako asystenta nauczyciela, czy nauczyciela wspomagającego? W jakim wymiarze i na jakich warunkach (Kodeks Pracy czy Karta Nauczyciela )?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Jakie warunki musi spełnić osoba bez przygotowania pedagogicznego, jeśli chce odbyć staż? Kiedy szkoła może na to wyrazić zgodę, a kiedy nie?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe