Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy 18 letni uczeń który ukończył zasadniczą szkołę zawodową może ponownie rozpocząć naukę na nowym kierunku w zasadniczej szkole zawodowej (Szkole Branżowej I stopnia)?
Zgodnie z art. 4 pkt 29 w zw. z art. 18 ust. 2 pkt lit. c) ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2017 r., poz. 59 uczeń powinien ubiegać się o przyjęcie do szkoły branżowej I stopnia dla dorosłych, która przyjmuje osoby mające 18 lat, a także kończące 18 lat w roku kalendarzowym, w którym są przyjmowane do szkoły.
Uczeń, który ukończył zasadniczą szkołę zawodową, zakończył ten etap kształcenia. Prawo oświatowe nie przewiduje powtarzania etapu kształcenia „na życzenie”. Jednakże absolwent zasadniczej szkoły zawodowej, jako osoba dorosła, ma możliwość kształcenia się w nowym zawodzie na kwalifikacyjnym kursie zawodowym, zorganizowanym zgodnie z rozporządzeniem MEN z dnia 11 stycznia 2012 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (tekst jednolity: Dz. U. z 2014 r. poz. 622). Wykaz organizowanych kwalifikacyjnych kursów zawodowych można znaleźć na stronie internetowej Krajowego Ośrodka Wspierania Edukacji Zawodowej i Ustawicznej (obecnie Ośrodek Rozwoju Edukacji): www.koweziu.edu.pl w zakładce „wyszukiwarki” (na dole strony głównej – wyszukiwarki – kwalifikacyjne kursy zawodowe). Ukończenie tego kursu umożliwia przystąpienie do egzaminu potwierdzającego kwalifikacje w zawodzie, w zakresie danej kwalifikacji, przeprowadzanego przez okręgową komisję egzaminacyjną. Procedura przeprowadzenia egzaminu jest identyczna, jak w przypadku ucznia, który ukończył zasadniczą szkołę zawodową i zgodna z rozporządzeniem MEN z dnia 27 kwietnia 2015 r. w sprawie szczegółowych warunków i sposobu przeprowadzania egzaminu potwierdzającego kwalifikacje w zawodzie (Dz. U. z 2015 r., poz. 673). Po zdanym egzaminie wydawane jest przez okręgową komisje egzaminacyjną świadectwo potwierdzające kwalifikację w zawodzie.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Nauczycielka zatrudniona w naszej placówce od sześciu lat na dwie godziny tygodniowo (pracuje tylko w naszej szkole), jako nauczyciel WOS-u jest nauczycielem kontraktowym. Praktycznie od początku jej zatrudnienia stwarzała sytuacje konfliktowe w stosunku do uczniów. Próby rozmowy z Panią, gdzie próbowano pomóc jej w związku z brakiem doświadczenia w pracy z gimnazjalistami nie dają rezultatów. Uczniowie nie chcą uczestniczyć w zajęciach, bo Pani krzyczy na nich, opowiada różne niestworzone rzeczy (tak przekazują to uczniowie). Zdarzyło się (z opowieści uczniów), że powiedziała w klasie, że "dyrektor żyje z Panią od polskiego, a wuefista z inną Panią z jakiejś tam szkoły". Uczniowie w proteście "za te bzdury" źle zachowują się na lekcjach, dokuczają nauczycielce, ta pisze im uwagi i prowadzi z nimi wojnę. Oceniane kartkówki nie są pokazywane uczniom, nie daje szans tzw. poprawy ocen itp. Lekcje (właściwie trudno nazwać je lekcjami), które prowadzi są często przerywane przez interwencje wychowawcy czy też dyrektora. Na słowa dyrektora: "Pani dziś poniosła klęskę na lekcji, ponieważ krzyczała Pani do uczniów, nie pozwoliła dojść do słowa uczniowi (uczniom) i mnie; Pani odpowiada: Ja to chciałam zrobić medialnie (???). Na zajęcia wychodzi negatywnie nastawiona (już sama postawa o tym mówi), co oczywiście wyczuwają uczniowie i zaczynają się wzajemne przekomarzania. Oczywiście Pani podaje temat i podaje treści (stara się), jednak skutek jest mierny, trudno mówić o osiągnięciu celów lekcji. Rodzice zwracają się do dyrekcji o rozwiązanie problemu ponieważ jest to przedmiot egzaminacyjny, dodatkowo uważają, że ta Pani słownie i poprzez swoje zachowanie podważa autorytet innych nauczycieli. Żądają konfrontacji i natychmiastowych działań. Proszę o pomoc prawną i wskazówki co do rozwiązania problemu.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Bardzo proszę o gotową dokumentację dla dyrektora przedszkola,jest duża różnica między szkołą a przedszkolem.Czuję się rozczarowana i oszukana.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel przedszkola może prowadzić bezpłatnie zajęcia koła plastycznego, po realizacji 5 godzin podstawy programowej? Jeśli tak, to jaka dokumentacja obowiązuje przy organizowaniu przez przedszkole kół rozwijających predyspozycje i zainteresowania dzieci?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Jakie informacje muszą się znaleźć w arkuszu organizacji szkoły na rok 2011/2012. Jakie dokumenty dyrektor powinien dołączyć do arkusza składającego do kontroli do organu prowadzącego?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Organ prowadzący dokonuje oceny pracy, jakie dokumenty podlegają kontroli?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe