Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Pracownica administracji 30 sierpnia 2019 r. przeszła na emeryturę. 1 września 2019 r. została zatrudniona w tej samej szkole. Czy w stosunku do pracownika, który jest na emeryturze, ale nadal jest zatrudniony, również obowiązuje zasada, że kolejna trzecia umowa jest umową na czas nieokreślony?
Na podstawie art. 251 § 1 i 3 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy, Dz. U. z 2020 r., poz. 1320 ze zm., okres zatrudnienia na podstawie umowy o pracę na czas określony, a także łączny okres zatrudnienia na podstawie umów o pracę na czas określony zawieranych między tymi samymi stronami stosunku pracy nie może przekraczać 33 miesięcy, a łączna liczba tych umów nie może przekraczać trzech. Jeżeli okres zatrudnienia na podstawie umowy o pracę na czas określony jest dłuższy niż 33 miesiące lub jeżeli liczba zawartych umów jest większa niż trzy, uważa się, że pracownik, odpowiednio od dnia następującego po upływie okresu 33 miesięcy lub od dnia zawarcia czwartej umowy o pracę na czas określony, jest zatrudniany na podstawie umowy o pracę na czas nieokreślony. Regulacje te mają zastosowanie do wszystkich pracowników, a więc także do tych, którzy posiadają uprawnienia emerytalne. Umową bezterminową jest czwarta umowa, chyba że w czasie obowiązywania np. trzeciej zostanie przekroczony okres terminowego zatrudnienia przez 33 miesiące. Wyjątki od zasady 3 umów lub 33 miesięcy zatrudnienia na czas określony zawiera art. 251 § 4 KP, zgodnie z którym ponad te limity można zawrzeć umowę o pracę na czas określony w celu zastępstwa pracownika w czasie jego usprawiedliwionej nieobecności w pracy, w celu wykonywania pracy o charakterze dorywczym lub sezonowym, w celu wykonywania pracy przez okres kadencji, w przypadku gdy pracodawca wskaże obiektywne przyczyny leżące po jego stronie – jeżeli ich zawarcie w danym przypadku służy zaspokojeniu rzeczywistego okresowego zapotrzebowania i jest niezbędne w tym zakresie w świetle wszystkich okoliczności zawarcia umowy.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- W roku 2010 powołano z dniem 1 września szkołę specjalną. Organ prowadzący powiadomił nauczycieli, że przez 2 lata będzie istniał w zatrudnianiu nauczycieli tzw. okres przejściowy, czyli wszyscy nauczyciele będą zatrudnieni na czas określony. Nauczyciel był zatrudniony w roku szkolnym 2010/11 i 2011/12 na czas określony. Nauczyciele przed podpisaniem tych umów poinformowani zostali na radzie pedagogicznej o specyficznej formie zatrudniania. Po 2 latach pracy z tym nauczycielem nie przedłużono, podpisano umowy na czas nieokreślony. Jakie sankcje prawne mogą być wystosowane w stosunku do dyrektora (organu prowadzącego)
- Pracownik jest zatrudniony na 5/18 etatu. Od 1 września 2017 nauczyciel będzie realizował dodatkowo 2 godz.zajęć objętych nauczaniem indywidualnym: Czy 2 godziny tych zajęć można wykazać w nadgodzinach. Ze względu na stan zdrowia uczniowie korzystają ze zwolnienia lekarskiego i nie zawsze zaplanowane zajęcia są realizowane. Czy zwiększyć pensum z 5/18 na 7/18 ? Co w przypadku niezrealizowanych godzin?
- Nauczyciel przedszkola z umiarkowaną niepełnosprawnością jest zatrudniony w niepełnym wymiarze godzin na 18/24 (łączone pensum, młodsza i starsza grupa przedszkolna). Uwzględniając niepełnosprawność etat wynosi 18/20. Nauczyciel ten jest zatrudniony od 01.09.2021 r. do 31.08.2022 r. Ile dni urlopu przysługuje nauczycielowi? Czy 35 dni urlopu jest liczone na rok szkolny czy rok kalendarzowy?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Ile umów można zawrzeć z nauczycielem na czas określony? Nauczyciel zatrudniony jest w niepełnym wymiarze czasu pracy i wykonuje obowiązki nauczyciela pełniącego funkcję dyrektora szkoły. Ile takich umów na okres od 01.09 do 31.08 dyrektor może zawrzeć z tym pracownikiem?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Stowarzyszenie prowadzi niepubliczną szkołę podstawową o uprawnieniach sz.p. i tu moje pytanie dotyczące pracy nauczycieli w wakacje i ferie.Dyrektor oprócz urlopu zgodnego z kodeksem pracy zleca nauczycielom pracę w domu. Czy to jest zgodne z przepisami zwłaszcza BHP? A może powinni w te dni pracować w szkole? Proszę o interpretacje w tej sprawie.
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe