Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Pracuję w zespole szkolno-przedszkolnym. Teraz doszły oddziały gimnazjalne. Czy przy tworzeniu wspólnego statutu możemy oddzielić ponownie przedszkole i stworzyć taki dokument, aby rada pedagogiczna przedszkola nie musiała się spotykać z całym gronem szkoły podstawowej?
Na podstawie art. 91 PO organ prowadzący szkoły lub przedszkola może je połączyć w zespół. Połączenie nie narusza odrębności rad pedagogicznych szkół lub przedszkoli, o ile statut zespołu nie stanowi inaczej. W związku z tym ze statutu zespołu może wynikać, czy i w jakich sprawach rada pedagogiczna przedszkola musi obradować wspólnie z radą pedagogiczną szkoły wchodzącej w skład zespołu, a w jakich - samodzielnie.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy uczeń klasy I urodzony w 2008 r. może na wniosek rodzica w roku szkolnym 2016/17 kontynuować naukę w klasie I. Jeżeli tak, to czy podlega klasyfikacji, czy stosuje się wobec niego przepisy takie jak dla dzieci urodzonych w 2009r. Dziecko mimo, że rozpoczęło naukę w wieku 7 lat ma trudności w nauce.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy każde zajęcia odbywające się poza szkołą mają status wycieczki? Organizujemy zajęcia w terenie, zajęcia rozwijające zainteresowania-uczniowie odbywają zajęcia surviwalowe. Mamy wątpliwości co do tego jak traktować takie wyjścia , jak je dokumentować i czy konieczny jest w takiej sytuacji wśród opiekunów pracownik pedagogiczny, czy niekoniecznie. Same zajęcia prowadzić zapewne będzie instruktor, który nie ma uprawnień pedagogicznych.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel posiadający wykształcenie wyższe z tytułem magistra, ukończone studia podyplomowe: z oligofrenopedagogiki oraz z psychologii pozytywnej w edukacji i wychowaniu, wspomagania rozwoju dzieci i młodzieży ma kwalifikacje do prowadzenia zajęć z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej – terapia psychologiczna w szkole podstawowej specjalnej dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną i różnymi sprzężeniami?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- 1. Nauczyciel wspomagający ( pensum 20 godz.) realizuje zajęcia rewalidacyjne w przedszkolu w ramach 2 godzin ponadwymiarowych. Jaka stawka obowiązuje. Czy będzie miał 2/20, czy jako specjalista 2/22. Spotkałam się również z rozliczeniem z pensum 18.
2. Czy oligofrenopedagog może prowadzić rewalidację ze wskazaniem na rozwijanie kontaktów emocjonalno- społecznych. wg rozporządzenia powinien prowadzić zajęcia pedagog specjalny.
3. Dziecko miało przyznane zajęcia ppp przed dostarczeniem orzeczenia o kształceniu specjalnym, finansowane ze standardowej ppp. Od października na podstawie orzeczenia ma przyznane kształcenie specjalne: rewalidację i ppp, w tych samych formach w których uczestniczyło. Rewalidację finansuję z 80149. Czy od października zmienia się sposób finansowana ppp - też wg 80149, 4. Czy ewentualnie zgodę na inny sposób finansowania powinien wydać organ prowadzący.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy trzeba zawiadamiać rodziców o proponowanych ocenach śródrocznych? Czy można zabronić uczniowi odwołania od przewidywanej oceny rocznej, gdyż nie spełnia określonych przez nauczyciela warunków, np. nie poprawił prac klasowych?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe