Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Problem z osobami używającymi e-papierosy coraz częściej mają szkoły, ponieważ po tego typu urządzenia coraz chętniej sięga młodzież. Wobec tego, szkoły umieszczają zakaz palenia e-papierosów w swoich statutach. Zakaz ten obejmuje wówczas całą społeczność szkolną – uczniów, nauczycieli, personel administracyjny oraz rodziców. Obowiązuje nie tylko na terenie szkoły, ale również podczas zajęć prowadzonych poza szkołą, na przykład podczas wycieczek szkolnych. Czy wprowadzenie takiego zapisu/zakazu/ w statucie będzie zgodne z prawem?
Tak, jest zgodne z prawem. Szkoła ma prawo określić kryteria właściwego zachowania ucznia, co skutkuje ustaleniem ocen w statucie za przestrzeganie oraz łamanie prawa szkolnego. Klasyfikacja śródroczna polega na okresowym podsumowaniu zachowania ucznia oraz ustaleniu - według skali określonej w statucie szkoły - śródrocznej oceny klasyfikacyjnej zachowania. Klasyfikacja roczna, począwszy od klasy IV szkoły podstawowej, polega na podsumowaniu zachowania ucznia w danym roku szkolnym oraz ustaleniu rocznych ocen klasyfikacyjnych z zajęć edukacyjnych i rocznej oceny klasyfikacyjnej zachowania. Zapis w § 15. 1 rozporządzenia nie jest katalogiem zamkniętym, co oznacza, że szkoła w statucie może uszczegółowić dodatkowe kryteria. Śródroczna i roczna ocena klasyfikacyjna zachowania uwzględnia w szczególności: 1) wywiązywanie się z obowiązków ucznia; 2) postępowanie zgodne z dobrem społeczności szkolnej; 3) dbałość o honor i tradycje szkoły; 4) dbałość o piękno mowy ojczystej; 5) dbałość o bezpieczeństwo i zdrowie własne oraz innych osób; 6) godne, kulturalne zachowanie się w szkole i poza nią; 7) okazywanie szacunku innym osobom. 2. Śródroczną ocenę klasyfikacyjną zachowania ustala się według skali określonejw statucie szkoły.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- W szkole jest świetlica dla uczniów gimnazjum dojeżdżających gimbusem. Wolą oni jednak przebywać w tym czasie poza terenem szkoły. Wracają przed odjazdem gimbusa. Rodzice im na to pozwalają. Jakie stanowisko w tej sprawie powinna zająć szkoła?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy dyrektor zatrudniony w przedszkolu niepublicznym będący jednocześnie organem prowadzącym może zatrudnić dodatkowo dwóch zastępców (jednego pedagogicznego oraz drugiego zarządzającego)?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy w skład zespołu wczesnego wspomagania rozwoju może wchodzić tylko dwóch specjalistów – logopeda i np. rehabilitant bądź psycholog? Diagnozę i indywidualny program opracowuje wtedy dwóch specjalistów (np. logopeda i rehabilitant)?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy ZZ powinny opiniować plan dofinansowania form dokształcania i doskonalenia nauczycieli składany przez dyrektora szkoły do organu prowadzącego?
Czy powinna być podjęta w tej sprawie uchwała RP?
Proszę o podstawę prawną.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Stowarzyszenie prowadzi szkołę podstawową na podstawie umowy zawartej z gminą. W grudniu (przed przekazaniem ostatniej w roku dotacji) gmina twierdzi, że przekazała stowarzyszeniu na ucznia niepełnosprawnego objętego zajęciami rewalidacyjno-wychowawczymi podwójną dotację ogólną (rzekomo liczona raz na ogólną liczbę uczniów, a drugi raz na ucznia niepełnosprawnego). Stowarzyszenie co miesiąc przekazuje gminie aktualną liczbę uczniów wyraźnie wskazując liczbę uczniów niepełnosprawnych tj. ogólna liczba uczniów ... w tym niepełnosprawnych.... Czy gmina może na koniec roku pomniejszyć stowarzyszeniu dotację o kwotę rzekomo zawyżoną w miesiącach wcześniejszych?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe