Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy w skład zespołu wczesnego wspomagania rozwoju może wchodzić tylko dwóch specjalistów – logopeda i np. rehabilitant bądź psycholog? Diagnozę i indywidualny program opracowuje wtedy dwóch specjalistów (np. logopeda i rehabilitant)?
Na podstawie art. 127 ust. 5 ustawy z 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (Dz. U. z 2021 r., poz. 1082 z późn. zm.) w publicznych i niepublicznych: przedszkolach i szkołach podstawowych, w tym specjalnych, innych formach wychowania przedszkolnego, specjalnych ośrodkach szkolno-wychowawczych, specjalnych ośrodkach wychowawczych, ośrodkach rewalidacyjno-wychowawczych oraz poradniach psychologiczno-pedagogicznych, w tym poradniach specjalistycznych, które spełniają warunki określone w przepisach rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 24 sierpnia 2017 r. w sprawie organizowania wczesnego wspomagania rozwoju dzieci (Dz. U. z 2017 r., poz. 1635), mogą być tworzone zespoły wczesnego wspomagania rozwoju dziecka w celu pobudzania psychoruchowego i społecznego rozwoju dziecka, od chwili wykrycia niepełnosprawności do podjęcia nauki w szkole, prowadzonego bezpośrednio z dzieckiem i jego rodziną.
Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka organizuje się w jednym z wyżej wymienionych podmiotów, który ma możliwość realizacji wskazań zawartych w opinii publicznej poradni psychologiczno-pedagogicznej, w szczególności zatrudnia kadrę posiadającą kwalifikacje do prowadzenia zajęć w ramach wczesnego wspomagania.
Zgodnie z § 3 ust. 2 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 24 sierpnia 2017 r. w sprawie organizowania wczesnego wspomagania rozwoju dzieci (Dz. U. z 2017 r., poz. 1635) w skład zespołu wchodzą osoby posiadające przygotowanie do pracy z małymi dziećmi o zaburzonym rozwoju psychoruchowym:
1) pedagog posiadający kwalifikacje odpowiednie do rodzaju niepełnosprawności dziecka,
2) psycholog,
3) logopeda.
W skład zespołu, w zależności od potrzeb dziecka i jego rodziny, mogą wchodzić również inni niż wyżej wymienieni specjaliści, np. rehabilitant.
Uwaga: z powyższego wynika, że w skład zespołu wchodzą co najmniej 3 osoby posiadające przygotowanie do pracy z małymi dziećmi o zaburzonym rozwoju psychoruchowym i są to:
1) pedagog posiadający kwalifikacje odpowiednie do rodzaju niepełnosprawności dziecka,
2) psycholog,
3) logopeda.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Do oddziału przedszkolnego uczęszcza dziecko 4l, które posiada orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego (afazja, niepełnosprawność ruchowa - niedowład kończyn). Jakie przydzielić zajęcia i jakie kwalifikacje powinni mieć nauczyciele specjaliści?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Matka ucznia klasy II SP zwróciła się z prośbą o przeprowadzenie wcześniejszej klasyfikacji ucznia i wydanie świadectwa na dzień 1 czerwca 2010r.w związku z wyjazdem dziecka za granicę ( Niemcy) na pobyt stały. Proszę o podanie procedury przeprowadzenia klasyfikacji i podstawy prawnej związanej z powyższym problemem.
- Prowadzenie szkoły publicznej zostało przekazane przez gminę stowarzyszeniu na podstawie umowy. Dyrektor został odwołany przez wójta ze stanowiska, ale w dalszym ciągu pozostał nauczycielem zatrudnionym w szkole na czas nieokreślony tylko nie na podstawie KN a KP. Zarząd stowarzyszenia powierzył mu stanowisko dyrektora. Moje pytanie brzmi: czy wójt gminy powinien wydać owemu dyrektorowi świadectwo pracy za okres jego zatrudnienia w szkole prowadzonej przez gminę?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W przypadku likwidacji przedszkola niepublicznego z dniem 31 sierpnia- czy rozwiązanie umowy najmu pomieszczeń na przedszkole możliwe jest z dniem 31 lipca? Czy w takim przypadku możliwe jest wykreślenie przedszkola z ewidencji placówek oświatowych z dniem 31 sierpnia? Czy możliwe jest zakończenie umów o pracę z nauczycielami z dniem 31 sierpnia? Wg umów z rodzicami o świadczenie usług przedszkolnych - miesiąc sierpień jest miesiącem wolnym, za który nie ponoszą opłat czesnego.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Uczeń ma zwolnienie z basenu na cały semestr. Uczestniczy w zajęciach w-f w sali. Rodzic napisał zgodę by dziecko w tym czasie szło do domu. Wg mnie powinno być w szkole i realizować w innej formie w-f. Proszę o podstawę prawną w tym przypadku i czy mamy rację co do pozostawienia ucznia w szkole, gdy nie jedzie na basen?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe