Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy w placówce niepublicznej musi zostać powołany zespół d/s pomocy psychologiczno-pedagoicznej. W placówce nie przebywają dzieci z orzeczeniami i potrzebie kształcenia specjalnego, ani o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju. Z dziećmi w ramach wyrównywania deficytów lub z dziećmi uzdolnionymi prowadzi sie pracę indywidualną i wyrównawczą. Udokumentowanie stanowią karty oddziaływań indywidualnych prowadzone przez nauczycieli.
W prawie oświatowym nie ma takiego terminu, jak zespół d/s pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Taka potoczna nazwa funkcjonuje jednak w wielu szkołach i placówkach na określenie Zespołu, który planuje i koordynuje udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej uczniowi posiadającemu orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, w tym ustala dla ucznia formy tej pomocy, okres ich udzielania oraz wymiar godzin, w których poszczególne te formy będą realizowane. (§ 20. 1. rozporządzenia MEN z dnia 30 kwietnia 2013 r. w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach (Dz. U. z dnia 7 maja 2013 r. Poz. 532). Szczegółowe zasady funkcjonowania tego Zespołu oraz zakres jego obowiązków określone są w rozporządzeniu MEN z dnia 24 lipca 2015r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym (Dz.U. z dnia 7 sierpnia 2015 r. poz. 1113) w § 6 ust. 1 – 12
Zatem:
1. Placówka nie ma obowiązku „tworzyć” takiego Zespołu, albowiem powstaje on dla konkretnego ucznia automatycznie z chwilą dostarczenia przez jego rodziców/prawnych opiekunów orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego. W skład tego Zespołu automatycznie wchodzą wszyscy nauczyciele i specjaliści pracujący w szkole/placówce z tym uczniem.
2. Jeśli szkoła/placówka niepubliczna ma prawa szkoły/placówki publicznej to znaczy, że ma obowiązek przestrzegać zapisów prawa oświatowego, które dotyczą wszystkich kwestii związanych z edukacją i wychowaniem dzieci i młodzieży. Dlatego - z chwilą pojawienia się w tej szkole/placówce dziecka z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego – będzie musiała postępować wobec niego zgodnie z wytycznymi obu wspomnianych rozporządzeń MEN.
3. Dzieciom szczególnie uzdolnionym oraz dzieciom mającym różnego rodzaju trudności edukacyjno-wychowawcze przysługuje ze strony szkoły/placówki pomoc psychologiczno-pedagogiczna, którą winna być organizowana zgodnie w zapisami rozporządzenia o pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Nauczycielka odchodzi z dniem 28 września 2012 r. na urlop dla poratowanie zdrowia do 28.06.2013 r.
Czy po powrocie do pracy należy jej się urlop wypoczynkowy (wakacje) czy też za okres przebywania na urlopie zdrowotnym nie nabywa prawa do urlopu wypoczynkowego?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy rada pedagogiczna dostosowuje warunki i formy przeprowadzania sprawdzianu w formie uchwały? Czy uchwałę podejmuje się podczas zatwierdzania: koncepcji pracy szkoły, programu wychowawczego, programu profilaktycznego szkoły, szkolnego zestawu programów szkoły, szkolnego zestawu podręczników, wykorzystania wniosków z nadzoru pedagogicznego. Proszę o jasną odpowiedź dotyczącą poszczególnych w/w dokumentów. Czy wnioski z nadzoru dyrektora czy i kuratorium oraz MEN?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jakie zadania należą do dyrektora szkoły w ramach rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jakie zmiany powinnam zawrzeć w Statucie przedszkola zgodnie z art. 322 ust.1 z 14 grudnia 2016?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jak powinien wyglądać plan wspomagania przez dyrektora realizacji zadań z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej, o którym mowa w par.6 ust.6 rozporządzenia o pomocy psychologiczno-pedagogicznej (Dz.U. z dn. 25 sierpnia 2017r. poz.1591)
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe