Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Proszę o informację dotyczącą wymagań wobec nauczyciela języka angielskiego w przedszkolu. Dotychczasowy nauczyciel nauczania zintegrowanego ma kurs kwalifikacyjny z języka angielskiego dla klas 0-III.
Kwalifikacje do nauczania języka obcego w przedszkolu określa § 12 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 sierpnia 2017 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli, Dz.U. z 2017 r., poz. 1575. Nauczyciel powinien posiadać jeden z następujących zestawów kwalifikacji: 1) ukończone studia drugiego stopnia lub jednolite studia magisterskie, na kierunku filologia angielska lub lingwistyki stosowanej w zakresie danego języka obcego, oraz przygotowanie pedagogiczne; 2) ukończone studia w kraju, w którym językiem urzędowym jest język angielski oraz przygotowanie pedagogiczne; 3) studia drugiego stopnia lub jednolite studia magisterskie, na dowolnym kierunku (specjalności), i dodatkowo legitymuje się świadectwem egzaminu z języka angielskiego w stopniu zaawansowanym lub biegłym, o którym mowa w załączniku do rozporządzenia, oraz przygotowanie pedagogiczne lub świadectwem złożenia państwowego nauczycielskiego egzaminu z języka angielskiego stopnia II, o którym mowa w załączniku do rozporządzenia; 4) nauczycielskie kolegium języków obcych w specjalności języka angielskiego; 5) ukończone studia pierwszego stopnia na kierunku filologia w specjalności języka angielskiego oraz przygotowanie pedagogiczne lub w specjalności języka angielskiego lub lingwistyki stosowanej w zakresie danego języka obcego oraz przygotowanie pedagogiczne; 6) ukończone studia pierwszego stopnia na dowolnym kierunku (specjalności) i legitymuje się świadectwem egzaminu z języka angielskiego w stopniu zaawansowanym lub biegłym, o którym mowa w załączniku do rozporządzenia, oraz przygotowanie pedagogiczne lub świadectwem złożenia państwowego nauczycielskiego egzaminu z języka angielskiego stopnia II, o którym mowa w załączniku do rozporządzenia; 7) ukończony zakład kształcenia nauczycieli w dowolnej specjalności oraz legitymuje się świadectwem egzaminu z języka angielskiego w stopniu zaawansowanym lub biegłym, o którym mowa w załączniku do rozporządzenia, oraz przygotowanie pedagogiczne lub świadectwem złożenia państwowego nauczycielskiego egzaminu z języka angielskiego stopnia I lub II, o którym mowa w załączniku do rozporządzenia; 8) legitymuje się świadectwem dojrzałości i świadectwem złożenia państwowego nauczycielskiego egzaminu z języka angielskiego stopnia I lub II, o którym mowa w załączniku do rozporządzenia; 9) ukończone studia na kierunku pedagogika w zakresie dającym przygotowanie do nauczania w przedszkolach lub klasach I-III szkół podstawowych, a dodatkową specjalnością nauczycielską był język obcy; 10) ukończone studia pierwszego stopnia, studia drugiego stopnia lub jednolite studia magisterskie, na kierunku pedagogika w zakresie nauczania języka obcego w przedszkolach lub klasach I-III szkół podstawowych; 11) ma kwalifikacje do pracy w przedszkolach lub klasach I-III szkół podstawowych,a ponadto legitymuje się świadectwem egzaminu z języka angielskiego w stopniu co najmniej podstawowym, o którym mowa w załączniku do rozporządzenia, i ukończył studia podyplomowe lub kurs kwalifikacyjny, w zakresie wczesnego nauczania danego języka obcego (posiada je nauczyciel wymieniony w pytaniu); 12) ma kwalifikacje do pracy w przedszkolach lub klasach I-III szkół podstawowych oraz legitymuje się świadectwem egzaminu z języka angielskiego w stopniu co najmniej podstawowym, o którym mowa w załączniku do rozporządzenia, a ponadto ukończył studia pierwszego stopnia, studia drugiego stopnia lub jednolite studia magisterskie, na kierunku filologia, i posiada przygotowanie pedagogiczne do nauczania języka obcego. Ponadto do dnia 31 sierpnia 2020 r. kwalifikacje do nauczania języków obcych w przedszkolach posiada również osoba, która ma kwalifikacje do zajmowania stanowiska nauczyciela w przedszkolach oraz legitymuje się świadectwem znajomości języka angielskiego w stopniu co najmniej podstawowym, o którym mowa w załączniku do rozporządzenia (§ 30 ww. rozporządzenia).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Ile ważna jest ocena pracy nauczyciela, a ile ocena dorobku zawodowego nauczyciela, jaka jest podstawa prawna?
- Nauczyciel pracuje na pół etatu i realizuje godziny karciane w świetlicy. Zobowiązany był w semestrze wypracować 18 godzin. W I semestrze nauczyciel wypracował 38 godzin karcianych, zaznaczając w dzienniku KN (podpisuje protokół kontroli). Nauczyciel realizuje różne pensum w różnych okresach czasu (dowożenie zimowe, więcej godzin świetlicy). Ma uśredniony czas pracy. Obecnie kończy się dowożenie i dyrektor dokonuje podliczenia czasu pracy. Zgodnie z zapisami w dzienniku zrobionymi osobiście przez nauczyciela, nie uwzględnia do czasu pracy godzin oznaczonych do nauczyciela jako KN. Nauczyciel mianowany twierdzi, że dyrektor powinien poinformować go ,że wypracował za dużo godzin i teraz żąda od pracodawcy zapłaty za wypracowane przez siebie ponad normę i oznaczone przez siebie godziny KN. Czy dyrektor powinien uwzględnić w czasie pracy te dodatkowo wypracowane i oznaczone przez nauczyciela godziny do czasu pracy nauczyciela. W II semestrze nauczyciel w dzienniku oznaczył 17,5 godziny KN i teraz chce to skreślić, bo będzie stratny finansowo. Czy można godziny karciane rozliczać w stosunku rocznym? Co grozi nauczycielowi, jeśli nie zrealizuje godzin karcianych? Czy jest to naruszenie dyscypliny
pracy?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel (mgr z przygotowaniem pedagogicznym), który ukończył dodatkowo kurs kwalifikacyjny z terapii pedagogicznej może prowadzić zajęcia rewalidacyjne w szkole z dzieckiem : 1.słabosłyszącym; 2.z afazją; 3.z zespołem Aspergera; 4. niedostosowanym społecznie. W opinii poradni Psychologiczno-pedagogicznej jest wpisane w zaleceniach miedzy innymi: zajęcia rewalidacyjne, zajęcia korekcyjno-wyrównawcze.
- W Młodzieżowym Ośrodku Socjoterapii , w związku ze zmianami organizacyjnymi nie było możliwe dalsze zatrudnienie nauczyciela w roku szkolnym 2017/2018. Dyrektor z dniem 1 września 2017 r. przeniósł nauczyciela w stan nieczynny do 28 lutego 2018 r.
W związku z powyższym w jakim wymiarze przysługuje nauczycielowi ekwiwalent za niewykorzystany urlop?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel może otrzymać świadczenie rehabilitacyjne po 180 dniach zwolnienia lekarskiego? Czy powinnam skierować go na badania?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe