Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Proszę o informację jaka jest procedura przyjęcia obcokrajowca do szkoły? Chodzi o przyjęcie do gimnazjum ucznia z Ukrainy?
Szczegółowe zasady przyjmowania cudzoziemców do polskiej szkoły określa Rozporządzenie z 1.04.2010 r. w sprawie przyjmowania osób niebędących obywatelami polskimi do publicznych przedszkoli, szkół (…) oraz organizacji dodatkowej nauki języka polskiego, dodatkowych zajęć wyrównawczych oraz nauki języka i kultury kraju pochodzenia.
Zgodnie z art. 94a ust. 1 u.s.o. cudzoziemcy, którzy podlegają obowiązkowi szkolnemu, korzystają z nauki i opieki w publicznych szkołach podstawowych, gimnazjach, publicznych szkołach artystycznych oraz w placówkach, w tym placówkach artystycznych – na warunkach dotyczących obywateli polskich.
Ustawa gwarantuje cudzoziemcom prawo do dodatkowej, bezpłatnej nauki języka polskiego, które przysługuje uczniom podlegającym obowiązkowi szkolnemu, a także tym, którzy realizują obowiązek nauki.
Zapewnienie lekcji polskiego to obowiązek gminy, która jest miejscem zamieszkania ucznia. Zajęcia powinny być prowadzone w takim wymiarze, by umożliwiły opanowanie języka polskiego w stopniu pozwalającym na uczestnictwo cudzoziemca w procesie edukacji. Przepisy wykonawcze jako minimum określają 2 godziny tygodniowo, ale gmina – w miarę potrzeb i posiadanych środków – może przydzielić więcej godzin.
Dla uczniów tych organ prowadzący może także zorganizować dodatkowe zajęcia wyrównawcze przez okres maksymalnie 12 miesięcy, w celu nadrobienia różnicy programowej lub opóźnień w nauce. Zajęcia te obejmują przedmioty nauczane w danej szkole na danym etapie kształcenia.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Co powinna zawierać procedura udzielania i organizacji pomocy psychologiczno - pedagogicznej w szkole podstawowej?
- Mam pytanie odnośnie wyposażenia gabinetu pielęgniarki szkolnej - Gmina ma możliwość pozyskania na ten cel środków finansowych. Szkoła, a właściwie zespół szkół, nie ma takiego gabinetu. Mam wypisać przedmioty, meble i sprzęt, który jest mi potrzebny do urządzenia gabinetu?
Nie mogę znaleźć jednoznacznych przepisów w tej kwestii.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy znana jest jakaś prawna wykładnia (np.wyrok sądu) dotyczący kryteriów zwalniania nauczycieli z powody zmniejszenia ilości oddziałów.
- Jak należy napisać pismo - co powinno zawierać w swojej treści pismo do organu prowadzącego dot. utworzenia klasy integracyjnej? Jakie należy dołączyć załączniki?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy wypełniając wniosek o Medal za Długoletnią Służbę bierzemy staż pracy ogólny, czy tylko w szkole?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe