Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Proszę o informację, w jaki sposób skreślić ucznia pełnoletniego, który ma niespełna 10% frekwencji. Nie usprawiedliwia nieobecności. Jest uczniem Liceum Sztuk Plastycznych. Dostał już kilka wezwań, jednak reagował na nie np. tylko jednodniową obecnością, po czym znowu przestawał uczęszczać do szkoły (teraz nie łączy się w ogóle na zajęcia zdalne). Proszę o jakieś wzory dokumentów. Zapisy w prawie oświatowym wydają się ten proces bardzo rozciągać w czasie.
Zgodnie z art. 98 ust. 17 ustawy z dnia 16 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (t.j. Dz.U. z 2020 r., poz. 910 z późn. zm.) jednym z elementów, jakie powinien zawierać statut szkoły, jest określenie praw i obowiązków uczniów, w tym przypadków, w których uczeń może zostać skreślony z listy uczniów szkoły, a także tryb składania skarg w przypadku naruszenia praw ucznia. Samą decyzję w sprawie skreślenia, na podstawie art. 68 ust. 2, podejmuje dyrektor szkoły, który może, w drodze decyzji, skreślić ucznia z listy uczniów w przypadkach określonych w statucie szkoły lub placówki. Skreślenie następuje na podstawie uchwały rady pedagogicznej, po zasięgnięciu opinii samorządu uczniowskiego. Nie można skreślić z listy uczniów dziecka objętego obowiązkiem szkolnym. Obowiązek szkolny dziecka zdrowego rozpoczyna się z początkiem roku szkolnego w roku kalendarzowym, w którym dziecko kończy 7 lat, i trwa do ukończenia szkoły podstawowej, nie dłużej jednak niż do ukończenia 18. roku życia. Dziecko może iść do szkoły również w wieku 6 lat, ale jest to zależne od woli jego rodziców lub opiekunów prawnych.
W przedstawionej sytuacji trzeba sięgnąć do statutu szkoły, który ściśle wskazuje, w jakich przypadkach można skreślić ucznia z listy. Następnie dyrektor zobowiązany jest wydać decyzję administracyjną w tym zakresie i doręczyć ją uczniowi lub jego opiekunom, jeżeli jest niepełnoletni.
Pomimo że procedura jest zawiła i długotrwała, nie można jej ominąć.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy projekt rozporządzenia MEN z dnia 4 stycznia 2018 r. w sprawie warunków i sposobu organizowania przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki krajoznawstwa i turystyki, wszedł w życie? Jeśli tak, to kiedy? Jeśli nie, to która rozporządzenie aktualnie obowiązuje?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W ramach zajęć rewalidacyjnych w szkole specjalnej prowadzone są zajęcia z hipoterapii. Czy uczeń niepełnosprawny musi mieć zaświadczenie lekarskie o braku przeciwwskazań do takich zajęć? Czy wystarczy oświadczenie rodzica? Czy ewentualne zaświadczenie lekarskie musi być dostarczane co roku?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy można zmienić język wiodący po I etapie edukacyjnym? Np. z języka niemieckiego na język angielski? Czy jest to zgodne z podstawą programową kształcenia ogólnego, dotyczącą nauczania języka obcego?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W tym roku szkolnym zostałam dyrektorem szkoły ponadgimnazjalnej, mam problem i bardzo proszę o odpowiedź. Korzystamy z programów nauczania dla poszczególnych zawodów opracowanych przez KOWEZIU. Moja poprzedniczka ustalała szkolne plany nauczania (tzw. ramówki) gdzie nazwy przedmiotów są inne niż w opracowanych przez Koweziu, ale liczba godzin i zakres materiału nauczania jest taki sam. Co powinnam zrobić jako dyrektor szkoły, aby to jakoś logicznie uporządkować. Czy wystarczy obok nazw Koweziu dopisać swoje nazwy? Czy nanieść zmiany na ich programie? Proszę o odpowiedz.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jaka jest procedura przeniesienia ucznia do innej szkoły lub ośrodka szkolno-wychowawczego?
Jaką dokumentację należy przygotować? W jaki sposób należy przekazać dokumenty ucznia do innej szkoły lub ośrodka szkolno-wychowawczego?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe