Proszę określić typ placówki, którą Państwo zarządzacie a dokumentacja i treści dla niej będą widoczne jako pierwsze. Szkoła Przedszkole

Dokumentacja dyrektora

SZKOLENIA WIDEO

NIEZBĘDNIK PRAWNY


Nadzor-pedagogiczny.pl Porady prawne Obowiązujące przepisy wprost nie zobowiązują dyrektora bursy do wydania powyższych zarządzeń. Jeśli komisja skrutacyjna i wnioskowa mają wykonywać zadania z zakresu...

PORADA PRAWNA

13 września 2017 Prawo oświatowe

Proszę o podanie podstaw prawnych do zarządzeń dyrektora w sprawie: 1) powołania komisji Skrutacyjnej i komisji wnioskowej 2) w sprawie powołania stałego protokolanta na br. 3 )w sprawie wprowadzenia instrukcji na wypadek pożaru w budynku bursy 4) w sprawie wprowadzenia procedur w razie wypadku ucznia na terenie bursy 5) w sprawie wprowadzenia regulaminu zwalniania nauczycieli, obowiązujący w bursie

Obowiązujące przepisy wprost nie zobowiązują dyrektora bursy do wydania powyższych zarządzeń. Jeśli komisja skrutacyjna i wnioskowa mają wykonywać zadania z zakresu rachunkowości, decyzja dyrektora o ich powołaniu wynika z ogólnych obowiązków kierownika jednostki (art. 4 ust. 5 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości, Dz.U. z 2016 r., poz. 1047). Przepisy nie przewidują funkcji „stałego protokolanta”, a w związku z tym powołanie takie osoby jest uzależnione od zakresu powierzonych obowiązków, wynikających z wewnętrznych regulacji (np. statutu, regulaminu rady pedagogicznej) – jeśli osoba na tym stanowisku ma protokołować przebieg zebrań rady pedagogicznej, jest powoływana przez dyrektora jako przewodniczącego organu w oparciu o art. 69 ust. 4 PO w związku z odpowiednim postanowieniem regulaminu rady pedagogicznej. Wprowadzenie instrukcji na wypadek pożaru wynika z ogólnych kompetencji związanych z kierowaniem przez dyrektora bursą oraz zapewnianiem bezpieczeństwa uczniom i nauczycielom w czasie zajęć (art. 68 ust. 1 pkt 1 i 6 PO). Wprowadzenie procedury w razie wypadku ucznia również wynika z ww. ogólnych kompetencji dyrektora bursy (art. 68 ust. 1 pkt 1 i 6 PO). Z kolei ustalenie regulamin zwalniania nauczycieli wynika z kompetencji dyrektora w zakresie kierowania zakładu pracy (art. 68 ust. 5 PO).

Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom​.

Podstawa prawna

Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.


Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.

Zamów bezpłatny biuletyn informacyjny. Śledź na bieżąco:
  • Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
  • Porady i opinie ekspertów.
  • Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
  • Bieżące informacje prasowe





Copyright 2024 Forum Media Polska sp. z.o.o | Redesign: Duind.com

ZAWARTOŚĆ

KONTAKT