Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Proszę o precyzyjną odpowiedź w sprawie wymagań kwalifikacyjnych nauczycieli prowadzących zajęcia wczesnego wspomagania. Czy surdopedagog musi skończyć studia w zakresie wczesnego wspomagania, jeżeli ma prowadzić zajęcia z dzieckiem z wadą słuchu?
Z zapisów rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 października 2013 r. w sprawie organizowania wczesnego wspomagania rozwoju dzieci. (Dz.U. z 29 października 2013 poz. 1257) wynika, iż w skład zespołu WWR wchodzą osoby posiadające przygotowanie do pracy z małymi dziećmi o zaburzonym rozwoju psychoruchowym, tj.: pedagog posiadający kwalifikacje odpowiednie do rodzaju niepełnosprawności dziecka (w szczególności: oligofrenopedagog, tyflopedagog lub surdopedagog), psycholog, logopeda oraz inni specjaliści – w zależności od potrzeb dziecka i jego rodziny (§ 3 ust. 2 cyt. rozporządzenia). Proszę jednak pamiętać, że decyzję o uznaniu kwalifikacji nauczyciela czy specjalisty w każdym indywidualnym przypadku podejmuje wyłącznie dyrektor przedszkola/szkoły/ośrodka. Tak więc do niego należy decyzja, czy przydzieli surdopedagogowi zajęcia WWR z dzieckiem z wadą słuchu – biorąc pod uwagę przede wszystkim dokumenty określające uzyskane przez surdopedagoga wykształcenie oraz ocenę potrzeb dziecka objętego WWR – czy też zatrudni surdopedagoga z dodatkowymi kwalifikacjami do pracy z małymi dziećmi.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Zgodnie z art. 65 ust. 1 Prawa oświatowego Dyrektor występuje z pismem o opinię do Organu prowadzącego, Rady Pedagogicznej i Rady Rodziców.
Dyrektor Szkoły planuje powierzyć ww. stanowisko nauczycielowi, który aktualnie zatrudniony jest w innej szkole (w tej chwili już trwa procedura przeniesienia n-la zgodnie z art. 18 kn), ale jednocześnie w naszej szkole dopełnia etat i jest zatrudniony na część etatu na podstawie umowy na czas określony do 31 sierpnia 2020 r.
Czy Dyrektor może już wystosować pismo z prośbą o opinię do Organu prowadzącego, Rady Rodziców i Rady Pedagogicznej, czy dopiero po dokonaniu przeniesienia nauczyciela, czyli 1 września 2020 r.? Czy należy dołączyć do pisma kopie dokumentów potwierdzające spełnianie przez kandydata wymagań kwalifikacyjnych łącznie z oświadczeniami określonymi w rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z 11 sierpnia 2017 r. ze zm?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o odpowiedź i poradę w ważnych dla mnie kwestiach. Organ prowadzący szkołę wyraża chęć, aby po reformie pozostawić pełną szkołę podstawową z kl. I- VIII + oddział przedszkolny, jednak na chwilę obecną brakuje dwóch sal lekcyjnych. Wyjściem z sytuacji byłoby podzielenie dużej sali na dwie mniejsze - jakie wymogi muszą być spełnione odnośnie metrażu sali lekcyjnej w przeliczeniu na ucznia? Druga propozycja - przechodzenie na zajęcia edukacyjne do sali, której uczniowie mają w tym czasie wych. fizyczne - czy jest to rozwiązanie zgodne z przepisami? Czy każda klasa musi mieć przydzieloną "swoją" izbę lekcyjną?... I czy w związku z powrotem do szkoły podst. przedmiotów: geografia, fizyka, chemia, biologia muszą być od września 2017r. utworzone pracownie przedmiotowe z pełnym wyposażeniem?
- Jak prawidłowo wyliczyć liczbę dni opieki (art. 188 KP) proporcjonalnie do zatrudnienia. Proszę o zobrazowanie na przykładzie. Np pracownika administracyjnego pracującego na 0,8 etatu i nauczyciela pracującego na 10/18 etatu?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel przebywający na urlopie dla poratowania zdrowia może startować w konkursie na dyrektora szkoły?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Czy w umowie o pracę na czas nieokreślony z nauczycielem kontraktowym mogę zamieścić zapis zatrudnienia na stanowisku nauczyciela o różnym tygodniowym obowiązkowym wymiarze godzin zajęć (zajęcia świetlicowe i dydaktyczne) w wymiarze 1/2 etatu. Czy muszę określić również pensum tj. 5/18 i 6/26.
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe