Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Proszę o rozwianie wątpliwości dotyczącą problemu "Czy nl. przed poprawką zobowiązany jest dać zakres wymagań na każdą oceną w czerwcu."
Uczeń i rodzice muszą znać wymagania niezbędne do uzyskania poszczególnych ocen. Wymagania powinny zostać przedstawione już na początku roku szkolnego (stanowi o tym art. 44b ust. 8 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty, Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572 z późn. zm.). Informacje o wymaganiach powinny być udostępniane w trakcie roku, także w czasie „poprawek”. Nauczyciel nie musi podawać każdemu uczniowi/rodzicowi wymagań potrzebnych do uzyskania ocen z pełnej skali, jeżeli były wcześniej podane do wiadomości w prawidłowy sposób, może natomiast o nich przypominać i jest zobowiązany udzielać odpowiedzi na pytania ucznia i rodziców.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy w niepublicznej szkole podstawowej musi być gabinet pielęgniarki szkolnej?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Dziecko otrzymało orzeczenie o kształceniu specjalnym ze względu na upośledzenie umysłowe w stopniu lekkim. W zaleceniach Poradni brak jest zapisu o indywidualnych zajęciach rewalidacyjnych. Czy mimo takiego braku szkoła ma obowiązek takie zajęcia zagwarantować? Rodzona siostra tego dziecka rok wcześniej otrzymała identyczne orzeczenie, ale w zaleceniach istnieje zapis o zajęciach rewalidacyjnych.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Wpis do dziennika - przedszkole niepubliczne. Proszę o rozwianie wątpliwości w sprawie codziennych wpisów do dziennika zajęć. Oczywiście czytałam propozycję zawartą we wzorach. Często czytam i słyszę, że należy odnosić się do piątych części dnia, w rozliczeniu tygodniowym. Czy i jak należy to zaznaczyć? Program "Tropiciele" podaje propozycję zapisu i nie ma tu takich adnotacji: Propozycja zapisu w dzienniku zajęć: 1. Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań – zachęcanie dzieci do zabaw, korzystania z gier planszowych i układanek. Porządkowanie miejsca zabawy po jej zakończeniu. 2. „Gimnastyka buzi i języka” – usprawnianie narządów mowy z wykorzystaniem wiersza Gdzie jesteś języczku? G. Waśkiewicz. 3. Zestaw porannych zabaw ruchowych nr 3 – rozwijanie sprawności fizycznej dzieci. Kształtowanie codziennych nawyków higienicznych po zabawie i przed posiłkami. 4. „Nasze warzywa” – układanie warzyw w Kąciku przyrody, nazywanie ich i klasyfikowanie, określanie koloru i wielkości. Wskazywanie części jadalnych roślin. Rozwijanie słownictwa, zmysłu dotyku i węchu. 5. Dary jesieni – osłuchanie z piosenką J. Bernat. 6. Zabawy dowolne w sali. 7. Zabawy dowolne w ogrodzie przedszkolnym – przestrzeganie zasad bezpiecznego korzystania ze sprzętu terenowego. Reagowanie na sygnał zbiórki. 8. Co z sadu, co z ogrodu – teatrzyk kukiełkowy do opowiadania I. Salach. Uważne słuchanie tekstu mówionego, przypomnienie nazw drzew owocowych, rozumienie pojęć: owoce i warzywa, rozmowa o tym, skąd pochodzą owoce i warzywa (sad, warzywnik, pole). 9. „Warzywa” – klasyfikowanie obrazków warzyw z WM. 10. Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań. Gry i zabawy stolikowe. Będę wdzięczna za praktyczne wskazówki. Dziękuję.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy jest wymóg prawny, iż szkoła powinna mieć koncepcję pracy, jeśli tak, to z czego to wynika?
Jak powinien wyglądać ten dokument (tzn. co zawierać)i w jakich ramach czasowych. Jak powinien być przyjęty: zarządzeniem dyrektora, uchwałą RP (i Rady Rodziców), czy też w jakiś inny sposób?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Bardzo proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu prawnego: nauczyciel zatrudniony w szkole podstawowej uzupełniał etat w gimnazjum. Od 1 września 2010 r. nauczyciel ten otrzymał ograniczenie etatu z uwagi na zmniejszenie liczby godzin w gimnazjum. Od 1 września 2012 r. dyrektor Gimnazjum nie chce, aby ten nauczyciel uzupełniał u niej ograniczony etat (daje mu tylko 5 godzin), chce zawrzeć odrębną umowę. U mnie w szkole podstawowej temu nauczycielowi pozostaje 10 godzin. Czy powinnam rozwiązać z tym nauczycielem stosunek pracy z trzymiesięcznym wypowiedzeniem i zawrzeć nową umowę, czy zawrzeć porozumienie zmieniające?
Nadmieniam, że ww nauczyciel jest zatrudniony na podstawie mianowania.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe