Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Proszę o wyjaśnienie czy dyrektorowi gimnazjum, któremu z dniem 31.08.2017 r. kończy się kadencja dyrektora i gimnazjum od 01.09.2017 r. zostaje włączone do szkoły podstawowej przysługuje art. 20 K N w sytuacji gdy dla byłego dyrektora gimnazjum nie ma godzin w pełnym etacie i dyrektor chce przejść na emeryturę z dniem 01.09.2017 r.? Proszę o wyjaśnienie.
W stosunku do zatrudnienia na rok szkolny 2017/2018 nie stosuje się art. 20 Karty Nauczyciela, lecz art. 225 ustawy z dnia 14.12.2016 r. wprowadzającej ustawę Prawo oświatowe. Na podstawie tych przepisów, w przypadku braku godzin dla nauczycieli, w pierwszej kolejności przenosi się ich w stan nieczynny, a nauczycielom zatrudnionym na podstawie mianowania lub umowy o pracę na czas nieokreślony w pełnym wymiarze zajęć, których dalsze zatrudnienie w pełnym wymiarze zajęć nie jest możliwe, można zaproponować ograniczenie zatrudnienia. W przypadku niewyrażenia zgody na powyższe, rozwiązuje się z nauczycielem stosunek pracy, z końcem roku szkolnego, po uprzednim trzymiesięcznym wypowiedzeniu.
Co istotne, w przypadku rozwiązania stosunku pracy na podstawie powyższych przepisów, nauczyciele zachowują prawo do przejścia na emeryturę nauczycielską z art. 88 Karty Nauczyciela.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Pracownikowi administracyjnemu zatrudnionemu w jednostce samorządu terytorialnego za wykonanie dodatkowej pracy został przyznany dodatek specjalny na okres 2 m-cy. Czy powinien zostać wliczony do podstawy wymiaru dodatkowego wynagrodzenia rocznego?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Pracownik został ponownie zatrudniony po dwóch latach przerwy. Jego akta osobowe zostały już wcześniej zarchiwizowane. Dopuszczalne jest kontynuowanie jego teczki po ponownym zatrudnieniu, ale co w tej sytuacji odnotować w spisie zdawczo-odbiorczym, który został sporządzony przy przekazywaniu teczki do archiwum? Teczka tego pracownika ma już nadany numer kolejny spisu, są też wpisane daty skrajne dokumentów znajdujących się w teczce.
- Studia doktoranckie a uprawnienia pracownicze. Proszę o pomoc w następującej kwestii:
od 1.09.2017 r. zatrudniamy w naszej placówce (szkoła podstawowa) nauczyciela, który w czerwcu 2018 r. doniósł świadectwo i dyplom ukończenia studiów doktoranckich. W ustawie z dnia 27 lipca 2005 r. Prawo o szkolnictwie wyższym, art. 198.3. stanowi o tym, że „Doktorantowi, po uzyskaniu stopnia doktora, okres odbywania studiów doktoranckich, nie dłuższy niż cztery lata, zalicza się do okresu pracy, od którego zależą uprawnienia pracownicze”. Jak należy w tej sytuacji interpretować powyższy zapis? Okres odbywania studiów doktoranckich nauczyciela, to: 01.10.2006 do 04.01.2010. W tym czasie (jak wynika ze świadectw pracy) nauczyciel pozostawał w zatrudnieniu (nie były to uczelnie wyższe, nie był nauczycielem akademickim) z niewielkimi przerwami: 01.09.2006 – 24.02.2007, 27.02.2007 – 22.06.2008, 01.09.2007 – 2015.08.31. Czy mimo tego należy zwiększyć tj. dodać do stażu pracy nauczyciela te 4 lata? Czy może tylko okres przerw w zatrudnieniu? A może w ogóle nie należy w tej sytuacji zwiększać stażu pracy?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Czy dofinansowanie wycieczki zakładowej podlega opodatkowaniu?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczycielowi zatrudnionemu w przedszkolu na 2/22 można przydzielać nadgodziny doraźnych zastępstw? W przedszkolu mam zatrudnionego logopedę na 2/22 etatu i katechetę na 4/22 etatu. Oboje pracują w innej placówce (przedszkolu) jako nauczyciele wychowania przedszkolnego na pełnym etacie. Czy mogę im przydzielać w swojej placówce zastępstwa za nieobecnego nauczyciela?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe