Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Prowadzę szkołę niepubliczną z uprawnieniami publicznej. Mam pytanie w związane z osobnym rozliczeniem miesięcznym subwencji dla ucznia z orzeczeniem. W jaki sposób prawidłowo dokonać rozliczenia jeśli mamy uczniów z rożnymi schorzeniami? Taka sytuacja wiąże się z wysokością dotacji, dostajemy także miesięczną subwencję w postaci jednej kwoty bez podziału na paragrafy. Czy należy dokonać procentowego podziału w zależności od schorzenia?
Dotacja jest rozliczana zbiorczo: 1) wydatki na kształcenie specjalne wszystkich uczniów z różnymi niepełnosprawnościami, czyli na realizację zadań wynikających z zaleceń zawartych w orzeczeniach o potrzebie kształcenia specjalnego, zgodnie z art. 35 ust. 4 i ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 27 października 2017 r. o finansowaniu zadań oświatowych, Dz.U. z 2017 r., poz. 2203 ze zm., bez procentowego rozliczenia na poszczególnych uczniów oraz 2) wydatki na tych uczniów niezwiązane z kształceniem specjalnym, których wysokość jest ustalana według wzoru z art. 35 ust. 5 pkt 4 UoFZO, również bez ich proporcjonalnego rozkładania na każdego z uczniów z orzeczeniem.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy należy się ekwiwalent za pranie odzieży nauczycielom chemii, plastyki, nauczycielowi przedszkola itp. (szkoła nie prowadzi żadnych doświadczeń) oraz sprzątaczkom, palaczom i konserwatorowi?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy szkoła może wprowadzić zajęcia (grupa wirtualna stworzona z uczniów różnych klas) dla uczniów zwolnionych z wychowania fizycznego dotyczące np. zagadnień edukacji zdrowotnej, zasad bezpieczeństwa i higieny osobistej – zagadnienia zawarte w nowej podstawie programowej, czy też zajęć alternatywnych np. szachy itp. Na podstawie jakich aktów prawnych można wprowadzić takie zajęcia, jeżeli jest to możliwe?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy istnieje podstawa prawna do tego, aby nauczycielkom wychowania przedszkolnego zakupywać obuwie miękkie do pracy z dziećmi?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Jakie zmiany należy wprowadzić w programie wychowawczo-profilaktycznym szkoły w związku z nowym rozporządzeniem MEN z 2.01.2018 r?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy dyrektor szkoły ponadgimnazjalnej może w trybie decyzji administracyjnej po zasięgnięciu opinii samorządu i rady pedagogicznej skreślić z listy ucznia 17 letniego, który stwarza poważne problemy wychowawcze?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe