Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Przeniesienie karne ucznia do innej klasy na podstawie statutu szkoły - Jaka dokumentacja powinna być podstawą do takiego przeniesienia? Czy rodzice mają możliwość odwołać się od tej decyzji?
Wszystko zależy od zapisów statutu. Zasady przenoszenia ucznia z klasy do klasy powinny być określone w statucie szkoły.
Powód przeniesienia ucznia do innej klasy
Najczęściej przeniesienia do innej klasy jest formą ukarania ucznia lub przeniesienia na prośbę rodzica w celu zmiany bezpośredniego środowiska oddziaływującego wychowawczo.
Statut określa prawa i obowiązki ucznia
Art. 60 ust. 1 ustawy o systemie oświaty określa, jakie postanowienia powinny znaleźć się w statucie szkoły publicznej. Te postanowienia to niezbędne minimum, które statut danej szkoły powinien zawierać. Jednym z nich jest wymóg określenia praw i obowiązków uczniów, w tym przypadki, w których uczeń może zostać skreślony z listy uczniów szkoły (art. 60 ust. 1 pkt 7 ustawy).
Statut określa konsekwencje nieprzestrzegania obowiązków przez ucznia
Ponadto na podstawie ramowych statutów w jego treści powinny znaleźć się postanowienia dotyczące rodzaju kar stosowanych wobec uczniów oraz tryb odwoływania się od kary.
Jeżeli w opisanym przypadku w statucie nie ma określonej kary w postaci przeniesienia ucznia do innej klasy, to nie ma podstaw prawnych do jego karnego przeniesienia.
Procedurę odwoławczą należy wpisać do statutu
Jeśli w statucie są postanowienia, o których mowa powyżej, to powinny być również te, które dotyczą odwołania od nałożenia kary na ucznia.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy uczeń III klasy Szkoły Przysposabiającej do Pracy, który miał już wydłużony etap edukacyjny może jeszcze po nim powtarzać klasę III. Efekty edukacyjne nie są zadowalające i uczeń nie opanował wiadomości i umiejętności opisanych w podstawie programowej.
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Czy uczeń 5-letni uczęszczający za zgodą rodziców do oddziału przedszkolnego grupującego dzieci 6-letnie, może jako dziecko 6-letnie przejść do klasy pierwszej czy będzie musiał jeszcze raz powtarzać rok w zerówce?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Chciałam zapytać czy jest możliwość przesłania Państwu Statutu naszego przedszkola w celu sprawdzenia i oceny czy jest on zgodny z obowiązującym prawem.
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Uprzejmie proszę o wzorcowy regulamin wynagradzania nauczycieli i pomocy nauczyciela w przedszkolu niepublicznym.
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o wzór wniosku nauczyciela o ocenę pracy oraz powiadomienie nauczyciela o zamiarze dokonania oceny pracy nauczyciela przez dyrektora.
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe