Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Pytanie dotyczy czasu trwania zajęć praktycznych w technikum. Czy Rada Pedagogiczna może podjąć uchwałę i w statucie zawrzeć zapis powołując się na ROZPORZĄDZENIE Ministra Edukacji Narodowej w sprawie ramowych statutów publicznego przedszkola oraz publicznych szkół, konkretnie na § 7. „Godzina lekcyjna trwa 45 minut. W uzasadnionych przypadkach dopuszcza się prowadzenie zajęć edukacyjnych w innym wymiarze, nie dłuższym jednak niż 60 minut, zachowując ogólny tygodniowy czas zajęć ustalony w tygodniowym rozkładzie zajęć, o którym mowa w § 13 ust. 3.”, że zajęcia praktyczne trwają 45 minut? Co oznacza zapis „zachowując ogólny tygodniowy czas zajęć ustalony w tygodniowym rozkładzie zajęć”?
Powołany zapis dotyczy czasu trwania „godziny” zajęć lekcyjnych – przedmiotów teoretycznych i nie stanowi podstawy prawnej określenia czasu trwania zajęć praktycznych w technikum. Czas trwania takiej „godziny” zajęć powinien określać statut szkoły na czas nie dłuższy niż 60 minut, a może również przyjąć krótszy – np. 55 lub 45 minut, zaś pomiędzy zajęciami powinna być organizowana dla uczniów przerwa zgodna z zasadami bhp (art. 98 ust. 1 pkt 6 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2017 r., poz. 59). Przykładowo jeśli statut ustali czas trwania zajęć praktycznych na 45 minut, zachowanie ogólnego tygodniowego czasu zajęć następuje w sytuacji, gdy zamiast 4 zajęć po 45 minut zostaną zorganizowane 3 zajęcia po 60 minut.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Moje Gimnazjum funkcjonowało samodzielnie od 199-2004 następnie zostało włączone w zespół szkół, a w 2017 przyłączone do szkoły podstawowej. Z jakich lat powinniśmy przekazać organowi prowadzącemu dokumentację? O ile dokumentacja przebiegu nauczania przekazywana jest do kuratorium, to nie znalazłam informacji dotyczącej przekazania dokumentów do organu prowadzącego.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy w uchwale Rady Pedagogicznej należy podać liczbę osób głosujących za, przeciw, wstrzymujących się? Czy w każdej uchwale to obowiazuje?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Pytanie dotyczy ankiety dla szkół dotyczące pomocy psychologiczno-pedagogicznej
Czy wszyscy uczniowie korzystający z zajęć z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej musza mieć IPETy ?
Czy można objąć uczniów opieką 9 takich co nie maja opinii lub orzeczeń bez IPETów?
Jeżeli tak to jak dokumentuje się taką pomoc?
Dot. pytania 7 tzn. osoby inicjujące objęcie ucznia pomocą psychologiczno-pedagogiczną to: poradnia psychologiczno-pedagogiczna (na podstawie opinii lub orzeczenia) Nie rozumiem tego pytania. Jeżeli uczeń przychodzi do szkoły z opinia lub orzeczeniem z poradni, to kto inicjuje pomoc? Dyrektor, uczeń, rodzic, poradnia?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy uczeń, który ma orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego upoważniony jest do otrzymania legitymacji szkolnej dla uczniów niepełnosprawnych?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jaką dokumentację należy prowadzić dla uczniów upośledzonych w stopniu głębokim spełniających obowiązek szkolny w ORW. Czy powinni być przypisani do konkretnej klasy w gimnazjum?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe