Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Pytanie dotyczy wydłużenia etapu edukacyjnego uczniowi klasy II gimnazjum (w roku szkolnym 2012/2013). Na podstawie jakiego rozporządzenia: rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 12 lutego 2002 r. w sprawie ramowych planów nauczania w szkołach publicznych (Dz. U. Nr 15, poz. 142, z późn. zm.4) czy Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 7 lutego 2012 r. w sprawie ramowych planów nauczania - w szkołach publicznych należy wydłużyć uczniowi etap edukacyjny o rok?
Przepisy rozporządzenia z 7 lutego 2012 r. stosuje się począwszy od dnia 1 września 2012 r. w klasach I i IV szkoły podstawowej, klasie I gimnazjum, klasie I szkół ponadgimnazjalnych (…). W pozostałych klasach szkół, do zakończenia danego etapu edukacyjnego, stosuje się przepisy rozporządzenia dotychczasowego, tj. Rozporządzenia MENiS z dnia 12 lutego 2002 r. w sprawie ramowych planów nauczania w szkołach publicznych (ze zm.).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Od nowego roku planujemy uruchomić klasę mundurową, a może precyzyjniej drużynę mundurową. W skład drużyny mają wejść ochotnicy, spośród uczniów klas pierwszych którzy zostaną przyjęci do szkoły (np. po 5 uczniów z trzech różnych zawodów w których naucza szkoła). Planujemy również za zajęcia z klasą mundurową zapłacić nauczycielom prowadzącym tam zajęcia, co więcej chcielibyśmy aby te zajęcia były w arkuszu czyli jako godziny pensum nauczyciela. Jak zrobić to prawidłowo: Czy takie zajęcia mogą być realizowane jako zajęcia dodatkowe wprowadzone za zgodą organu, rady pedagogicznej, rady rodziców ale tylko dla wybranej grupy między oddziałowej? Rozważamy również wprowadzenie tych zajęć w ramach innowacji pedagogicznej ale czy w tym przypadku będzie je można wstawić do arkusza jako dodatkowe, czy też muszą być realizowane jako nieobowiązkowe poza arkuszem?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o podstawę prawną do zarządzenia o powołanie komisji egzaminu klasyfikacyjnego dla ucznia klasy programowo najwyższej.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jeśli jest to przedszkole prowadzone przez stowarzyszenie ale jest przedszkolem o statusie publicznym czy również opiniują związki zawodowe arkusz organizacyjny?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Brakuje w przedszkolu publicznym nauczyciela j. angielskiego. Czy mogę zatrudnić lektora lub firmę zewnętrzną? Czy jeśli nie można nikogo znaleźć to j. angielski może prowadzić nauczyciel grupy (zna język angielski w stopniu średnim) lub student? Gdzie głosić brak nauczyciela?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jestem osobą pełniącą obowiązki dyrektora szkoły - 16 maja stawałam do konkursu na dyrektora. W pracach komisji konkursowej z organu prowadzącego uczestniczyli: wicestarosta, etatowy członek zarządu i przewodniczący komisji edukacji. Moje pytanie brzmi; 1. Czy w pracach komisji może uczestniczyć wicestarosta jako osoba pełniąca funkcję w organie prowadzącym?; 2. Drugi członek komisji - przewodniczący komisji edukacji (funkcja w organie), jest jednocześnie kolegą mojej kontrkandydatki w konkursie (razem pracują w jednej szkole). Czy taka sytuacja jest zgodna z przepisami? Nadmieniam, że ta pani wygrała konkurs.; 3. Zarząd powiatu podjął uchwałę o rozstrzygnięciu konkursu już następnego dnia, nie czekając na ewentualne odwołania. Czy uchwała została zgodnie z procedurami/przepisami?; 4. 19 maja złożyłam pismo do starosty zgłaszając zastrzeżenia dotyczące zasadności i poprawności powołania członków komisji konkursowej. Do chwili obecnej,tj. do 14.06., nie otrzymałam odpowiedzi w tejże sprawie. Jaki termin ma organ na odpowiedź?; 5. W swoim piśmie nadmieniłam również, że koncepcja rozwoju szkoły przedstawiona przez kontrkandydatkę oparta była na nieprawdziwych informacjach o szkole, często obrażających pracę nauczycieli i rodziców. Poza tym zdecydowana większość tejże koncepcji była kopia z innej szkoły.
Bardzo proszę o możliwie szybką odpowiedź, gdyż nie wiem. co dalej robić.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe