Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Pytanie zadane przez ewaluatora: W jaki sposób w szkole pracuje się nad wprowadzeniem zmian w procesach edukacyjnych? Jaka jest w tym rola nauczyciela? Pyt.: Czy odpowiedź powinna zawierać opis całego procesu wprowadzania zmian od identyfikacji problemu, poprzez określenie adresata, harmonogram, przydatność, osoby odpowiedzialne za zmiany, terminy i skutki? Czy też wystarczy: skupić się na sposobach współpracy np. zespołowej, wspólnych ustaleń nauczycieli, określeniu zasad i rodzajów współpracy i wspomagania współdziałania, doskonaleniu standardów pracy w procesie edukacyjnym.
Prawo oświatowe nie odpowiada wprost na kwestie poruszane w pytaniu, co oznacza, że szkoła znając specyfikę środowiska szkolnego planuje, podejmuje i wdraża odpowiednie działania dostosowane do potrzeb uczniów, oczekiwań rodziców, środowiska lokalnego. W mojej opinii właśnie dlatego zarówno pierwsza koncepcja, jak i druga jest poprawna. Nauczyciel bowiem może być inicjatorem, pomysłodawcą, a także realizatorem zmian w procesach edukacyjnych, wykonując je zarówno indywidualnie jak i zespołowo.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- W uzupełnieniu do poprzedniego pytania dotyczącego przechodzenia ucznia ze szkoły do szkoły: jak to wygląda w tym roku szkolnym czyli 2017/2018 czy uczeń po pierwszej klasie technikum może trafić do klasy drugiej liceum, czy nie?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy w myśl rozp. MEN z dnia 3 lutego 2021 zmieniającego rozp. w sprawie szczególnych rozwiązań w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w zw. z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, dyrektorowi aktualnie sprawującemu funkcję do 31.08.2021 można powierzyć stanowisko dyrektora bez aktualnej oceny pracy (obecna ocena traci ważność 31.05.2021 r.)?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Jak wygląda organizowanie zajęć korekcyjno-kompensacyjnych w przedszkolu indywidualnych i zespołowych - kto może je prowadzić?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Zatrudnienie wsparcia dla ucznia z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego w kl. IV – w jakim wymiarze? Czy można zatrudnić nauczyciela na czas określony, np. na czas obowiązującego orzeczenie o kształceniu specjalnym (autyzm)?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Poproszę o przykład projektu ewaluacji Obszar IV Wymaganie 4.1
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe