Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Rodzice dostarczyli orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego dziecka w dniu 1 lipca 2017 r. do szkoły niepublicznej o uprawnieniach szkoły publicznej. Co wiąże się z przyjęciem dziecka z orzeczeniem? Jakie warunki nauki i wspomagania należy mu zapewnić?
Wszystkie sprawy związane z organizacją kształcenia specjalnego dla ucznia posiadającego w/w orzeczenie regulować będą od 1 września 2017r. rozporządzenia MEN, które w chwili obecnej są tylko projektami i czekają od ponad miesiąca na podpis ministra edukacji:
1. Rozporządzenie MEN z dnia ….. 2017r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym (Dz.U…..) – projekt z 13 czerwca br.
2. Rozporządzenie MEN z dnia …… 2017r. w sprawie w sprawie organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach podstawowych i ponadpodstawowych oraz placówkach (Dz.U……) – projekt z 9 czerwca br.
Jeśli zapisy tych projektów nie ulegną zmianie, to przede wszystkim na szkole spoczywać będzie obowiązek opracowania dla tego ucznia (do 30 września) Indywidualnego Programu Edukacyjno-
Terapeutycznego i wskazanie/określenie w nim min.:
- kierunku zintegrowanych oddziaływań nauczycieli i specjalistów prowadzących zajęcia;
- rodzaju dostosowań warunków organizacji kształcenia specjalnego ucznia niepełnosprawnego;
- rodzaju obowiązkowych zajęć rewalidacyjnych;
- zakresu i form udzielania uczniowi pomocy psychologiczno-pedagogicznej
IPET opracowuje zespół składający się z nauczycieli i specjalistów pracujących na co dzień z uczniem w szkole. IPET opracowuje zespół po dokonaniu wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania ucznia min. na podstawie orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego, wywiadu z rodzicami oraz obserwacji nauczycieli.
W zależności od rodzaju/typu niepełnosprawności ucznia szkoła musi zatrudnić albo nauczyciela z kwalifikacjami w zakresie pedagogiki specjalnej albo asystenta nauczyciela albo pomoc nauczyciela.
Więcej informacji szkoła będzie mogła uzyskać z chwilą ogłoszenia w/w rozporządzeń w Dzienniku Ustaw.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy szkoła ma obowiązek zapewnić/zakupić nauczycielowi podręczniki do nauczania? Do tej pory nauczyciele w Liceum otrzymywali od wydawnictwa darmowy pakiet do nauczania wraz z podręcznikiem, ćwiczeniami, zbiorami zadań. Proszę o wykładnię prawa czy rzeczywiście jako dyrektor powinnam zakupić podręczniki czy też każdy nauczyciel powinien sam dokonać zakupu?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy każdą zmianę w statucie niepublicznej szkoły podstawowej musi zatwierdzić organ jednostki samorządu terytorialnego.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Nauczycielka zatrudniona na czas nieokreślony złożyła podanie o udzielenie urlopu dla poratowania zdrowia. Czy mogę jej go udzielić? Na stanowisku nauczyciela pracowała od 01.09.2002 r. do 31.08.2004 r., od 01.09.2010 r. do chwili obecnej.
Przebywała:
– od 17.09.2014 r. do 17.03.2015 r. – na urlopie rodzicielskim,
– od 13.05.2015 r. do 30.06.2015 r. – na urlopie wychowawczym,
– od 01.10.2019 r. do 31.08.2020 r. – na urlopie wychowawczym.
Na zwolnieniach lekarskich przebywała: w 2010 r. 11 dni, w 2011 r. 35 dni, w 2012 r. 63 dni, w 2013 r. 241 dni, w 2014 r. 70 dni, w 2015 r. 29 dni, w 2016 r. 84 dni, w 2017 r. 71 dni, w 2018 r. 64 dni, w 2020 r. 26 dni, w 2021 r. 95 dni, w 2022 r. 73 dni – do 14.03.2022 r.Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź - Witam! Jak powinien wyglądać dokument przenoszący nauczyciela jednej szkoły do drugiej na stanowisko dyrektora?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Od września 2011 dzieci sześcioletnie mogą rozpocząć naukę w klasie pierwszej. Jakie są procedury przyjmowania sześciolatków do szkoły? Czy dziecko musi mieć opinię poradni?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe